2023-05-11, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trivselgruppen
Kan någon förklara lite kort vari det faktiska problemet består här? Dvs: Varför kan inte all denna hysteri avfärdas som substanslös moralpanik?

Jag tycker det hela är mycket enkelt. Samhället bör ha en tydlig social princip att små barn bör skyddas från sexuella sammanhang. En mycket enkel, tydlig och rimlig princip. Inga om eller men.

Skriver man inte under på den principen är man ute på mycket grumligt vatten, det hoppas jag vi kan vara överens om.

Och håller man med om den principen är frågan om drag queens sagostund redan utagerad som olämplig. Det är helt uppenbart att drag-kulturen har en inneboende sexuell anspelning. Det är explicit.

Så sagostunden bryter helt enkelt tydligt mot principen vi etablerade ovan. För alla normala människor är det en no-brainer. Små barns rätt att slippa sexuella sammanhang trumfar drag-personers (icke)rätt att läsa sagor för barn, med 1.000.000.000 ljusår.
Citera
2023-05-11, 20:38
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Jag fattar inte riktigt kopplingen mellan å ena sidan den här boken, å andra sidan "barnen". Har hon rekommenderat den här boken för barn? Vilka barn då, i så fall?

Ingen aning.
Citera
2023-05-11, 20:39
Medlem
Det här är en vuxen lek som de får leka med sina likasinnade vuxna och låta barnen vara i fred.
Deras motto är antingen love has no age eller pedofilen skänker ömhet och kärlek.
Det är otroligt korkat att en sån pedofil verksamhet finansieras av statliga medel.
Citera
2023-05-11, 20:40
Medlem
Vem är mest attraktiv som kvinna betraktad, Shameless Winewhore eller Märta Stenevi? Inte helt irrelevant då det ställer denne lössläppta och gravt sminkade, sagoläsande man mot en (får man förmoda) riktig kvinna. Vem kan potentiellt skrämma barn mest?

Det relaterar dessutom till bilder i artikeln, där dessa tvenne medialt exponerade personligheter figurerar...
Senast redigerad av Snobird 2023-05-11 kl. 20:44.
Citera
2023-05-11, 20:42
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Du verkar inte må så bra. Du kanske skulle boka tid hos en psykolog?
Ni har alltså fyra argument för att man ska låta detta fortgå:
1. "Men vem bryr sig sköt dig själv so what om man råkar indoktrinera ett par heterobarn till att tillåta sig utsättas för irreversibla medicinska ingrepp på livlig uppmaning från vuxenvärlden"
2. "Det finns ingen forskning som stöder att drag queens är pedofiler i högre utsträckning, ja kanske att just den här drag queenen vi diskuterar marknadsförde tecknad barnporr till just barn men asså det är inte relevant i diskussionen"
3. "Du låter arg och ledsen, är du säker på att du inte ska gå till psykolog?"
4. "Shit vad inskränkta ni är"

Har jag missat något eller?
Senast redigerad av ENTP 2023-05-11 kl. 21:42.
Citera
2023-05-11, 20:43
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dundersnyting
Ser du något skadat med dessa grejer?
https://twitter.com/miraaksoys/status/1588821289778974720?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1588821289778974720%7Ctwgr% 5Ebb4375f1cc659496d0853ba0bf2ed6ac5d3bdcca%7Ctwcon %5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.covid-19-informationscentret.se%2F2022%2F11%2F05%2Fen-woke-bild-sager-verk ligen-mycket-mer-an-1-000-ord%2F

Miss Shameless Winewhore, en av de dragqueens som åker runt i landet och läser sagor för barn, rekommenderar en målarbok av Magnus Frederiksen som heter ”Erotisk Ritbok”.

Här är en av bilderna i målarboken. Inget konstigt alls, va? Helt normala människor att ha omkring barn?
Det ser inte regnbågsgenerationen och har aldrig hänt om ett par sidor mer spammande med nonsens från dem.
Citera
2023-05-11, 20:44
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Och håller man med om den principen är frågan om drag queens sagostund redan utagerad som olämplig. Det är helt uppenbart att drag-kulturen har en inneboende sexuell anspelning. Det är explicit.

