Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-05-12, 10:24
Medlem
Oavsett läggmatch eller ej. Fyfan vad surt för sektledaren att åka ut på det här sättet. Att kriga sig kvar hela vägen hit trots att i princip alla vill ha ut honom för att sedan åka ut för att otympliga Elin, som enligt egen utsago sprudlar av energi, inte orkar ta sig över ett hinder. Vilket mörker.
2023-05-12, 10:47
Medlem
thrasherradios avatar
Jag kan ändå förstå Elin. När hon väl får tanken om att det kan vara taktiskt bra att lägga sig i matchen så blir hon kluven och denna tanke får hon bara minuter innan tävlingen börjar. Detta bär hon med sig under hela tävlingen så hon gör varken sitt bästa eller sitt sämsta, därav det veliga svaret när produktionen fråga om hon la sig.

Marcus ryker tyvärr men tror att det som sagt blir till hans fördel. Han kommer dominera i Gränslandet.

Kommer njuta av att se hur tjejerna måste börja plocka ut varann så man får se vad de egentligen tycker om varandra.
2023-05-12, 11:07
Medlem
Rinaldo-Montalbanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Oavsett läggmatch eller ej. Fyfan vad surt för sektledaren att åka ut på det här sättet. Att kriga sig kvar hela vägen hit trots att i princip alla vill ha ut honom för att sedan åka ut för att otympliga Elin, som enligt egen utsago sprudlar av energi, inte orkar ta sig över ett hinder. Vilket mörker.

Känns mer än missvisande att kalla Marcus för sektledare. Han är ju oduglig på att samla folk bakom sig.
2023-05-12, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rinaldo-Montalbano
Känns mer än missvisande att kalla Marcus för sektledare. Han är ju oduglig på att samla folk bakom sig.

Sant.. men han har den auran. Avskyr den där mannen.
Vilken pajas
2023-05-12, 11:41
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insynsrapportering
Det har jag missat helt, när nämner han det?
Minns inte exakt vilket avsnitt det var utan att leta lite efter detta. Hinner inte nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Insynsrapportering
När jag skrev det där så trodde jag inte ens själv att han var kristen, det var bara ett sätt att beskriva känslan jag får av honom. Jag hade faktiskt gissat på att han mer skulle vara en newage kille med en egen påhittat religion.
Finns väl inte så mycket för folk att göra som bor på den där lilla ön och det bor lite folk på Påskön.

Märklig ö där det inte går att försäkra bilar. Om äger eller hyr en bil, då får betala reparationskostnaden själv om det blir en krockskada.

Att ens folk vill bo på Påskön är för mig märkligt. Det är dålig mobiltäckning och internet fungerar bäst på natten. För mig är det två saker som som är viktiga och ska funka bra 24/7.

https://www.di.se/weekend/svensken-som-styr-pa-paskon/
2023-05-12, 11:43
Bannlyst
Citat:
Det handlar inte om hur bra han lyckas just där även om jag tycker att det har börjat ta lite även där, och vissa verkar vara jätte imponerade av honom. Det hela handlar om vilken typ av människa han är, på rätt plats med rätt personer så hade han kunnat ha hela gruppen med sig vid det här laget. Det är Carro och Chris som har gjort det svårt för honom där pga av hans bög uttal och "killen ska betala" uttalande. Sen är han fysiskt stark jämfört med de andra vilket gör honom till ett hot i tävlingen.

Det är sättet han pratar och lyssnar, han anstränger sig att se engagerad och hängiven ut när nån säger nått, som att han vill säga "jag hör dig verkligen, jag ser dig" . Tror du att han verkligen bryr sig om vad Carro tycker det är ok eller inte? Som 36 åring med en bibel i handen så skiter han nog i vad en 23 åring hedning från Stockholm och en syndande bög har för åsikter och syn på livet, han har nog sin bild på livet klar.

En annan sak är hur han aldrig gav upp med att försöka vända Oskar, han visade ingen respekt för han gränsdragning, han var obehagligt på honom, det är uppenbart hur han såg honom som en bricka som han skulle hjärntvätta. Sen tycker jag att Oskar är en jävla mupp, men det har inget med saken att göra.
Senast redigerad av Insynsrapportering 2023-05-12 kl. 11:48.
2023-05-12, 11:44
Medlem
Helt fantastiskt hur de har kunnat samla så många töntar till denna säsong
Det grinas och gnälls något helt vansinnigt. Det ska grinas och kramas då de ska rösta, tävla, pakta och fan vet allt.

