2023-05-12, 14:04
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag är kvinna. Jag har för övrigt själv varit med om på first dates, att karl'n har pratat massor med skit om sin exfru. Exfrun har stulit barnen helt utan orsak, och hon har påstått att han har slagit dem, eller att han har slagit henne, eller både och, och hon har lyckats dupera domstolen, och nu sitter han här. Ensam. Bu-huuu.

Det har inte blivit någon mer date. Jag skulle aldrig ha tagit risken, att det exfrun sagt varit sant. Vilket det troligen var. VARFÖR, liksom - det är ju inte som att den mannen var den siste mannen på jorden... Man kan råka ut för så mycket elände ändå här på jorden, helt oförskyllt.
Men... Du är ju isf ett våp? Du sa att "kvinnor är våp". Den formuleringen gör att det gäller alla kvinnor? T.o.m sådana praktexemplar som dig?

Lägg märke till mina frågetecken

Jag drar mig ur här. Jag har fått säga det jag vill, och tagit dig med byxorna nere.
Citera
2023-05-12, 14:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja? Allt det där du citerar är ju sant.
Tack.

Då blir Martin som sagt helnöjd med ert stöd.

Dvs att ni tagit förövarperspektivet (mitt inlägg du "råkade" glömma att svara på..)

(FB) Lotta Rudholm misshandlad till döds i Ulvsunda, 2016-06-04
Citera
2023-05-12, 14:10
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Men... Du är ju isf ett våp? Du sa att "kvinnor är våp". Den formuleringen gör att det gäller alla kvinnor? T.o.m sådana praktexemplar som dig?

Lägg märke till mina frågetecken

Jag drar mig ur här. Jag har fått säga det jag vill, och tagit dig med byxorna nere.

Du har svårt med läsförståelsen. "kvinnor" kan betyda "vissa kvinnor". De flesta kvinnor är faktiskt ganska försiktiga idag, innan/när de inleder förhållanden. Det är bara de blonderade våpen, som negligerar alla röda flaggor. Och sedan står de där utan tänder och frågar sig förundrat: "varför skulle han slå MIG? Jag är ju en bra tjej. Anna och Lisa och Mia som han slog ut tänderna på förut, var ju dåliga tjejer. Jag hade aaaaaldrig kunnat ana det här."

Citat:
Ursprungligen postat av develi

Jag rubbar nog dina cirklar snarare. Eller jag kanske förstör luftspalten?

Håll dig till topic och det är inte vad jag skriver i andra trådar. Men jag begriper att du muttrar ang Wall-tråden. Stackars Merwinna.
Din drömkille blev ju ifrågasatt.

Angående Lotta har du konstant ägnat dig åt victim blaming. Gått i psykopatens Martins fotspår och efterapat hans dravel om att Lotta inte var helylle och hans gnäll om den orättvisa mediabilden.

Känner du igen förövarperspektivet?

"Hon borde ha vetat bättre."
"Hon var..." och sen kommer det ett pärlband med kränkande invektiv om den mördade kvinnan.

"They have no remorse for their victims and
have highly developed psychological defense mechanisms such as rationalization (“She should have known better than to hitchhike”), projektion (“She was a heartless manipulating slut”)"

Vronsky

Det var ju ingen som försvarade Madsen heller. Självklart inte. Det har du hittat på. Man kunde ändå ifrågasätta hur klokt det var av en kvinna, att följa med en främmande man någonstans, där man blir ensam med honom och helt i hans våld och ingen kan höra en skrika. Nu har vi ju facit. Det var inte särskilt klokt.

Din människosyn är svartvit.
Senast redigerad av Merwinna 2023-05-12 kl. 14:13.
Citera
2023-05-12, 14:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Du har svårt med läsförståelsen. "kvinnor" kan betyda "vissa kvinnor". De flesta kvinnor är faktiskt ganska försiktiga idag, innan/när de inleder förhållanden. Det är bara de blonderade våpen, som negligerar alla röda flaggor. Och sedan står de där utan tänder och frågar sig förundrat: "varför skulle han slå MIG? Jag är ju en bra tjej. Anna och Lisa och Mia som han slog ut tänderna på förut, var ju dåliga tjejer. Jag hade aaaaaldrig kunnat ana det här."
Du fortsätter med din victim blaming ang Lotta?
Det du kallar att diskutera.
Citera
2023-05-12, 14:11
Avslutad
Citat:
Ja, hon var ju så gammal, också. Det hade varit lättare att förstå om hon varit en 17-årig oskuld, som levt under mycket skyddade förhållanden dittills.

