Citat:
Ursprungligen postat av
Dansflugan
Varför ska vi just du och jag diskutera mannen? Mannen har du aldrig ursäktat med ett ej fullt utvecklat konsekvenstänk. Det är inte händelsen som sådan jag reagerade på. Det var din förmåga att ta upp och hänvisa till ett ej fullt utvecklat konsekvenstänk trots att det inte är relevant i sammanhanget då en normalt fungerande individ skulle dra rätt slutsatser redan vid tio års ålder. Det är därför vi hamnade här. Det är på grund av din oförmåga att föra en saklig diskussion där du använde argument jag kände var tvungen att kommentera så att du kan bättra dig i fortsättningen. Jag förstår att det lite av en sidodiskussion men jag kan inte bara låta dig besudla tråden med irrelevanta påståenden hur som helst.
Om de tonåriga tjejerna hade våldtagit mannen. Så hade de varit ansvariga för sitt handlande. För
empatin hos tonåringar är utvecklad. Och tonåringar vet också vad som är rätt och fel. Så hade det varit tonårstjejerna som hade våldtagit mannen, så hade jag givetvis velat se dessa tjejer ta ansvar för sin vedervärdiga handling (gruppvåldtäkt).
Men tonårstjejerna har inte begått något brott. De har gått hem till en man de knappt känner. Och att de gjorde detta har givetvis med deras bristande konsekvenstänk att göra. Och då är det inte en oviktig detalj att nämna: att de är unga och har outvecklat konsekvenstänk. SÅ varför ska vi ens fokusera på det? Ok. De gick hem till en man de inte kände. Så var det. men det är inte det som är det intressanta att diskutera i sammanhanget.
Det intressanta att diskutera i sammanhanget är hur den här empatistörda mannen som trots att han säkert vet att han gör fel, ändå våldtar fyra tonårstjejer... Hur gick det ens till? Drogade han dem?