2023-05-12, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du minns fel om tre veckor, det är också nåt som går på repeat. En lögn.
Så när började han visa sitt rätta tryne?

Citat:
Ursprungligen postat av develi
Antar att det främst är män och kvinnor på glasberget som blir brydda, som saknar psykopatens taktik. Likaväl som kunskap om psykopati.
Då blir det error.
Du förargas över de som har fördomar om såna som Lotta men sen visar du att du själv har fördomar mot folk på det s.k. glasberget.
Senast redigerad av ENTRUMPENTRUMP 2023-05-12 kl. 15:39.
Citera
2023-05-12, 15:48
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Det är alltså omvänd psykologi att skriva hundratals meddelande och bestämma träff?
Det är snarare en omvänd bild av förloppet.
Bevisa dom hundratals meddelanden Lotta har skrivit sen MJ började hota hennes familj!!!
Citera
2023-05-12, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Bevisa dom hundratals meddelanden Lotta har skrivit sen MJ började hota hennes familj!!!

Bevisa vad? Nu får du nog utveckla.
Citera
2023-05-12, 16:16
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Bevisa vad? Nu får du nog utveckla.
Du skriver att hundratals meddelanden har skrivits, det är bara att backa några inlägg så ser du själv vad du skriver om du har en tendens att glömma bort vad du förmedlar i dina inlägg.
Tramsidiot!!!
Citera
2023-05-12, 16:42
Medlem
Citat:
Du skriver att hundratals meddelanden har skrivits, det är bara att backa några inlägg så ser du själv vad du skriver om du har en tendens att glömma bort vad du förmedlar i dina inlägg.
Tramsidiot!!!

Vad tänker du att jag ska bevisa? Det jag skriver visas i mobiltömningen som förundersökning och dom bygger på.
Jag är ledsen att det inte sammanfaller med din alternativa verklighet, men det är enklare om vi grundar en diskussion på fakta tillgängligt för alla?
Så slipper du bli upprörd och projicera ännu mer trams.
Citera
2023-05-12, 17:05
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
I fråga om just Martin så var hela hans syndaregister uppenbart, så att säga. Det syntes på honom, det fanns i polisregistret, alla i hans omgivning (som Lotta också umgicks med) visste att han precis muckat från ett långt fängelsestraff p.g.a. dråp, o.s.v. o.s.v.. Man behövde inte ens forska något.

Som ett generellt råd idag, så skulle jag säga: kolla i Lexbase, betala för rapporterna om han är förekommande där. Det är en liten kostnad mot vad det kan spara dig i lidande senare.

...men tyvärr har det uppstått någon konstig åsikt på sista tiden, att det är "stalkeraktigt" att kolla upp sin dejt i förväg. Många kvinnor skriver till och med på sina sociala media, att de aldrig kollar upp någonting, som om det skulle vara ett fint karaktärsdrag att vara aningslös..? Och många män skriver, att skulle de bli tillsammans med en kvinna, och hon skulle erkänna att hon kollat upp något före första dejten, då skulle han göra slut. Som om det skulle vara något fördelaktigt att ha en kvinna som är naiv och enfaldig?
Vad är det första felet du tänker på när du beskriver dig själv som även LR hade ?
Inte för att du speglar dig själv i henne som offer. (Det tror jag inte)
Hon som äldre kvinna såg möjligheten att bli yngre genom snaskig sex med yngre kille.
Så mycket hon förlorat med belevade killar i gemensam ålder som sett henne misslyckats med det nu kan ha varit som gjort att hon inte hade en kille i sin egen ålder. Samt söker sig till "skyddad verkstad". Jag tror hon blev misshandlad sedan tidigare
Som alltid tror jag på Orsak och verkan.. kunde hon inte bli informerad kvinna i Norrland och prata med vargarna där uppe och skydda obelevade kvinnor så de inte hamnar i vargfälla.
Citera
2023-05-13, 00:48
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTRUMPENTRUMP
Och att vilja göra det när man redan är 40 år fyllda. Hur tänkte hon där? Varför skaffade hon inte barn med någon av de andra män som hon väl hade före denne knarkare? De kan knappast ha varit värre än denne.

Ja det är märkligt att hon fastnade för en nymuckad tung missbrukare som suttit på kåken i hela 12 år och till råga på allt ville hon dessutom skaffa barn med honom. Man undrar vad det var för fel på de tidigare männen om nu inte de dög?

Hon verkar inte ha tänkt alls.
Citera
2023-05-13, 02:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Ja det är märkligt att hon fastnade för en nymuckad tung missbrukare som suttit på kåken i hela 12 år och till råga på allt ville hon dessutom skaffa barn med honom. Man undrar vad det var för fel på de tidigare männen om nu inte de dög?

