2023-05-13, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Hade hon inte haft hjälp av MH att bära kroppen, om hon var ensam med den döda TT, så hade hon kanske "gjort en Jonna Henningsson " - alltså styckat kroppen, när hon insåg att hon inte kunde få undan den på egen hand.

Väldigt obehagligt och ytterst sjukt är det hur som helst.

Inte helt omöjligt såklart, men jag tror ju personligen att dom båda GM har planerat detta tillräckligt för att inte hamna i den positionen.
Citera
2023-05-13, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Eh, om kroppen inte är gömd så ligger den ju invirad i hallen. Så menade jag.

Men då börjar vi om då - varför ska JJ flytta kroppen från bakom en stängd dörr från första början när det bara är att väcka MH och be henne gå hem? Då kommer ju kroppen inte hamna i hallen med MH kvar i lägenheten.
Citera
2023-05-13, 20:53
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Allt detta finns i fup, bara läsa.

Short story, inget tyder på att hon var så full. Och inget tyder på att hon kunnat bli det hemma hos JJ.

Jo, jag vet. I köket stod det en "3 apor" bag-in-box och i Johannas bil stod det också en "3 Apor" i bagaget.

Jag har läst FUP:en som var ganska lång så jag kommer inte ihåg allt, sorry...

Vem drack dessa?

Någon gång hösten-vintern 2020 slutade Johanna umgås med Tove då Tove blev stökig när
hon drack alkohol.

B 1877-22 Eksjö TR B 1877-22 Aktbil 153 sidan 928.

Jag hittar tyvärr inte den sidan från rättsläkaren med alkohol intaget.
Citera
2023-05-13, 20:54
Medlem
Är det någon som funderat över hur fula alla inblandade är? Jag blir helt chockad över hur tjejer har börjat se ut i det här landet. Den ena är mer glosögd än den andra. Är det något i vattnet i staden ifråga eller är dom här förmågorna ovanligt eljest?

Och det här med kvinnor som börjar slakta varandra ohämmat. Det är uppenbarligen en social konstruktion sprungen ur feminismen: ”Vi kan också slå ihjäl varandra” Vi har fallet med hon häst-tjejen som åkte till exets nya tjej med hammare och en spruta. Även hon den galna tyskan som slog ihjäl barn till ett one night stand. Och för att inte tala om Johanna Möller som låg med 30 åriga afghanska flyktingpojkar och beordrade en maffiavrättning av sina egna jävla föräldrar.

Vad händer med kvinnorna i vårt land?
Citera
2023-05-13, 21:00
Medlem
Citat:
Men då börjar vi om då - varför ska JJ flytta kroppen från bakom en stängd dörr från första början när det bara är att väcka MH och be henne gå hem? Då kommer ju kroppen inte hamna i hallen med MH kvar i lägenheten.

Men tänk om hon måste kräkas eller gå på toa eller göra nån tjejgrej i badrummet då? Ska hon kräkas, kissa eller byta tampong i köket om du fattar hur jag menar?

Om åklagaren tar lite omtag med den digitala biten så kan han som jag visar med Biome/SEGB filernas användardata avgöra en närmare tidslinje.

Vill åklagaren (och du) döma MH för mord så kör i vind. Hon har kanske gjort detta hemska, men fram då med bevis likt de som finns i länken här.

Alltså inferred/motion, vilket innebär att iPhonens rörelsedetektorer aktiveras, första skärmtändningen efter att mobilen väcks, notiser m.m. I en av bilderna syns även att Youtube används m.m.

Jag diskuterar gärna garderober och toaletter i evigheter, men strävar också efter att utredarna och andra ska fatta att de måste göra mer.

Kan jag ta fram tidslinje som är ner på byte/SEGB/ you name it nivå i en iPhone 12 med iOS 16 när jag typ förbereder nåt snacks för Mellon här samtidigt så kan väl typ "spetskompetensen" inom polismyndigheten göra nåt vettigt i detta också inför hovrätten om åklagaren nu vill komplettera sina bevis "dörrklockan", "dunsar väcks man av", "man måste vara två för att spöa/strypa/kväva någon som är mindre än en själv", osv.

