Eller hur! Dock så reagerade jag över att, det faktum att Marcus bott på sin jävla Påskö sen ett antal år, har det gjort honom efterbliven också då eller? Han var väl ändå vuxen när han flyttade? Måste han lära sig på nytt hur man pratar med folk? Han har väl inte förvandlats till grottmänniska bara för att han har bott utanför Sverige i några år! Jag spyr på Carro och Chris i den diskussionen som var men samtidigt har ju inte Marcus ett uns ryggrad kvar alls, han lägger sig platt för dessa två ungdomar och accepterar att enligt dom kan han inte besöka Stureplan för då skämmer han ut sig. Kära nån alltså...
Snarare Carro som skämmer ut sig med att försöka spela Bach på blommor.
Vilken Camilla? Den tystlåtna som alltid ler finurligt, eller hon i Gränslandet? Personligen går jag i god för Camilla i Gränslandet. Årets vettigaste deltagare; godhjärtad, vänlig, ärlig och jordnära.
Köper att man kan klumpa ihop A & E, lite ta 2 betala för 1 över dem.
Nu kommer alla värdiga vinnare vara i gränslandet, Millan, Erik, Amanda och snart Markus.
Handlar inte om att kalla någon för "en äcklig bög". När Marcus pratade med Carro i början hade han benämnt Chris som "han som är lite så här" och gjorde en bögig handrörelse när han inte visste hans namn och detta anser Elin och Carro vara helt fel och något som Marcus måste lära bort sig om han ska passa in i Sverige.
Marcus handling skedde utan någon som helst illvilja, precis som när Peter kallade Christina för negress(något han trodde var en fin beskrivning av svarta kvinnor).
Dessa saker anses i den sjuka moderna västvärlden som mycket hemskare än att faktiskt vara elak mot folk och vilja dem illa.
Ofta är det personer som försöker signalera ut att de är "goda" som är de absolut hemskaste människorna.
Hahaha marcus är ju för skön ändå.
Ett snällt ufo.
Hoppas han vinner
Så gott att se sektledaren/prästen dricka sitt banan vin på Påskön.
Något som vet vad han tjänar pengar på?
Börjar gilla honom lite mer men Elin måste ut!
Pernilla får gärna vara kvar och förklara sig hur hon vänder på allt.
Camilla är sexig. Klart knullbar. Erik ser bra ut nu, inte på dessa bilder. och jag är inte bög, men han ser bra ut nu. Råttan från fiskelägret.... Marcus helt OK, men Camilla 10 poäng
Kring gränslandet och lite random tankar kring robinson
Det är väl så att vi ännu inte vet om Dennis d y kommer åka från Gränslandet.
Men.. allt talar ju för det, eller det vore de mest rimliga.
Tycker det är rätt åt honom. Ganska tråkig karaktär som lierade sig med storkoalitionen vilket han föll på.
Han var den mest drivande när de förlorade den där tävlingen när han ställde Marcus, Eric och Amanda utanför vilket bidrog till att Camilla SS, Blocket och bögen + Dennis tävlade samt la sig.
Därefter tänkte Dennis väl att Eric och Amanda (eller Marcus) skulle lämna men de blev i stället han genom en duell. Din jävla idiot, rätt åt dig.
Jag tror inte på Kharma men i det här fallet blev det lite så.
Jag hoppas han åker ur.
Denna säsongen har blivit en besvikelse då kebab-pakten dominerat allt och aldrig riktigt varit hotade.
I princip alla har försökt förhålla sig till de, de gäller Eric, Marcus och Oscar som alla är måltavlor. I stället för att försöka gadda ihop sig och kämpa mot kebabpakten så har de liksom lierat sig med de.
Nu såg vi samma sak med Elin som inte verkade göra sitt bästa med Marcus.
Blocket had ändå en poäng kring middagen. Marcus hade kunnat bjuda med Camilla SS och Blocket i stället för Carro och bögen. Kanske hade de kunnat nå en överrenskommelse...
Men möjligen är det så att Marcus inte riktigt tror att en överrenskommelse är realistisk... och därför inte gjorde det...
Hoppas inte någon av kebabpakten vinner... innefattar då Cancer-Carro, Sanna, bögen eller Sophie. De har aldrig riktigt varit hotade utan mest kunnat glida med. Inte heller presterat i tävlingar.
Hoppas på Amanda, Marcus, Oscar eller Erik. De har ändå kunnat prestera på egen hand. Min favorit är nog Erik i slutändan... tror det är en schyst kille innerst inne...
Drömmer mig tillbaka till Sverige-säsongen 2021 där de blev riktig kamp. Minns inte namnen men vid sammanslagningen så hade Ludde, Johanna, Anki och Andreas en stark pakt och trodde de skulle dominera skiten.
På andra sidan fanns Joanna (älskade henne), Dennis, Annika och någon till + två jokrar. Ena jokern var han från Norrland och den andra va rhan som vunnit jujutsu-EM och dominerad epå alla tävlingar. Den säsongen så gaddade oppositionen ihop sig "på riktigt" och utmanande... de blev mer seriöst...
Dennis d.ä. är en sådan fjant. Visst, gillar inte heller Pernilla men han är för feg för att säga något till henne direkt utan försöker skoja fram något budskap för att gruppen ska tycka att han är rolig.
Håller med till viss del! Han känns lite konflikträdd men vill ändå skapa intriger!
Elina sinka! Är man osäker på om man gjorde det så gjorde man det, kör man kör man, finns inget mitt-i-mellan. Pastorn måste åka, så jäkla obehaglig i sitt sätt att vara och prata. Låter som han pratar om att ett jesusbarn har fötts när han pratar om vardagliga saker.