Citat:
Ursprungligen postat av
Nordsj
Direktdemokrati. Ett land ska alltid styras av folket, dom har aldrig frågat folket om denna omstörtande verksamhet som invandringen från främmande folk är. Men nu kan dom fråga folket om utkastningen. Folkomröstning. Själv röstade jag på AFS. Kanske dom kommer göra det parlamentariskt.
Jag menar inte det här på något elakt sätt, helt ärligt, men jag vill påstå att du lever i en drömvärld om du tror att det vore rimligt, dels givet invandringskritiska partiers nutidshistoriska förmåga att locka röster, och dels om du verkligen tror att svensken bara skulle vända 180 grader och bli den överlägset tuffaste staten beträffande invandring i hela västvärlden över en natt (från att ha varit bland de mildaste i årtionden).
Det är helt riktigt att svensken varit mer skeptisk till migrationen än vad de politiska partier han röstat på har varit, men det är en enorm skillnad mellan att vara skeptisk och vilja ha en kontrollerad invandring, och att helt plötsligt börja massutvisa människor i sådan omfattning att det skulle lämna hela stadsdelar folktomma.
Den här typen av diskussioner påminner mycket om diskussioner jag haft om militära operationer, där människor tror att det "bara är att skicka fram några brigader och anfalla", helt utan att ta någon som helst notis om att det handlar om tiotals tusen människor, tusentals fordon, logistiken runt allt detta, koordinationen och samarbetet.
Det är en enorm apparat om man ska gripa, förvara och börja utvisa så många människor som vi talat om i den här diskussionen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nordsj
Men du tror att en väpnad revolt är enda sättet?
Det är ett sätt, frågan är bara var du skulle få tag i så många människor som skulle krävas för att få det att fungera, hur ni skulle kunna hålla planerna hemliga, var ni ska få tag i den utrustning som behövs, och hur våra grannländer reagerar på att en extrem grupp helt plötsligt gör Sverige till diktatur, något som allvarligt kan påverka dem negativt.