2023-05-13, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jo, men vad är en kvinna? Vad tänker en man som tror att han är en kvinna i sin hjärna? Det är ju bara tankar? Gillar han dockor och klänningar? Den kan en pojke också göra. Tankar kan påverkas av andra, av humör, av nätet, av ett svagt psyke, av en längtan att tillhöra en grupp.

Om jag känner att jag är en lång person, fast jag är kort, ska jag då genast operera mig längre? Eller är det kanske bättre med samtalsterapi?

Man kan ju FANTISERA om allt möjligt. Jag kan FANTISERA/LEKA att jag är en häst som galopperar i ett kustlandskap. Den fantasin kanske sedan påverkar verkligheten på ett positivt sätt - jag känner mig fysiskt starkare och friare när jag sedan joggar i en motionsslinga. Jag kan tycka mig ha fått hästkrafter. Dock kan jag inte bli en häst.

Man kan fantisera om att vara det motsatta könet, man kan klä ut sig. Man kan utveckla sin personlighet till att bli mer ”manlig” eller ”kvinnlig”. Men en man kan inte bli en kvinna.
Citera
2023-05-13, 13:33
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BekraftadNeger
Transor i förskolorna. Könsbyten. Finns det fler länder som pysslar med det?
I Iran är könsbyten vanligt samt accepterat då det är enda sättet för homosexuella män att få ha sex med andra män.
Citera
2023-05-13, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
I Iran är könsbyten vanligt samt accepterat då det är enda sättet för homosexuella män att få ha sex med andra män.

Ja, de är ju ändå fortfarande män. Och hellre det än att bli hängd. Så där är väl ”könsbyten” mer förståeliga. 😁
Citera
2023-05-13, 13:39
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keepi
Ja, de är ju ändå fortfarande män. Och hellre det än att bli hängd. Så där är väl ”könsbyten” mer förståeliga. 😁
Jag är dock bara lite förvånad över att prästerskapet i Iran verkar anse att könstillhörighet sitter i huvudet och inte i kroppen. Det är ju en ytterst västerländsk (satanistisk, enligt Iran) syn på det hela.
Citera
2023-05-13, 13:40
Medlem
Citat:
Nej, men du uttalar dig rätt dumt.

Ska vi höja skatterna? Varför ska ”könsbekräftande behandling” - lurendrejeri - prioriteras? Canceroperationer är bra att bekostas av offentliga medel. Vill man ha ”könsbekräftande behandling” - såsom större bröst - brukar man få betala detta själv.
Har man en sjukdom i stil med cancer blir man inte hjälpt av enbart samtal. Men om man mår psykiskt dåligt och får för sig att man har fel kön kan samtal vara en väg att testa. Det kan leda till att slippa könsstympande operationer och en mer realistisk självbild.

Du begrep nog inte vad jag menade.

Låt oss säga Nisse. Han har sedan han var 2 år känt sig som flicka. Men varit en biologisk pojke. Neurologiskt är han dock flicka och det är vad som gör att han känner sig som en flicka. I tonåren utvecklar han psykisk ohälsa pga. detta. Han kommer inte i arbete som vuxen. Utan kostar samhället en massa pengar pga. all vård han kräver, pga. sin psykiska ohälsa. Allt han vill är att få slippa se sin penis och andra manliga attribut. Han mår skit av sin kropp, då han känner sig som kvinna. Han kommer aldrig komma ut i arbete. Han kommer bara kosta skattemedel.

Men om Nisse går utredning och man sätter diagnos transsexualism på Nisse och han får genomgå en "könsbekräftande" behandling. Så börjar han med ens må bättre. Tar tag i sitt liv. Börjar studera. Arbete. Och han är smart, så han blir VD till slut. För ett företag som går med storvinst och drar in en jädra massa skatt. Rätt vad det är så bidrar han. Eller tja... Hon bidrar, för nu heter Nisse Stina.

Kan vi ge folk vård som får dem att må bättre, ska vi givetvis göra detta. och om denna vård sedan även leder till att de kommer ut i arbete och kan bidra till samhället är det ju jädrigt bra. Och detta gäller givetvis både dem med cancer och dem med könsdysfori/transsexualism.
Citera
2023-05-13, 13:44
Medlem
Citat:
Vittnesmål från några av de som fått sina liv förstörda av könskorrigeringar. Och som också måst inse att precis som det inte gick att byta kön så går det inte heller att byta tillbaka utan vidare. Irreversibla operationer...

https://youtu.be/qK6oR1OWxiE

Ja och det är givetvis för jävligt. Det är ju det utredningarna syftar till. Att skilja ut de som har transsexualism mot de som inte har transsexualism och där orsaken till deras könsdysfori har andra orsaker.

