Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Jag vet inte vad du har för kön. Men låt oss säga att du är man, du uppfattar dig vara man och känner dig som en man. Är du då helt säker på att du genom terapi skulle kunna börja känna dig som kvinna?
Du förstår: så är det för de med transsexualism. De känner sig rejält stadigt att vara ett kön, fast de ser på sin kropp att de inte är det könet. Terapi kommer inte hjälpa mot deras straka neurologiska upplevelse av sig själva. Precis som terapi inte kommer kunna få dig att känna dig som kvinna, när du rent neurologiskt verkligen uppfattar dig själv att vara man.
Förstår du bättre då?
Om man ger män kvinnliga hormoner, kommer de att känslomässigt känna sig mer som kvinnor. Det är redan belagt.
De som har opererat sig måste äta hormoner resten av sitt liv för att upprätthålla illusionen.
Jag har redan förklarat att det inte är så enkelt som du verkar tror eller ha blivit lärd att tro. Jag pratar inte om terapi egentligen utan om att förklara verkligheten för dem. Så här är det. De kan förstås operera om sig så de ser ut som något annat än det är, men det kommer inte att förändra verkligheten. Det är bara en illusion. Eller så kan de lära sig att acceptera att det är som det är. Valet är deras.
Men om man säger att de kommer att bli kvinnor om de gör det, är det inte sant. Det är en ren lögn. Man kan inte "byta kön" eller "könskorrigera" som man säger, man kan bara sy dit attrapper som ser ut som ett annat kön.