Hon verkar inte ha tänkt alls.
Detta är ett väldigt huvudbry för dig som upprepas i tid och otid som frågeställning.

Nån gång måste du inse att inleda en relation har med personlighet att göra och sluta förvånas över hans framgång vs din motgång.

Om du inte har framgång med kvinnor beror det på hur du är. Du är sonika oattraktiv i din attityd, dina åsikter och din utstrålning.
Om du så är ren som snö och utan tatueringar.

Martin har däremot framgång.
Dock har han framställt sig som nåt han inte är (vänlig, inlyssnande, förstående).
The mask of sanity.

Svamlar om att han vill börja ett bättre liv.
Kör racet med falsk ånger och löften om bot och bättring, skyller på droger.

Ses mycket väl på slutet då han berättar för A*ngelica att det är slut med Lotta.
Citera
2023-05-13, 05:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är ju du och någon mer som fortsätter att svara på mina (gamla) inlägg hela tiden, och kopiera in text från flera år gamla inlägg, för att ingen ska missa den informationen, och för att den här tråden aldrig ska dö ut. Jag fattar inte varför du inte blir avstängd.
Exakt vad skulle föranleda att jag skulle bli avstängd?

Mig veterligt är det inte förbjudet att citera äldre inlägg och ta upp de ämnen som fortsatt går på repeat än idag.
Jag korrigerade tex din lögn nyss om att de möttes på en muckarfest osv.

Du har upprepat ditt rotande i obduktionsrapporten och annat. Tog i nyss så du nästintill sket ner dig om hur dyrt det var att färga hår, extensions etc.
(FB) Lotta Rudholm misshandlad till döds i Ulvsunda, 2016-06-04

Hon hade inte överdimensionerade tuttar, hennes tatuering i svanken var inte synlig och piercingen var lika diskret i naveln. Dvs det hål som rättsläkaren kommenterar i obduktionsutlåtandet som du har smaskat runt i. Att implantat hör till nån WT klass är lika fel som att luftspalt förhindrar svampinfektioner.

Du svarade mig inte heller på målsättning att tråden ska dö ut. Det bestämmer väl ändå inte du?

Faktum är att om du inte fortsatte med samma förtal och lögner skulle du slippa mina kommentarer.
A walk in the park.

Det är snart sju år sen Martin mördade Lotta.
Det är i mitt tycke snarare väldigt sjukt att vara så överfixerad och hatisk mot en mördad kvinna.

Lotta såg bra ut. På några bilder ses hon i sommarklänning, en enkel länk som halskedja och långt blont hår. På andra bilder klädd i svart linne.

Sjuksköterska, psykiatrin:
"Anncharlott var en liten, smal, välskött människa, snyggt klädd och såg rar ut. Men lite skygg."

"Hon hade alltid svarta kläder och hon såg snygg ut. "

Kollega på skolan:
"Hon såg fräsch ut. Hon var alltid mån om sitt yttre."

https://nouwcdn.com/v103/u/63/2870063/96/202106231953427107.jpg?version=202007&width=1200

https://static.cdn-expressen.se/images/a1/fd/a1fd7349b97d43be83394ae5b1e34c7d/314@60.jpg
Senast redigerad av develi 2023-05-13 kl. 05:16.
Citera
2023-05-19, 22:36
Avslutad
https://youtu.be/Bi_NDFRWQow

En podd om fallet, med lite ljudupptagningar från rätten

Värt att lyssna på, för dom som anser att Lotta hade sig själv att skylla..
Förklarar så att oinsatta kan förså lägesbilden, gällande Martins manipulerande sjukliga beteende
Citera
2023-05-20, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
https://youtu.be/Bi_NDFRWQow

En podd om fallet, med lite ljudupptagningar från rätten

Värt att lyssna på, för dom som anser att Lotta hade sig själv att skylla..
Förklarar så att oinsatta kan förså lägesbilden, gällande Martins manipulerande sjukliga beteende

Vad menar du tillkommer jämfört FUP, tråden och allmän vetskap?
Citera
2023-05-24, 15:18
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Du skriver att hundratals meddelanden har skrivits,

Sammanlagt är det nog tusentals sms som har skickats under perioden februari-juni. Enbart LR skickade 189 sms till MJ på blott 10 dagar i slutet av maj, början på juni 2006.

Alla dessa meddelanden står i bjärt kontrast till den bild som målats upp i media och i tråden att hon försökte fly MJ. I själva verket försökte hon alltså upprätthålla umgänget och kontakten med honom.

Man kan dessutom fråga sig varför LR sökte sig till en nymuckad kåkfarare som suttit 12 år i fängelse för olika våldsbrott. Till det kan vi tillägga att det är nog mycket få kvinnor som vill skaffa barn med en tung missbrukare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in