2023-05-11, 21:40
Medlem
Det bubblar i Telegram nu.
Ryssarna släpper negativ information nu.

Kievregimen har påbörjat genomförandet av en operation för att omringa våra styrkor i Artyomovsk-riktningen. Chefen för PMC "Wagner" har upprepade gånger talat om dessa planer. Jag skrev redan att fienden planerar att slå till mot flankerna för att nå baksidan av våra styrkor, som finns i Artemovsk och det omgivande området. Idag tillkännagav Sasha Simonov genombrottet för Ukrainas väpnade styrkor i riktning mot Berkhovka och Yagodnoye. Våra trupper drog sig tillbaka från sina positioner. Ytterligare en strejk i Kleshcheevka-området och även med lokal framgång.

Och det är inte allt. I Soledar-området kunde fienden organisera ett genombrott med flera enheter, stödda av pansargrupper, som var och en hade 2-3 stridsvagnar. Nu försöker militanterna från Ukrainas väpnade styrkor få fotfäste i sina positioner. Situationen är svår.

Under de närmaste 24 timmarna kommer tydligen Kievregimen att börja öka sina ansträngningar i söder. I Orekhov-området, för att binda våra trupper med strider, i Gulyai Polya-området för att bryta igenom den första försvarslinjen.

Vi kommer att anta att fiendens motoffensiv har börjat.
Citera
2023-05-11, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Verkar vara svajigt i bakmuth nu

https://www.expressen.se/nyheter/ryska-styrkor-pressas-tillbaka-fran-bachmut/

Verkar vara ännu svajigare hos Expressen för att de ryska styrkorna skulle vara helt tillbakapressade och inte ens befinner sig i Bakhmut längre är rent önsketänkande. Jag misstänker att personen som skrivit artikeln fullkomligt misstolkat sina källor. Ukraina har avancerat några km söder om staden, men Ryssland har fortfarande ett stort grepp om den.

Önskar jag har fel, men jag är säker på att artikeln skrivits av en person som inte är tillräckligt kompetent för sitt jobb.
Citera
2023-05-11, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Det tror jag inte, snarare att de försöker bomba jordbruksmark

Det verkar sannolikt. Ryssarnas mål är ju att ta kål på ukrainarna och kontaminerar man åkermarken tillräckligt mycket så uppnår man ju det. Jag antar att ryssen har upptäckt att går fortare att ta kål på ukrainarna genom långsiktig förgiftning än att inta ukrainska städer, typ Bachmut.
Citera
2023-05-11, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Putin går till historien som förstöraren av Ryssland. Även kommer han att minnas som den mest korrupta tjyven och sämsta statsmannen i världshistorien, ingen har klantat sig som han.
Stackars Mugabe har blivit av med ledartröjan, och den djäveln var inte lätt att klå men barnamördare v.puttin lyckades.
Citera
2023-05-11, 21:48
Medlem
Tralfamadores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Är det därför ryssarna tuggat i sig 20 % av Ukrainas territorium trots att det primära målet är att mala ner Ukrainas väpnade styrkor, och inte att ta territorium? När Surovikins köttkvarn (med all respekt för lidande och död) malt färdigt så kan ryssarna ta precis vad de önskar med lätthet.
Finns det någon här som gör sig till så mycket åtlöje som du gör? Kanske är det ditt primära mål - att skapa en nidbild av rysstrollet?

Trots ditt inbillade respekt för lidande och död så sitter du här och applåderar den ryska mördararmén som en liten pinsam fan-boy.
Senast redigerad av Tralfamadore 2023-05-11 kl. 21:54.
Citera
2023-05-11, 22:08
Medlem
Ryskt tank profs in action
https://m.youtube.com/watch?v=FqlDtdyAo3M
Citera
2023-05-11, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Fast de har skickat prylar till Ukraina senaste tiden. Om du upptäcker att hästen du rider på är död, är det bästa du kan göra att kliva av, som Sitting Bull sa.