Dessa kvinnor VET att de ger sig in med en farlig man, men de resonerar som så att "hans förra tjej var dålig, därför behandlade han henne dåligt - men jag är en bra tjej, och därför kommer han att behandla mig bra". Man ser detta på Familjeliv hela tiden. Ibland frågar de till och med: "hjälp min kille slår mig. Hur gör ni för att era killar ska behandla er bra?"

Man häpnar. Och personer som kallar sig feminister borde reagera ännu mer, på att kvinnor fortfarande är sådana våp...
Så Lotta hade även sin ålder emot sig?
Ge dig
Citera
2023-05-12, 14:14
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Så Lotta hade även sin ålder emot sig?
Ge dig

Ja, man förväntas ju bli erfarnare och klokare med åren. Men det fungerar inte så för alla...
Citera
2023-05-12, 14:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Det var ju ingen som försvarade Madsen heller. Självklart inte. Det har du hittat på. Man kunde ändå ifrågasätta hur klokt det var av en kvinna, att följa med en främmande man någonstans, där man blir ensam med honom och helt i hans våld och ingen kan höra en skrika. Nu har vi ju facit. Det var inte särskilt klokt.

Din människosyn är svartvit.
Om min människosyn är svartvit är ditt likt ett schackbräda, nåt så stereotypt lär man leta efter.

Självklart var det inte klokt. I din box. Hon skulle ju pekas ut likt Lotta.
Att du sen i samma andetag försöker framställa honom att ha lurat hela världen - för att försköna din djuriska attraktion som icke ensam grundlurad - var mindre noga när det gäller henne. 🤣

Det mest tragiska med dig är att du inte ens fattar att du pratar mot sig själv.
Därav aldrig trovärdig.
Citera
2023-05-12, 14:26
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ja, hon var ju så gammal, också. Det hade varit lättare att förstå om hon varit en 17-årig oskuld, som levt under mycket skyddade förhållanden dittills. .

Ja det är mysteriöst varför hon ens valde honom till pojkvän och älskare. När man läser utdragen ur sms-konversationerna så öste hon i princip sms över honom den sista kvällen innan han till slut dök upp på morgonen packad och påtänd. En så pass gammal kvinna borde väl ha vetat bättre än att få ihop det med en nymuckad kåkfarare som skakat galler i 12 år. Sorgligt är det att vissa kvinnor inte tar bättre hand om sig själva.

Citat:
Dessa kvinnor VET att de ger sig in med en farlig man, men de resonerar som så att "hans förra tjej var dålig, därför behandlade han henne dåligt - men jag är en bra tjej, och därför kommer han att behandla mig bra". Man ser detta på Familjeliv hela tiden. Ibland frågar de till och med: "hjälp min kille slår mig. Hur gör ni för att era killar ska behandla er bra?"

Man häpnar. Och personer som kallar sig feminister borde reagera ännu mer, på att kvinnor fortfarande är sådana våp...

Man undrar vad LR:s väninnor hade för åsikt om hennes val av MJ? Fanns det verkligen inga bättre karlar tillgängliga än MJ som gick på kokain, anabola steroider, marijuana, ecstasy, benso, alkohol och MDMA? En tung missbrukare är väl inte heller det optimala om man vill skaffa barn?

Måste man välja det värsta? Ville LR göra tonårsrevolt 20-25 år för sent?