Länk till nio skärmbilder som visar fler detaljer än fupens "MH går 33 steg kl nånting". Döm själva hur detaljerat de redovisat i fupen egentligen jämfört med nåt jag tagit fram hemma nu för en kvart sen som Mello-uppladdning. Vilken delfinal är det btw?

https://gofile.io/d/yyJbfL
Citera
2023-05-13, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Jo, jag vet. I köket stod det en "3 apor" bag-in-box och i Johannas bil stod det också en "3 Apor" i bagaget.

Jag har läst FUP:en som var ganska lång så jag kommer inte ihåg allt, sorry...

Vem drack dessa?

Någon gång hösten-vintern 2020 slutade Johanna umgås med Tove då Tove blev stökig när
hon drack alkohol.

B 1877-22 Eksjö TR B 1877-22 Aktbil 153 sidan 928.

Jag hittar tyvärr inte den sidan från rättsläkaren med alkohol intaget.

Rättsläkaren och alkoholgrejen är krånglig och jag har faktiskt inte orkat begripa mig på mer än att hon säger att den alkohol hon hittar i kroppen inte överensstämmer med vad som var i den vid dödsögonblicket. Därför är det nog vettigare att lyssna på dom vittnen som säger att TT inte var redlös.
Citera
2023-05-13, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Men tänk om hon måste kräkas eller gå på toa eller göra nån tjejgrej i badrummet då? Ska hon kräkas, kissa eller byta tampong i köket om du fattar hur jag menar?

Är inte rådande teori hos förrådsfalangen att JJ gör lite vad hon vill i hennes och MHs förhållande? Typ Simon says?

-"Gå hem, du är full".
-"Måste bara..."
-"Du måste inget, gå hem".

Inte ens om detta inte är deras jargong så borde det vara några problem för JJ att i värsta fall ljuga ihop nåt om att det är stopp i avloppet eller nåt. Att försöka förklara att hon släpar ett lik genom hallen måste ju anses en ordentlig sväng svårare va?l
Citera
2023-05-13, 21:13
Medlem
Citat:
Inte helt omöjligt såklart, men jag tror ju personligen att dom båda GM har planerat detta tillräckligt för att inte hamna i den positionen.

Ja, så torde det vara. Svårt att se det på ett annorlunda sätt. Fattar inte riktigt varför MH deltog i detta! Till skillad mot JJ hade hon ju fortfarande ett slags rättänk ; alltså rätt eller fel. Hon visste vad det innebar, har lärt det av sina föräldrar redan som barn - sånt vi alla lär våra barn. Ändå torskade hos som "vän" i en sjuk människas klor.

Nu fattar hon nog detta, men det är för sent nu.
Citera
2023-05-13, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
All heder till dig som orkar besvara helt osannolika teorier och sinnessjuka inlägg om förråd, walk in closet och en sovande MH. Därtill alla dessa inlägg som försvarar MH och dessutom undergräver hennes förmåga att kunna tänka själv.

Håller med. Något gömmande av kroppen här eller där har troligtvis aldrig existerat.
Men med Tingsrättens syn på saken måste JJ vara snabbare än blixten och hunnit med det mesta på 2 minuter och att ha åkt till Donken med grannen bara någon minut efter att hon hade strypt TT til döds.

Mordet måste ha skett mycket tidigare. Tror grannen har fel gällande tiden för dunsarna.
Tror fortfarande att mordet skedde runt 02.05 - 02.15.

Kanske har jag fel, men jag tror som sagt ändå att det var så. Tills jag blir överbevisad..
Citera
2023-05-13, 21:26
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin

Rätten borde se Toves famijs livslånga smärta och det lidande T måste haft med dödsångest den kvällen när de nu ska ta ett beslut om straffen

Jag tycker också att man ska tänka på TTs förlorade framtid. Det liv som togs ifrån henne. Allt hon inte får uppleva. Hennes ofödda barn och barnbarn som inte kommer att bli till. Alla människor hon skulle ha hjälpt om hon fortsatt sina läkarstudier. Med sitt intellekt så hade hon säkert gjort mycket nytta vilket yrke hon än valt.
Citera
2023-05-13, 21:29
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Johanna har sagt att hon fällde Tove (kommer inte ihåg riktigt men har för mig att J sagt att T puttade henne).