Eureka! Jag tycker mig ha sett andra stämningar ganska nyligen i nyhetsflödet. Du har förhoppningsvis rätt. Custer förhävde sig milt sagt.
Citera
2023-05-11, 22:11
Medlem
https://m.youtube.com/watch?v=yE2sKbEjsRY
En av dom smartaste ryska soldaterna i kriget så jär långt man blir imponerad ändå
Citera
2023-05-11, 22:15
Medlem
Ken Drydens avatar
Aleksandr "Sasha" Kots (rysk krigskorrespondent, milbloggare och fanatisk Putinpropagandist) om läget i Bachmut:

"Den ryska inringningen av Bachmut håller på att inringas av ukrainarna".

"Ukrainarna tränger tillbaka flankerna runt Bachmut".

"Ukrainarnas försörjningsled är åter öppen".

"Ukrainarnas mineringar av höghusen i västra Bachmut har lett till att Wagner inte längre kan använda dem som försvarspositioner. Fiendens artilleri har fritt spelrum".

"Wagners ställningar inne i Bachmut riskerar att snart inringas".

"Om inte aktiviteterna hos den ryska armén och de olika PMC som finns på plats kan koordineras är Bachmut förlorat".

https://twitter.com/wartranslated/status/1656736681280536608?t=9m4zMmlvw_UIDzjok0Lunw&s=19
Citera
2023-05-11, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Green Eyes
Verkar vara ännu svajigare hos Expressen för att de ryska styrkorna skulle vara helt tillbakapressade och inte ens befinner sig i Bakhmut längre är rent önsketänkande. Jag misstänker att personen som skrivit artikeln fullkomligt misstolkat sina källor. Ukraina har avancerat några km söder om staden, men Ryssland har fortfarande ett stort grepp om den.

Önskar jag har fel, men jag är säker på att artikeln skrivits av en person som inte är tillräckligt kompetent för sitt jobb.

Är väl som vilken vardaglig journalist som helst?
Har kravet på sig att skriva 4-5 artiklar om dagen som inte har någon korrelation och resultatet blir därefter.
Igår lyckades han publicera artiklar om Fritzl, Drottningen, GW, Sanna Marin, MTR, Mark Zuckerberg mm. Don't hate the player, hate the game.

Finner egentligen inget större faktafel. Soldaterna som pressats tillbaka har gjort det några kilometer sydväst om Bakhmut. Bortse från Ingressen så är det lugnt
Citera
2023-05-11, 22:20
Medlem
Sakta men med stor förhoppning har de nu börjat vända

De ryktas om fullt med ryssar som försöker ta sig ur Ukraina ikväll

https://twitter.com/NOELreports/status/1656753475563188224
Citera
2023-05-11, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Aleksandr "Sasha" Kots (rysk krigskorrespondent, milbloggare och fanatisk Putinpropagandist) om läget i Bachmut:

"Den ryska inringningen av Bachmut håller på att inringas av ukrainarna".

"Ukrainarna tränger tillbaka flankerna runt Bachmut".

"Ukrainarnas försörjningsled är åter öppen".

"Ukrainarnas mineringar av höghusen i västra Bachmut har lett till att Wagner inte längre kan använda dem som försvarspositioner. Fiendens artilleri har fritt spelrum".

"Wagners ställningar inne i Bachmut riskerar att snart inringas".

"Om inte aktiviteterna hos den ryska armén och de olika PMC som finns på plats kan koordineras är Bachmut förlorat".

https://twitter.com/wartranslated/status/1656736681280536608?t=9m4zMmlvw_UIDzjok0Lunw&s=19
Det är märkligt att alla ryska milbloggare ,Kots, Pegov Wargonzo,och Poddubny skriver så här mycket negativt, det bara skapar mera panik i soldatleden
Senast redigerad av Parklane 2023-05-11 kl. 22:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in