Det är ett tag sen jag läst FUP.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2023-05-12 kl. 14:32. Anledning: Tillägg
Citera
2023-05-12, 14:29
Avslutad
Citat:
Ja, man förväntas ju bli erfarnare och klokare med åren. Men det fungerar inte så för alla...
Hmm, inte nödvändigtvis. Det beror mycket på vilka människor man omger sig med, eventuella missbruk eller sjukdomar spelar också in.
Demens gör att människor "går i barndom".
Så, nej det stämmer verkligen inte att "man" blir klokare med åren.
Snarare är det så att livet sätter sina spår.
Erfarenheter, positiva och negativa, som formar ens världsbild.
Vart går gränsen för att få träffa en ny man/kvinna?
Om man träffar någon ny, ska man se till att ikläda sig en tantig Gu*drun Sjö*dén och vägra ansa kroppsbehåring.
Sen ska man noggrannt kontrollera eventuella brottsregister och meriter, arbetslivserfarenhet, släktskap etc. Hur långt tillbaka ska man kontrollera en ny tilltänkt partner?
Citera
2023-05-12, 14:31
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Ja det är mysteriöst varför hon ens valde honom till pojkvän och älskare. När man läser utdragen ur sms-konversationerna så öste hon i princip sms över honom den sista kvällen innan han till slut dök upp på morgonen packad och påtänd. En så pass gammal kvinna borde väl ha vetat bättre än att få ihop det med en nymuckad kåkfarare som skakat galler i 12 år. Sorgligt är det att vissa kvinnor inte tar bättre hand om sig själva.

Tyvärr finns det kvinnor som borde ha
någon typ av en god man när de väljer pojkvänner, man undrar förresten vad LR:s väninnor hade för åsikt om hennes val av MJ? Fanns det verkligen inga bättre karlar tillgängliga? Måste man välja det värsta? Det är ett tag sen jag läst FUP.

Ja, ibland kan man förstå de där kulturerna, där en kvinna måste ha sin förmyndares tillstånd, för att få gifta sig. (Och i de kulturerna är kvinnan och mannen aldrig ensamma förrän de är gifta, så någon misshandel kan inte ske.) Sedan är det en annan sak, att förmyndarna i de kulturerna ofta tänker mer på rikedom, affärsförbindelser och socialt anseende än på döttrarnas/systrarnas/brorsdöttrarnas bästa... så DET hjälper inte heller, alltid.

Citat:
Ursprungligen postat av develi
Om min människosyn är svartvit är ditt likt ett schackbräda, nåt så stereotypt lär man leta efter.

Självklart var det inte klokt. I din box. Hon skulle ju pekas ut likt Lotta.
Att du sen i samma andetag försöker framställa honom att ha lurat hela världen - för att försköna din djuriska attraktion som icke ensam grundlurad - var mindre noga när det gäller henne. 🤣

Det mest tragiska med dig är att du inte ens fattar att du pratar mot sig själv.
Därav aldrig trovärdig.

Det är skillnad mellan att skriva i trådar på nätet, och att gå ut och utsätta sig för farliga situationer i verkligheten.

Det är klokast att akta sig för att bli ensam med en ny bekantskap, på ett ställe där man inte har någon möjlighet att kalla på hjälp, oavsett hur trevlig han verkar i media. Alla jovialiska kändisar kan ha en mindre trevlig privat sida, och det ska en 30-årig kvinna veta.
Citera
2023-05-12, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Lotta kämpade inte för att ha honom kvar.
Hon kämpade för att hålla situationen i sin linda.

Hon kunde inte gömma sig själv vid den tiden för då skulle han mörda hennes familj och Lottas nära vän.
Men det är omvänd psykologi och det förstår inte du eller vill inte förstå!

Det är alltså omvänd psykologi att skriva hundratals meddelande och bestämma träff?
Det är snarare en omvänd bild av förloppet.
Citera
2023-05-12, 14:35
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Hmm, inte nödvändigtvis. Det beror mycket på vilka människor man omger sig med, eventuella missbruk eller sjukdomar spelar också in.
Demens gör att människor "går i barndom".
Så, nej det stämmer verkligen inte att "man" blir klokare med åren.
Snarare är det så att livet sätter sina spår.
Erfarenheter, positiva och negativa, som formar ens världsbild.
Vart går gränsen för att få träffa en ny man/kvinna?
Om man träffar någon ny, ska man se till att ikläda sig en tantig Gu*drun Sjö*dén och vägra ansa kroppsbehåring.
Sen ska man noggrannt kontrollera eventuella brottsregister och meriter, arbetslivserfarenhet, släktskap etc. Hur långt tillbaka ska man kontrollera en ny tilltänkt partner?

Vad menar du att LR skulle kontrollera?

Hon visste ju redan om att han suttit på kåken i 12 år.

Samtidigt var hon medveten om hans blandmissbruk av kokain, anabola steroider, marijuana, ecstasy, benso, alkohol och MDMA.

Att ens överväga att skaffa barn med en tung missbrukare låter ju inte riktigt klokt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in