Har Johanna sagt vid vilket tillfälle TT ifrågasatte "va sysslar ni med"?

Vad jag vet om man råkar ut för en hjärnskakning så brukar illamående/kräkningar ske efter en tid (därför ska man försöka hålla någon som har hjärnskakning vaken/under uppsyn).

Vad det gäller den nya experten är jag inte ett dugg orolig. Tydligen så blev han det när det framkom att han ska lämna in sin "expertis" skriftligt. Om han nu har en chans att som pensionär (och säkert välbeställd) "rädda" två unga damer från ett livstidsstraff så hade han nog gjort det (helt gratis).

Kanske med något löfte från GW att bli bjuden på ett antal middagar med gott vin och nyskjutet vilt.
Maginnehåll brukar komma upp tätt inpå ett fall som ger upphov till hjärnskakning. J säger att T slog i huvudet rejält; förutom att hon med all säkerhet har tappat andan när lungorna slog i golvet, så skadade hon samtidigt högra sidan av huvudet på ett trubbigt föremål samt höger käke och rygg. Även skulderblad.

Det är nog ingen idé att tro på J:s badrumsversion alls då hon utelämnar ögonskadan och lägger in knuff, stryptag och "vad fan håller ni på med?". Hon vill få det till att likna en fight med en ilsken T.

Det som borde stämma är att T föll till vänster i badrummet, att hon landade mera på höger sida och att hon sparkade i väggen ut mot hallen.
Grannen vittnar om tystnad efter någon minut så T var sannolikt avliden när han gick in i sin lägenhet igen.
Jag bygger förloppet på vittnesuppgifterna och J:s återberättande som styrks av RL.

Ur rättegången:

Rättsläkaren uttalar sig generellt om strypning och säger att det tar en dryg minut innan personen får kramper. Normalt tar strypningen några minuter. Men man kan förlora medvetandet betydligt fortare.

T hade en skada i närheten av den struktur som reglerar puls och blodtryck: - Det är mycket möjligt att hon fick betydande blodtrycksfall och sänkt aktivitet, säger rättsläkaren.

Vad som har haft betydelse för förmågan att värja sig är promillehalten med långsamma reflexer (fylla ger ofta värre skador vid fall då vederbörande inte hinner ta emot sig och dämpa fallet), ett handlöst fall tillika överraskningsmoment som följs av ett flertal skador med okänd grad av medvetandepåverkan, ögonskada, tryck över bröstkorgen som försvårar andningen och - enligt RL - stor sannolikhet för betydande blodtrycksfall och sänkt aktivitet.
Det här är ett mord som förutom strypningen, innefattar grovt våld och RL kunde vare sig säga bu eller bä gällande M:s medverkan.

Grenslande med starka och långa hästben försvårar T:s rörlighet, särskilt om hon sitter med sitt skrev nära T:s hals, vilket hon torde ha gjort, för att med raka armar kunna anlägga det extremt djupa trycket högt upp på halsen. - Så visst var J:s styrka något i hästväg, det går inte att prata bort det faktumet.
- Åtminstone då, fullpumpad med adrenalin.
Citera
2023-05-13, 21:36
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Är inte rådande teori hos förrådsfalangen att JJ gör lite vad hon vill i hennes och MHs förhållande? Typ Simon says?

-"Gå hem, du är full".
-"Måste bara..."
-"Du måste inget, gå hem".

Inte ens om detta inte är deras jargong så borde det vara några problem för JJ att i värsta fall ljuga ihop nåt om att det är stopp i avloppet eller nåt. Att försöka förklara att hon släpar ett lik genom hallen måste ju anses en ordentlig sväng svårare va?l
J behövde M:s hjälp, något hon insåg när hon på egen hand baxat ut T ur badrummet.

Fast först måste hon vara omtänksam och erbjuda sin slöa, illamående och energilösa kompis en hamburgare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in