Citat:
Ursprungligen postat av
TheDork
Inte ett ont ord Leeeeroy😉.
Jag får förtydliga mig lite. Jag menar inte att de skall agera irrationellt eller dumdristigt. Jag menade mer att vi själva genomförandet så är det all in, men givetvis på ett bra sätt utan att slösa med sin personal. Mer en metafor än bokstavlig tolkning, ungefär som Edvard Bloom ”När man festar…”. Skall det göras så skall det göras ordentligt och med mycket eld i målet.
Jag är helt övertygad om att eftersom Ukraina blir mer och mer tränade i CAW och västlig doktrin, så kommer de nu aldrig gå ut med Mello-statements som ”nuuuuuuu KÖR VI!”. (Bara outbildade tvångsrekryterade ryssar och beväpnade militior i Afrika som gör sånt fortfarande…)
De har helt enkelt redan börjat, och sätter in resurser allt eftersom behov och möjligheter dyker upp på slagfältet.
Enklaste sättet att se detta är bara att bevaka frontlinjen. När den börjar röra på sig så vet vi.
Personligen tippar jag på att de har nått Azovsjön nånstans början på Juni. (dvs inom 3-4 veckor) Det är då det blir jobbigt på riktigt för Ryssland.