Citat:
Ursprungligen postat av
ThorstenTotta
Givetvis ska du kunna lita på den svenska polisen! Att det ställs frågor som kan verka underliga är i själva verket ett sätt att hålla ett kortare förhör utan att kalla det för förhör. Polisen vill ibland veta lite mer än bara huruvida om du har tex den behörighet att framföra det fordon du sitter i.
Har du inget att oroa dig för så svara på frågorna och vänta tills de är klara. Det finns visserligen mer korkade saker att utföra men reta aldrig upp en polis. Det är bara onödigt. Den ende som drabbas negativt av detta är du själv. Det enda polisen har att ta hänsyn till är dennes egen sluttid för arbetspasset. Så har du en riktigt jävla usel dag kan du först bli sittande vid vägkanten i många timmar för att sedan bli gripen…och blir du sedan anhållen och häktad ( visserligen oskyldig - men det händer faktiskt) och du är oskyldig är det bara du själv som i praktiken blir drabbad.
Så;
1. Var trevlig!
2. Svara på frågorna!
3. Kommentera inte med tex att ”-Jag betalar skatt!” eller ”-Jag betalar din lön!” eller -”Varför jagar ni inte pedofiler eller vänsterpack”?
Skriv ut detta råd och sätt det på insidan av solskyddet!
Lycka till!
Du får ursäkta mig, men jag har aldrig någonsin i hela mitt liv uppträtt olämpligt, höjt rösten mot någon, eller kommenterat en polis arbete i ansiktet på dem. Det finns inte en skugga över mitt beteende, någonsin mot någon och några råd över hur man skall uppträda behöver jag ej. Jag är ytterst hövlig och trevlig. Skulle alla uppträda som jag skulle det aldrig finnas ett enda problem någonstans i världen. Tyvärr finns det endast en handfull personer som jag kvar på detta jordklot, personer som värdesätter att uppträda klanderfritt och som har signerat gentlemannens treaty. Vi är en utdöd ras. Slöddret breder ut sig mer och mer.
Slöddret letar sig in i samhällskroppen och polisen, precis som det letat sig in i alla sammanhang. Det är inget konstigt med det.
Jag vill inte påstå att jag blivit illa utsatt av poliser, men de borde se över sitt uppträdande och i allra högsta grad när de ser vem de stoppar. De bör visa en aning högaktning, även om de ej gör det mot mig, skulle de kanske visa lite högaktning och värdighet mot sig själva. Det är hela saken.
Polisens generellt tadelvärda beteende har kommit till den nivån att man kan undra vem som är den kriminelle. Den muslimska gängterroristen eller polisen? Detta är the sign of the times och dit utvecklingen går. Vi följer USA i allt som en klocka.