Citat:
Ursprungligen postat av
Keepi
Nej.
Funktionsnedsättningar är något jag tar på allvar.
Jag gillar inte ordet funkofobi med avledningar, men funktionsnedsättningar kan verkligen vara mycket handikappande. Jag har lite svårt för ordet funktionsvariant också, då det kan låta väldigt hurtigt. Men funkis funkar! 😊
Att vara trans och homo är dock en helt annan grej än att ha en funktionsnedsättning.
Och mången homosexuell är sunt rädd för att Sverige islamiseras. Det är inte precis nån fobi.
Fosterskada som fosterskada. Säger jag då. Något har gått snett i fosterlivet för den som har en medfödd funktionsnedsättning. Och något har gått snett i fosterstadiet för den som är transsexuell.
Och vi ger givetvis gärna en rullstol till någon som inte kan gå själv pga. sin fosterskada som gör att denna inte kan gå, så att denna iaf. kan ta sig fram med sin rullstol och därför leva ett bättre liv än utan rullstolen. Och vi kan hjälpa en som pga. sin fosterskada blivit transsexuell med "könsbekräftande" behandling så att denna kan leva ett bättre liv.
Själv är jag bisexuell. Och fattar ju att något gick snett för mig när jag var ett litet foster. Som gjorde att jag kan både tända på och bli kär i folk av bägge könen, jag fick väl "lite av varje". Inget jag lider av dock. Men jag tycker det är osmakligt de gånger jag stött på "homofobi". Som när någon ville ge mig på käften när jag höll min dåvarande partner av samma kön som mig själv i handen. Vad fan, liksom? Inte så att vi grovhånglade precis (man behöver ju inte provocera folk medvetet). Men hålla i handen? Det är väl bara att kolla åt ett annat håll om man inte tål att se sådant.
Och ja: jag är sunt inställd till krafter (tex. ISIS och liknande) som har fundamentala och inskränkta åsikter om allt möjligt.