Så sagostunden bryter helt enkelt tydligt mot principen vi etablerade ovan. För alla normala människor är det en no-brainer. Små barns rätt att slippa sexuella sammanhang trumfar drag-personers (icke)rätt att läsa sagor för barn, med 1.000.000.000 ljusår.
Med andra ord: Det har inte hänt något olämpligt på en enda sagostund, men eftersom du är rädd för drag (enligt principen att det är bäst att frukta allt man inte känner till) är det lika bra att hoppa på Putins bandvagn här.

Jag menar, när man frågar rakt ut vad det konkreta problemet är och det bästa svaret är "Det är helt uppenbart att drag-kulturen har en inneboende sexuell anspelning" så blir det ju uppenbart (för att låna ditt ordval) att den här upprördheten saknar substans. För nej, det är långt ifrån uppenbart att drag-kulturen [sic!] har en inneboende sexuell anspelning. Däremot är det uppenbart att du tror att drag inte kan handla om något annat än sex.
Citera
2023-05-11, 20:45
Medlem
Citat:
Jag har inte twitter så ritboken kan jag inte se. Det andra är män med bröst som "dansar". Och? På vilket sätt skulle barnen bli skadade av det?
Är du en sådan där pedofil som blev det av övergrepp och tror att det är normalt på något sjukt sätt?
Citera
2023-05-11, 20:46
Avslutad
Citat:
Jag har inte twitter så ritboken kan jag inte se. Det andra är män med bröst som "dansar". Och? På vilket sätt skulle barnen bli skadade av det?

Öppen fråga. Är du själv pedofil/hebefil?
Citera
2023-05-11, 20:53
Medlem
Citat:
Med andra ord: Det har inte hänt något olämpligt på en enda sagostund, men eftersom du är rädd för drag (enligt principen att det är bäst att frukta allt man inte känner till) är det lika bra att hoppa på Putins bandvagn här.

Jag menar, när man frågar rakt ut vad det konkreta problemet är och det bästa svaret är "Det är helt uppenbart att drag-kulturen har en inneboende sexuell anspelning" så blir det ju uppenbart (för att låna ditt ordval) att den här upprördheten saknar substans. För nej, det är långt ifrån uppenbart att drag-kulturen [sic!] har en inneboende sexuell anspelning. Däremot är det uppenbart att du tror att drag inte kan handla om något annat än sex.

Skriver du under på principen, att små barn bör skyddas från sexuella sammanhang?

Du menar alltså att karaktärer som heter Miss Shameless Winewhore, Lady Busty & Thunderpussy inte har något med sex att göra? Är du allvarlig? Har du sett deras sociala medier?
Citera
2023-05-11, 20:58
Medlem
Gör som Ungern, stifta lag som förbjuder spridning av innehåll som anses uppmuntra homosexualitet och könskorrigeringar.
Citera
2023-05-11, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden
Det börjar med 'sagostund' men snart eskalerar det till vad vi ser i USA - twerkande och sexuellt utmanande dansande.

"Var inte nervös" säger Johan Pehrson.

Inom loppet av några år klär vi upp 6-åriga barn i latexdressar.

Pedofili är den sista biten i hela det satanistiska HBTQI+ pusslet som behöver komma på plats inför västvärldens annalkande fall.

Snälla håll käften. Det kryllar av pervon som är straighta, ska vi anta att straighta är into äckliga djävulska saker på grund av sin läggning?

Hbtq kommer aldrig acceptera pedofiler, dagen det händer är hbtq dött och det vet hela rörelsen och 99,9% av hbtqare är emot pedofiler.

Även om jag anser att det är skevt när dom vill vara i närheten av barn (jag som vuxen finner det väldigt tråkigt och helt ointressant liksom) så har ens läggning eller sätt att leva på(om man klär sig på visst sätt eller är transgender då) ingen direkt påverkan om hur ens sexuella intressen är.

Känner ingen hbtqare som skulle vara into något annat än lämpliga saker och känner t.ex. homosexuella som är mer normala än hälften av straighta när det kommer till sexualitet, där några av dom straighta ofta gillar att töjja på gränser, snackar om att "förbjudna äpplet lockar" eller vissa flashbackare anser att gubbar ska kunna ha sex med 13 åringar(alltså att ta bort byxmyndighetsåldern) vilket jag finner riktigt skumt & fel då det har motsatt effekt på vissa människor, t.ex. mig då det känns bara icke sexuellt och avtändande samt äckligt.

Det är lika löjligt som att kalla alla högerpartier nazistiska satanister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in