2023-04-02, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheComebackKid
...och naturligtvis kommer belöningarna för svenskfientligheten som på ett pärlband, bl a här;

https://www.mynewsdesk.com/se/bbm/pr...f-2022-3211280
IKEAs marknadschef Helena Gouveia är bäst i Sverige 2022, enligt Resumé.
Citera
2023-04-02, 17:18
Medlem
TheComebackKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTRUMPENTRUMP
IKEAs marknadschef Helena Gouveia är bäst i Sverige 2022, enligt Resumé.

Sådant gör reklamarna i SoFo naturligtvis nervösa, har själv hört dem snacka, i termer av "blandade par" (underförstått aldrig en etnisk svenska man) eller "slänga in ett afrokrull". Det roliga här är att de här jepparna sinsemellan gärna använder ord som "neger" o dyl, som inte ens jag som sverigedemokrat slänger mig med.
Citera
2023-04-09, 02:15
Medlem
Charles-Lyntons avatar
Ska man ta tåget eller båten till Zanzibar i sommar? 🤔

https://imgur.com/a/wSTE6nQ
https://imgur.com/a/HRyKZEa
Citera
2023-04-09, 08:51
Medlem
Ser du reklam med många utlandsfödda så bor du antagligen i ett område med utlandsfödda. Flyttar du till ett område med enbart svenskar så ser man fler svenskar i reklamen.

Antar att detta nämnts. Jag kan bara anta att många på FB bor i fattigare områden... Hehe
Citera
2023-04-09, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Ser du reklam med många utlandsfödda så bor du antagligen i ett område med utlandsfödda. Flyttar du till ett område med enbart svenskar så ser man fler svenskar i reklamen.

Antar att detta nämnts. Jag kan bara anta att många på FB bor i fattigare områden... Hehe
Tror du att de gör specialinriktad reklam för olika områden? Säg ett företag som gör så, tack.
Citera
2023-04-09, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ENTRUMPENTRUMP
Tror du att de gör specialinriktad reklam för olika områden? Säg ett företag som gör så, tack.

Snabblån är ett bra exempel.
Jag kör igenom flera städer dagligen i jobbet och i busskurna för miljonprogram där det bara bor invandrare så är det typ invandrare på mesta reklamen.
Lägg på att alla människor idag är kartlagda med algoritmer som skräddarsyr reklamen. I slutändan får vi helt olika reklam.
Citera
2023-04-09, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charles-Lynton
Apropå rasblandningspropaganda i reklamen så nöjer man sig uppenbarligen inte längre med Obongo, Mustafa och Frida som glatt delar på en påse dillchips. Nu är det barn som är i fokus. https://imgur.com/a/9qUoC4S
Kul EU-reklam i länken, "För mångfalden". Det gjorde mig knappast mer positiv till EU om man säger så.

Förslag till enklare, catchigare text på affischen: "EU - om negern själv får välja".
Citera
2023-05-13, 00:50
Medlem
KillenArCPs avatar
Varför bara vita och negrer i dagens reklamer?

Förut dominerade vita reklampelare, modellbilder, reklaminslag, ja allt. Men nu ska alla inkluderas. Så vad gör dagens reklambyråer och tidningar, de tar med en del vita, svarta och mixbarn.

Kollar man hur det ser ut, så är det blandat vit och negrer. Alla ska ju inkluderas. Men göra det verkligen? Så fan heller!

Ser man araber? Nope
Ser man transvestiter? Nope
Ser man en familj där kvinnan bär slöja och mannen är vit? Nope
Ser man en regnbågsfamilj? Nope

Det är konstant negrer och vita, heterosexuella förhållanden. Titta på filmer, reklampelare, o.s.v. så kommer ni se mönstret. Hur kommer detta sig?
Citera
2023-05-13, 01:01
Medlem
Hela Västeuropa är likadant. Judarna vill inbilla den vita rasen att de ska förinta sina bra gener.
Citera
2023-05-13, 01:18
Bannlyst
För att det är dom som är amerikaner och den stora spelaren i väst, de är föredöme för andra och sätter trenderna på marknaden. Araber är ofta muslimer och inte lika kapitalistiska, åker du ner till europa så ser du nog mer hbtq-modeller för italienska underklädesmärken för män och sånt skulle jag tro.
Citera
2023-05-13, 01:33
Medlem
Glostrups avatar
Tycker du att det är rimligt att alla i reklam är vita, när inte alla i företagens målgrupp är det? Indikerar verkligen en annons med en färgad kvinna att alla vita män måste dö, eller kan du kanske inse att det är en extrem och helt onödig överreaktion?

Kanske borde alla personer på reklambilder vara vita män, så att ni inte behöver vara så rädda för en judisk-arabisk-amerikansk WEF-konspiration.
Citera
2023-05-13, 01:36
Medlem
Vit kvinna. Och svaaart man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här