Amanda och fjanten Erik är ju värst. Golvläggaren ska man ju inte ens prata om…
Man blir ju fan äcklad av dessa deltagare. Det är ett spel med rätt så mycket pengar i vinst.
Gå över lik om det behövs och sätt dig själv i första hand istället för dessa jävla kram kalas och tårar
2023-05-12, 11:45
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Antagligen blir det Marcus men hoppas på att det blir Pernilla som ryker i örådet för det skulle bli så mycket bättre TV av om hon kommer till Gränslandet än om Marcus och Amanda och Erik bara sitter och tycker om varandra.

Håller med hundra procent, skulle vara riktigt riktigt bra TV! Tänk Pernilla komma till Gränslandet och behöva fejsa Erik/Amanda och Millan.. Tror inte att Pernilla skulle bli så värst poppis i det lägret… Och även om de andra där skulle vara sjyssta och förlåtande mot Pernilla (som de var mot ung-Dennis)… så skulle nog Pernilla snart nog kläcka ur sig något elakt/klantigt igen…

Det skulle vara SÅ kul att se! Riktigt bra drama.
2023-05-12, 11:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Puma006
Minns inte exakt vilket avsnitt det var utan att leta lite efter detta. Hinner inte nu.
Nej du behöver inte leta, jag tror dig. Jag hade iallafall missat det.
Citat:
Ursprungligen postat av Puma006
Finns väl inte så mycket för folk att göra som bor på den där lilla ön och det bor lite folk på Påskön.

Märklig ö där det inte går att försäkra bilar. Om äger eller hyr en bil, då får betala reparationskostnaden själv om det blir en krockskada.

Att ens folk vill bo på Påskön är för mig märkligt. Det är dålig mobiltäckning och internet fungerar bäst på natten. För mig är det två saker som som är viktiga och ska funka bra 24/7.

https://www.di.se/weekend/svensken-som-styr-pa-paskon/

"Svensken som styr på Påskön"
Ja det säger ju allt, synd att artikeln var låst och det inte gick att öppna med archive.
2023-05-12, 12:03
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Hon var väldigt trög, Marcus fick lyfta henne över hindret. Elin undrar även själv om hon verkligen gjorde sitt bästa. Hon kanske inte gjorde det, men vågar inte riktigt stå för det.
Jag blir inte klok på om hon la sig eller inte och hennes kommentarer blir jag inte klokare av. F.ö. så förstår jag inte riktigt varför hon skulle lägga sig. Om Marcus också skulle bli immun är han ju kvar till nästa öråd och får rösterna då. För Marcus del vore det nog bra att åka till gränslandet nu och sen komma tillbaka. Han lär inte ha några problem mot Erik och Amanda i tävlingarna. Marcus är bra på allt för han har rätt fokus utan att bli nervös.
2023-05-12, 12:11
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thrasherradio
Jag kan ändå förstå Elin. När hon väl får tanken om att det kan vara taktiskt bra att lägga sig i matchen så blir hon kluven och denna tanke får hon bara minuter innan tävlingen börjar. Detta bär hon med sig under hela tävlingen så hon gör varken sitt bästa eller sitt sämsta, därav det veliga svaret när produktionen fråga om hon la sig.

Marcus ryker tyvärr men tror att det som sagt blir till hans fördel. Han kommer dominera i Gränslandet.

Kommer njuta av att se hur tjejerna måste börja plocka ut varann så man får se vad de egentligen tycker om varandra.
Som det varit upplagt senaste åren så slipper de väl rösta ut varandra. Sista veckan så tvingas den som kommer sist i tävlingarna lämna. Synd för jag hade gärna sett hur en pakt förändras när man tvingas rösta ut någon i pakten.
2023-05-12, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Som det varit upplagt senaste åren så slipper de väl rösta ut varandra. Sista veckan så tvingas den som kommer sist i tävlingarna lämna. Synd för jag hade gärna sett hur en pakt förändras när man tvingas rösta ut någon i pakten.

Tycker bibel Marcus är bra på tävlingar men något naiv ?
Han kom aldrig in i gänget och terrorn hade mot Oscar från start var otäck. Elin klarar jag inte av, fy fan att hamna med henne på en strand. Tycker det är starkt gjort av deltagarna att inte tappa det helt.

Vore kul att veta hur bråket mellan kebab Zeki och äckel Dennis gick till.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in