2023-05-12, 12:45
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManAvOrdning
Jag har aldrig sagt att "alla svartingar ska ut" eller att jag hatar invandrare. Vad är det för konstiga paralleller du drar?

Här pratar vi om gäddor, inget annat.
Du plockar ju den lägst hängande frukten, så givetvis har du inte sagt att du hatar invandrare. Skillnaden mellan invandrarhat och peddohat är att det senare för vissa kan förefalla ge gratis sociala poäng (även om de givetvis inte är gratis).
Citera
2023-05-12, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skammenikvadrat
Då är det ett laglöst samhälle som du förespråkar där alla gör som de vill med vilken anledning de än känner rättfärdigar det. Där envars subjektiva önskan och mål helgar medlen.

Jag hittar inte att du protesterat när MeToo drev män till självmord. Länka gärna.
Citera
2023-05-12, 12:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Du plockar ju den lägst hängande frukten, så givetvis har du inte sagt att du hatar invandrare. Skillnaden mellan invandrarhat och peddohat är att det senare för vissa kan förefalla ge gratis sociala poäng (även om de givetvis inte är gratis).

Skillnaden är att en invandrare inte har velat våldta ett barn bara för att denna är invandrare.

Det är gäddornas handlingar vi dömer här. Inte deras ursprung.
Citera
2023-05-12, 12:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AidanHunt
Jag hittar inte att du protesterat när MeToo drev män till självmord. Länka gärna.
Jag hade en blogg om den skandalen som jag valde att radera när MeToo kom till ända. Dumpen är inte världsomfattande såsom MeToo var men den är minst lika illa i Sverige. Idéerna till Dumpen liksom MeToo började i Hollywood. I fablernas värld hör den hemma, precis som MeToo gjorde. Då hade vi i alla fall lärt oss läxan som MeToo medförde, hoppades jag...
Citera
2023-05-12, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Varför skulle de vilja minimera skadan för gäddan? De vill ju avskräcka andra av samma sort att ägna sig åt sådant beteende, i syfte att skydda barn från övergrepp.

Du pratar inte om "rättssäkerhet" och annat fint som andra motståndare till Dumpen kommer viftande med, du verkar bara orolig för att pedofiler ska bli ledsna.
Jag pratar, i just det här inlägget, om en jämförelse mellan traditionell media. Det hävdas att dumpen är "neutrala", enbart rapporterar om en företeelse, att de enbart publicerar en intervju med någpn för att höra deras åsikt och förklaring osv.
Jag bestrider det i mitt inlägg, och du bekräftar ju min uppfattning - dumpen jobbar aktivt för att maximera skadan för gäddan. Man gör det utan någon som helst hänsyn till att andra drabbas, till att våldshandlingar begås, till att självmord begås osv.
Rättssäkerhet är en annan kontext.
Citera
2023-05-12, 12:57
Medlem
Citat:
Det är inte dumpens ansvar vad pöbeln gör. Ifall människor trakasserar dessa gäddor så får väl gäddorna anmäla dessa människor som gör det då?

Man kan inte skylla på de som avslöjar gäddornas beteende när folk naturligtvis blir arga.
Man kan helt klart fråga sig - dumpen är mycket väl medvetna om konsekvenserna av sättet de aktivt väljer att publicera. De VET alltså att människor far illa, både direkt och indirekt.
Då har man ett val i att fortsätta försöka maximera det lidandet, eller jobba mot att minimera det.
Dumpen väljer förstnämnda.
Citera
2023-05-12, 13:00
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Skillnaden är att en invandrare inte har velat våldta ett barn bara för att denna är invandrare.

Det är gäddornas handlingar vi dömer här. Inte deras ursprung.
Det är extremt vanligt att personer som hatar invandrare även hatar peddon och vice versa. Samma sak gäller för övrigt böghat. Personligen så är jag övertygad om att det handlar om att man vill ha en grupp under sig, och helst då en grupp som inte slår tillbaka när man sparkar på dem. Det är också därför som peddohatat ofta är mer uttalat.

Hur halkade du in på peddohat? Var det redan när du var liten, eller är det något som du har lärt dig i vuxen ålder?
Citera
2023-05-12, 13:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Jag bestrider det i mitt inlägg, och du bekräftar ju min uppfattning - dumpen jobbar aktivt för att maximera skadan för gäddan. Man gör det utan någon som helst hänsyn till att andra drabbas, till att våldshandlingar begås, till att självmord begås osv.
Rättssäkerhet är en annan kontext.

Så kan man inte resonera. Varför skulle de vilja minimera skadan för en potentiell barn-våldtäktsman?

Att förövares anhöriga drabbas är tyvärr ett nödvändigt ont som kommer med förövarens handlingar. Samma sak gäller när t.ex. någon får livstid för mord. Dennes anhöriga får ofta lida även då.

Handlingar i den här världen har tyvärr konsekvenser för fler än du själv. Vilket är precis vad dessa gäddor borde haft i åtanke innan de försökte grooma barn.
Senast redigerad av ManAvOrdning 2023-05-12 kl. 13:04.
Citera
2023-05-12, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Förberedelse till grooming är inte straffbelagt, inte ens försök faktiskt. Grooming genom sexchattande täcks inte heller av förberedelseregeln om våldtäkt såsom den är formulerad i lagen idag.
Dina insikter är otroligt bra.

Undrade lite i en annan lommentar runt detta med föreberedelsebrott, eller uppsåtsbrott.
Förberedelse till grooming skulle ju innebära att ett tilltänkt offer inte nödvändigtvis är identifierat.
Hur ställer sig dette i relation till förberedelse till mord, rån, våldtäkt tex? Förberedelse till mord utan att veta på vem, utan att veta vilken bank, eller vem ska våldtas?
Citera
2023-05-12, 13:06
Avslutad
Citat:
Det är inte dumpens ansvar vad pöbeln gör. Ifall människor trakasserar dessa gäddor så får väl gäddorna anmäla dessa människor som gör det då?

Man kan inte skylla på de som avslöjar gäddornas beteende när folk naturligtvis blir arga.
Säg att en kvinna lever med skyddad identitet på grund av en psykopat till ex.

Jag informerar exet om var hon befinner sig. Det är väl helt ok? Jag kan ju inte hållas ansvarig för hans handlingar. Det enda jag har gjort är ju att informera.
Citera
2023-05-12, 13:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Hur halkade du in på peddohat? Var det redan när du var liten, eller är det något som du har lärt dig i vuxen ålder?

Man ger sig inte på barn helt enkelt. Barn är ytterst känsliga och försvarslösa. De är även vår framtid.

Vuxna människor som tycker att sina egna, snedvridna och själviska lustar är viktigare än barns hälsa och mänsklighetens framtid är helt enkelt inte värda bättre.
Citera
2023-05-12, 13:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Säg att en kvinna lever med skyddad identitet på grund av en psykopat till ex.

Jag informerar exet om var hon befinner sig. Det är väl helt ok? Jag kan ju inte hållas ansvarig för hans handlingar. Det enda jag har gjort är ju att informera.

Hade kvinnan försökt våldta barn i ditt exempel?
Isåfall så ja, informera exet.

Om kvinnan inte hade försökt våldta/grooma barn så förstår jag inte hur din jämförelse är relevant i sammanhanget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in