Citat:
Två flugor i en smäll; utan M:s närvaro kan hon hävda sina 10 sekunder utan risk för att bli emotsagd. J måste placera T, sig själv och M i badrummet på ett naturligt sätt. Då är lägenhetsvisning det bästa hon kom på. Att hon till varje pris ska klämma in M i historian på bekostnad att göra gärningen värre finns inte på kartan. J hoppas ju i detta läge komma undan med olyckshändelse. Fokus ligger på att förringa gärningen, inte sätta dit M!
Samtidigt får hon sin hämnd på M som visste vad hennes erkännande om dumpning skulle innebära för hennes del. - Det går inte att förbise de otaliga tillfällen då den lättkränkta har försökt döda både vänner och fd pojkvän. M är livrädd.
M: Ja jag är på riktigt rädd ja.
A: Okej.
M: Det, om inte hon har förändrats när hon har suttit här inne så vet jag att hon kommer försöka göra, alltså även fast om hon inte kommer lyckas så kommer hon försöka göra allt i sin makt för att förstöra för mig.
M: Jag vet inte riktigt. Jag vet inte. Och det har ju också ja hon har försökt splittra mig och mina föräldrar och ja men också hon har sagt väldigt ofta nej dom är inte bra för dig, dom begränsar dig. Dom, dom är inga liksom bra föräldrar och ja. Hon har ju sagt, ja hon har ju sagt att jag bör nej men när jag flyttar hemifrån att jag ska bryta kontakten med dem.
Eh, och ja hon är väldigt, ja men lika mycket eller bra som hon har liksom höjt mig som människa lika elak och obehaglig har hon varit med dem hon verkligen hatar. Och det värsta, det värsta, det värsta nästan enligt för mig är att hon, eh, någon gång har liksom försökt få mig, eh, ja men vara med i tankarna att, att ja, skada eller ja döda min bror.