2023-05-12, 02:38
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
???
Är det ofta inbrott där du bor?
Citera
2023-05-12, 04:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Jo men det ske fortfarande utryckningar. Det är vad vaktbolagen får betalt för.

Och som larmbolagen får betala för vilket minskar deras vinst. Därför ligger det i deras vinstintresse att minimera antalet utryckningar.

Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Så det verkar kosta folk mindre om de har larm.

Nej det kostar mer då larmabonnemanget är mycket dyrt och flera försäkringsbolag har slutat ge rabatt eftersom det inte leder till lägre kostnader för de, Det är värdelöst helt enkelt enligt deras statistik.
Citera
2023-05-12, 08:54
Medlem
MaarekSteles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av verbet
Tja

Ett vanligt larm med lite sensorer och kamera osv kostar kring 5000kr per år. På tio år 50LAX/

Om ni tänker er tanken att en tjyv kommer hem till er och letar igenom på tio minuter. Inte en chans att han finner saker han är intresserad av för ens en bråkdel av de pengarna. Och nej din gamla tv eller stereo är inte värd ett skit idag.

Kom inte och säg att du har det för att slippa inbrott för larm hjälper inte ett skit mot om tjuven vill gå in eller inte. och går dom in så hinner inte ens väktarna komma dit innnan tjyven tömt ditt hem på fem minuter sen stuckit.

Så nu är frågan till er idioter med larm. Vad tänker ni med?

Det tar inte 5 minuter att rensa en lägenhet.

När det är larmat låter det. Det gör tjuven nervös. Tjuven kommer att vilja schappa asap. Om man inte har larm tar tjuven god tid på sig att snoka igenom allt. Yepp du är dum i huvvet.

Citat:
Ursprungligen postat av Pippipipparpippin
Nu blir detta ren hörsägen, men hörde om en kvinna som blev överfallen i hemmet. Domstolen tog inte hänsyn till vidoematerialet från larmbolaget och gärningsmannen blev friad i brist på bevis.

Lögn och förbannad dikt. Hitta domen då, men vi vet båda att du inte kommer att göra det eftersom detta fall inte existerar. Bögidiot.

Citat:
Ursprungligen postat av irrljus
Den med larm, jobbat som väktare i många år och det var många ryck varje dag till anslutna kunder. Dock kom jag aldrig på någon på plats, minst 30 min rycktid.
Ni är så jävla lurade.

Det är snarare du som är idioten. Idiot. Larmet har ju fått tjuven att sticka utan att stjäla ngt. Förstår du?
Senast redigerad av MaarekStele 2023-05-12 kl. 08:57.
Citera
2023-05-12, 09:20
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
När de inte kan se någon. ekonomisk vinst med att du har larm så lär det inte innebära någon fördel för dig heller, ingen ökad chans att de åker fast. Då skulle ju du få tillbaks sakerna och försäkringsbolagen skulle få en ekonomisk vinst, men det säger de att det inte finns.
Jag förstår inte riktigt vad du säger? Uppenbarligen ser ju försäkringsbolaget en vinst med larmet.
Citera
2023-05-12, 09:21
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Du behöver inte outa dig, men vilket försäkringsbolag är det som ger en så pass stor rabatt för att du har ett larm? Och har rabatten att göra med att larmet är uppkopplat till ett väktarbolag?
Folksam. Ja, jag har lite speciella saker försäkrade och förhandlade med dem för att spara några kronor och ja, väktarutryckningen nämndes i den diskussionen.
Citera
2023-05-12, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Jag förstår inte riktigt vad du säger? Uppenbarligen ser ju försäkringsbolaget en vinst med larmet.

Då läste du inte vad de själva svarade för de sa att de inte ser någon vinst med det.
Citera
2023-05-12, 09:55
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Då läste du inte vad de själva svarade för de sa att de inte ser någon vinst med det.
Inte vad mitt försäkringsbolag tycker i alla fall... Det är förmodligen mycket billigare för dem att ge mig rabatten och att jag har larmet än det är att ersätta det jag har försäkrat och skadorna som uppstår när en brottsling försöker komma åt det jag har i mina låsta skåp...
Citera
2023-05-12, 09:57
Medlem
Citat:
Inte vad mitt försäkringsbolag tycker i alla fall... Det är förmodligen mycket billigare för dem att ge mig rabatten och att jag har larmet än det är att ersätta det jag har försäkrat och skadorna som uppstår när en brottsling försöker komma åt det jag har i mina låsta skåp...

Jo de svarade ju att de inte såg någon ekonomisk fördel med larm men ville inte ta bort en rabatt som de lovat kunderna sedan tidigare. De trodde alltså bara tidigare att det skulle hjälpa men ser nu att det inte gör det.
Citera
2023-05-12, 10:23
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Jo de svarade ju att de inte såg någon ekonomisk fördel med larm men ville inte ta bort en rabatt som de lovat kunderna sedan tidigare. De trodde alltså bara tidigare att det skulle hjälpa men ser nu att det inte gör det.
Kanske, men jag fick rabatten nyligen när jag omförhandlade alla mina försäkringar.
Citera
2023-05-12, 10:26
Medlem
Citat:
Kanske, men jag fick rabatten nyligen när jag omförhandlade alla mina försäkringar.

Ja därför att de inte vill ta bort en rabatt av historiska skäl men inte pga att larm hjälper enligt dem själva.
Citera
2023-05-12, 10:28
Medlem
elbels avatar
Man kan ju köpa några etiketter,
"Här är larmat" etc

En sån där hundhögtalare

Ögonhålskamera eller vad det heter
Verkar medelklassen ha i usa
Citera
2023-05-12, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaarekStele
Det tar inte 5 minuter att rensa en lägenhet.

När det är larmat låter det. Det gör tjuven nervös. Tjuven kommer att vilja schappa asap. Om man inte har larm tar tjuven god tid på sig att snoka igenom allt. Yepp du är dum i huvvet.

Lögn och förbannad dikt. Hitta domen då, men vi vet båda att du inte kommer att göra det eftersom detta fall inte existerar. Bögidiot.

Det är snarare du som är idioten. Idiot. Larmet har ju fått tjuven att sticka utan att stjäla ngt. Förstår du?

Självklart är det så att tjuven sticker när larmet tjuter. Men då räcker det ju med ett larm som låter, inte ett larm som går till en larmcentral och väktare som rycker ut och som kostar pengar varje månad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in