2023-05-13, 17:41
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cocavanilla
Självklart bryr sig inte barnen mer än om det skulle vara en clown. De bryr sig inte om det är en transa, nazist, is krigare eller tomten. Det betyder inte att det är rätt och att vi ska uppmuntra till det.

På vilket sätt är transerier fel? Det är fel och destruktiv genom att det får människor att inte identifiera sig med sitt biologiska kön. Att tycka illa om sig själva, att kanske börja göra ingrepp, osv osv osv. Om du hade ett barn och ditt barn började tro att den är en gris och sedan identifiera sig som det. Den slutade prata som en människa, den gick ner på alla 4 och gjorde bara grisläten hela dagarna. Hade det varit okej för dig?

Det är sjukt. Och på samma sätt är transerier sjukt.

Om mitt barn blev lyckligt genom att identifiera sig som en gris så skulle jag nog tycka det var ok. Men nu är det ju inte det saken gäller. På vilket sätt är det fel och destruktivt att inte definiera sig själv med sitt kön? Att tycka illa om sig själv är en reaktion på omgivningens syn på en själv. Samhället fördömer transsexualitet och självklart påverkas man starkt av det. Och du måste ju fatta att enligt de transsexuella så är inte en operation fel utan rätt. Och det är ju faktiskt deras kroppar det gäller.
Citera
2023-05-13, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lpq32
Får det dig att inte identifiera dig med ditt biologiska kön?

Transeri ska inte uppmuntras och accepteras.

Transeri ska inte heller bespottas eller förlöjligas. Det ska behandlas så som schizofrena behandlas. De måste hjälpas. Inte förbjudas eller bespottas.
Citera
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Nej det inser jag inte. Däremot inser jag att man behandlingsmässigt ligger långt bak när det gäller detta. Mycket tack vare att det accepterats. Jag är övertygad om att det kommer en dag när vi kan behandla transexualism.

Och vad grundar du det på?
Citera
Bannlyst
Citat:
Bara för att man inte kan behandla nått så betyder det att det inte går. Psykiatrin i stort är ju för fan på stenåldern. De kan inte bota något alls nästan. Inte psykopati, inte schizofreni, inte bipolaritet. Men en vacker dag kan vi råda bot på detta.
OK! Gratulerar till kristallkulan!
Citera
2023-05-13, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Om mitt barn blev lyckligt genom att identifiera sig som en gris så skulle jag nog tycka det var ok. Men nu är det ju inte det saken gäller. På vilket sätt är det fel och destruktivt att inte definiera sig själv med sitt kön? Att tycka illa om sig själv är en reaktion på omgivningens syn på en själv. Samhället fördömer transsexualitet och självklart påverkas man starkt av det. Och du måste ju fatta att enligt de transsexuella så är inte en operation fel utan rätt. Och det är ju faktiskt deras kroppar det gäller.

Om man börjar klä ut sig till man när man är kvinna. Om man börjar montera fast en löskuk mellan benen som man springer runt med osv. Då betyder det att man inte känner sig hemma i sin biologiska kropp. Att man vill vara någon annan. Det kan vara allt från att man vill vara ett annat kön till en annan art. Det är samma sak och lika fel. Om en människa börjar bete sig som en gris eftersom den identifierar sig som en sådan, då är ju nått fel. Och på samma sätt är transerier fel.

Det finns även fall med unga människor som får transeritankar och sedan börjat operera sig, för att senare ändra sig och till slut bli självmordsbenägna. Transeri är fel.
Citera
2023-05-13, 17:46
Medlem
Citat:
OK! Gratulerar till kristallkulan!

Ska man acceptera transeri bara för att det inte finns någon nuvarande behandling? Gäller samma sak ALS ´, schizofreni eller cancer?
Citera
2023-05-13, 17:47
Bannlyst
Citat:
Ska man acceptera transeri bara för att det inte finns någon nuvarande behandling? Gäller samma sak ALS ´, schizofreni eller cancer?
Ja man kan accepterar transpersoner. De gör inget ont.

Det är bara ditt otrygga psyke som gör att du fått för dig det.
Citera
2023-05-13, 17:47
Avstängd
Russophobias avatar
Vad fan är det för land som läser upp trans för barnen?
Citera
2023-05-13, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Och vad grundar du det på?

Jag grundar det på att utvecklingen går framåt och att ljusare tider kommer. Människan idag är dåliga på hjärnan överlag. Men med hjälp av ai och annat i framtiden så är det sannolikt så att vi blir bättre på att behandla psykisk ohälsa. Och transeri räknas in i facket psykisk ohälsa.
Citera
2023-05-13, 17:49
Medlem
Citat:
Ja man kan accepterar transpersoner. De gör inget ont.

Det är bara ditt otrygga psyke som gör att du fått för dig det.

Jag accepterar folk på så sätt att jag inte vill förbjuda de, jag vill inte håna de, inte skada de, inte förlöjliga de. Jag anser bara att de är psykiskt störda. Att vara psykiskt störd gör en inte ond eller värdelös. Det är en psykisk avvikelse. Jag hoppas på bättre behandlingsmetoder.
Citera
2023-05-13, 17:50
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Om man börjar klä ut sig till man när man är kvinna. Om man börjar montera fast en löskuk mellan benen som man springer runt med osv. Då betyder det att man inte känner sig hemma i sin biologiska kropp. Att man vill vara någon annan. Det kan vara allt från att man vill vara ett annat kön till en annan art. Det är samma sak och lika fel. Om en människa börjar bete sig som en gris eftersom den identifierar sig som en sådan, då är ju nått fel. Och på samma sätt är transerier fel.

Det finns även fall med unga människor som får transeritankar och sedan börjat operera sig, för att senare ändra sig och till slut bli självmordsbenägna. Transeri är fel.

Du upprepar att det är fel men du argumenterar inte för det. "Om en människa skulle vilja bli en gris...." det är inget argument. Varför är det fel? Det är en enkel fråga.
Citera
2023-05-13, 17:51
Bannlyst
Citat:
Jag accepterar folk på så sätt att jag inte vill förbjuda de, jag vill inte håna de, inte skada de, inte förlöjliga de. Jag anser bara att de är psykiskt störda. Att vara psykiskt störd gör en inte ond eller värdelös. Det är en psykisk avvikelse. Jag hoppas på bättre behandlingsmetoder.
Jag tror att du får försöka acceptera att alla inte är precis som du. Jag tror att du skulle må bättre av det för du kan i alla fall inte göra något åt det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in