Man ska ju inte ge "Könsbekräftande" behandling till en person som inte har transsexualism. Det är klart att det då kommer leda till lidande för personen och att denna kommer ångra sig.
Citera
2023-05-13, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen

Låt oss säga Nisse. Han har sedan han var 2 år känt sig som flicka. Men varit en biologisk pojke. Neurologiskt är han dock flicka och det är vad som gör att han känner sig som en flicka. I tonåren utvecklar han psykisk ohälsa pga. detta. Han kommer inte i arbete som vuxen. Utan kostar samhället en massa pengar pga. all vård han kräver, pga. sin psykiska ohälsa. Allt han vill är att få slippa se sin penis och andra manliga attribut. Han mår skit av sin kropp, då han känner sig som kvinna. Han kommer aldrig komma ut i arbete. Han kommer bara kosta skattemedel.

Men om Nisse går utredning och man sätter diagnos transsexualism på Nisse och han får genomgå en "könsbekräftande" behandling. Så börjar han med ens må bättre. Tar tag i sitt liv. Börjar studera. Arbete. Och han är smart, så han blir VD till slut. För ett företag som går med storvinst och drar in en jädra massa skatt. Rätt vad det är så bidrar han. Eller tja... Hon bidrar, för nu heter Nisse Stina.

Kan vi ge folk vård som får dem att må bättre, ska vi givetvis göra detta. och om denna vård sedan även leder till att de kommer ut i arbete och kan bidra till samhället är det ju jädrigt bra. Och detta gäller givetvis både dem med cancer och dem med könsdysfori/transsexualism.

Nisse vill alltså inte se sin penis, så den skärs bort?

Hur vanligt är detta?

I videon med Mia Mulder i trådstarten kan man se en person med som lagt till små bröst. Mia har kvar sitt adamsäpple. Om penisen är kvar eller inte är utom min vetskap.

Om man tar bort penisen vad får man då för sexliv?
Citera
2023-05-13, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Jag är dock bara lite förvånad över att prästerskapet i Iran verkar anse att könstillhörighet sitter i huvudet och inte i kroppen. Det är ju en ytterst västerländsk (satanistisk, enligt Iran) syn på det hela.

Hehe, bra noterat av dig!!
Citera
2023-05-13, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen

Det finns ingen 2-åring som känner att de är "fel kön" - redan där visar du på att du är totalt hjärntvättad av RFSL skitsnack.
Förmodligen har Nisse blivit hårt hjärntvättad av dig och dina gelikar under sin dagistid - hade han bara fått gå på ett normalt dagis och en normal skola där ingen ständigt ifrågasatte hans "kön" så hade han växt upp till en man och blivit en manlig VD. Då hade vinstens för samhället varit MYCKET STÖRRE eftersom vi då haft en produktiv person UTAN all vård och alla ingrepp och alla arbetslöshet osv. Och Nisse hade sluppit en massa psykiskt lidande och en massa operationer. Och när han är 67 så hade han inte heller börjat fundera på om det inte var ett jävla misstag att byta kön - för fan vad jag känner mig som en man i en "kvinnokropp".
Citera
2023-05-13, 14:00
Medlem
Citat:
Detta är fel och helt ologiskt. Alla som föds till män ska kallas män. Man kan inte byta pronomen och säga "jag är en hund", det är omgivningen som ger en hund ett pronomen, inte man själv. Om man opererar bort en mans snopp så är det en man utan snopp, han har 1000 andra manliga attribut kvar. Hur svårt kan det vara.

Är också oerhört irriterande att transpersoner vill försöka tvinga andra att tilltala/omnämna dem med det pronomen de föredrar. Mina ord och tankar tillhör mig. Att se att någon är en man och ändå kalla denna person för hon/henne är nåt slags jävla mindfuck.
Citera
2023-05-13, 14:11
Medlem
Amazon-mannens avatar
De gör det för att få uppmärksamhet. Och få bli påsatta av killar, dvs vara bögar fast i kvinnokropp..
Citera
2023-05-13, 14:17
Medlem
Citat:
Det är inte vetenskap som avgör denna diagnos, det är en jury som bedömer. Det är alltså politik och svaret kan variera exakt hur som helt, till skillnad från vetenskap "du har cancer vi kan mäta det". Man kan inte bara säga "jag har cancer", hur mycket man än önskar.

Det är också så att psykiatriska diagnoser är mycket mer godtyckliga än de fysiska mer påtagliga. Man kan t ex inte
sätta en autismdiagnos med hjälp av ett blodprov.

Dock kan man väl bli trött och deppig av t ex d-vitaminbrist, järnbrist m m. Det som kunde tolkas som ”något psykiskt” visar sig vara ”något fysiskt”.

(Sedan hör ju förstås ”kropp och själ” ihop. Om man tänker tillräckligt intensivt och länge på att man är/varit hjärtlös kan man kanske få hjärtproblem. )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in