Citat:
Ursprungligen postat av
Trivselgruppen
Att försöka förstå vad det konkreta problemet är här. Det jag har samlat ihop hittills är att det verkar finnas en rädsla för drag queens bland folk i den här tråden, och att en del tror att barn på något sätt blir automatiskt "sexualiserade" av att befinna sig i närheten av en dylik. Vad det nu innebär. Det hela verkar extremt diffust, och ingen kan peka på ett konkret problem.
Jag ska försöka skriva så pass pedagogiskt jag bara kan, så snälla lova mig att gör allt du kan för att spetsa läsförståelsen och gnugga geniknölarna, så kanske du lyckas förstå en gång för alla!
Normkreativitet handlar om att lära sig tänka utanför ramarna och utmana de normer och förväntningar som finns i samhället kring vad som är "normalt" eller "rätt", inom HBTQ-rörelsen så finns det varken rätt eller fel, så du kan vara en båt, en hund eller en oidentiferbar hög av organisk massa om du vill!

Det handlar om att vara öppen för olika sätt att vara och uttrycka sig, och att älska att alla människor är olika och unika, förutom om du inte håller med oss förståss, då är du nazist.
När det gäller sexuell läggning handlar normkreativitet om att vara öppen för olika sätt att känna och uttrycka kärlek och attraktion, även om du bara är två år gammal

I dagens samhälle finns det förväntningar på att människor ska vara antingen heterosexuella eller homosexuella, vilket skulle kunna tyckas vara fullt normalt, men i woke-verkligheten finns det många fler sätt att känna och uttrycka sin sexuella läggning

Normkreativitet handlar om att respektera och uppmuntra människor att utforska och uttrycka sin sexuella läggning på det sätt som känns rätt för dem, oavsätt ålder
Förstår du vad normkreativitet innebär nu?
Svara JA eller NEJ på denna fråga för att låsa upp nästa kapitel av "Woke-flummarens guide till verkligheten"