2023-05-11, 14:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ManAvOrdning
Det är gäddan själv som är skyldig till även deras lidande, genom sina handlingar.
Det är inte dumpen/de som avslöjar gäddans oacceptabla beteende som man ska skylla på.

Gäddorna skulle ha tänkt på sin egen familj och de potentiella konsekvenserna innan han tog beslutet att våldta andras barn.
Om ni är helt ok med att deras barn och anhöriga får lida, varför bryr ni er i så fall överhuvudtaget? Att stoppa lidande för barnen är ju uppenbarligen inget ni prioriterar.
Citera
2023-05-11, 14:30
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Nej, det är inte brottsling som brottsling, det är det du inte verkar fatta.

Sexuella övergrepp/våldtäkter emot barn och unga är en särskild klass för sig, går inte att jämföra med de flesta andra brott. Det är så lågt man kan sjunka i den här världen.

Det är därför sådana människor är så hatade överallt. Inklusive i fängelse bland andra typer av brottslingar.

Det är en jävla skillnad på brott och brott och ingen (förutom suspekta pedokramare) bryr sig det minsta om Patriks och Saras tidigare drogproblem, rattfyllor, ifall de slagit någon på käften eller liknande.

Så länge de numera jagar pedofiler så gör de något positivt som folk uppskattar, oavsett deras bakgrund.

Relativt till barnvåldtäkt (eller försök till) så är de flesta andra brott rätt oskyldiga.
Det är lagen som är fel i så fall, helt lagligt att 75 tar 15, men 15 får inte ta 14, det är genast våldtäkt. Tycker föräldern till 14 att 15 ska straffas så blir 15 straffad, dock inte hårt.

Förstår inte ni som gillar Dumpen, att ni tolererar att en 15 blir utsatt, men är det en 14 så är det värsta brottet. Jobba i stället för lagändring så åldern blir 18 i vissa situationer. Då är man myndig och bestämmer själv även om inte alla är mogna för det.
Citera
2023-05-11, 14:31
Medlem
orrtupps avatar
Jag har inte direkt något emot Dumpen men när jag lyssnade på intervjun i Den sista måltiden så framstod de i slutet som paranoida, de är ju tydligen själva drabbade och såklart påverkade av det men på dem lät det som om det skulle krylla av pedofiler överallt.

Att vara så rädd för pedofiler att i princip inte låta sina barn ha kontakt med män öht låter verkligen sjukt och är knappast bra för barnen.
Citera
2023-05-11, 14:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Dumpen maximerar skada iatäller för att minimera.

Nej, de maximerar ingen skada. Maximal skada hade varit att låta pedofilerna fortsätta jaga barn ostört, utan att bli konfronterade.
Citera
2023-05-11, 14:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Om ni är helt ok med att deras barn och anhöriga får lida, varför bryr ni er i så fall överhuvudtaget? Att stoppa lidande för barnen är ju uppenbarligen inget ni prioriterar.

De får lida pga gäddans agerande fattar du inte det?

Ja det är synd om gäddans anhöriga men det är GÄDDAN som är skyldig till detta, inte de som konfronterar/avslöjar honom.

Vi måste stoppa, avskräcka och rota ut gäddor en gång för alla. Så att alla, inklusive gäddors familjer, slipper lida pga gäddors beteende.
Senast redigerad av ManAvOrdning 2023-05-11 kl. 14:37.
Citera
2023-05-11, 14:39
Avslutad
Citat:
De får lida pga gäddans agerande fattar du det?
Ja det är synd om gäddans anhöriga men det är GÄDDAN som är skyldig till detta, inte de som konfronterar/avslöjar honom.
Ja, jag vet att du tycker det, men du svarar inte på varför du bryr dig.

Är det verkligen viktigt vems ansvaret är? Är det inte viktigare att minska lidandet?

Ponera att jag skulle ha fått reda på att en gädda var på väg att våldta ett barn. Jag vet tid och plats och skulle väldigt lätt kunna förhindra att det händer. Men jag struntar i att göra något. Det är ju inte mitt ansvar. Tycker du att jag har gjort något fel?

Era resonemang är fanimig som i att med flit köra på någon bara för att de har väjningsplikt. Gärna någon som har barn i bilen.
Senast redigerad av SvenHelsing 2023-05-11 kl. 15:16.
Citera
2023-05-11, 14:40
Medlem
Citat:
Nej, de maximerar ingen skada. Maximal skada hade varit att låta pedofilerna fortsätta jaga barn ostört, utan att bli konfronterade.
Vem har sagt att det är ett alternativ? De maximerar skada för gädda och omgivning när det hade varit så enkelt att istället minimera.
Men sitt du där och kör dina mantra om att dumpen är en helig lösning...
Citera
2023-05-11, 14:55
Bannlyst
Citat:
Vem har sagt att det är ett alternativ? De maximerar skada för gädda och omgivning när det hade varit så enkelt att istället minimera.
Men sitt du där och kör dina mantra om att dumpen är en helig lösning...

Jag skulle noga säga att S&P har mer ondska i sig än de flesta gäddorna om jag ska vara ärlig. Personer som har vaknat inser det också.”Gäddorna” har tänkt att begå ett brott absolut fast de har också haft som avsikt att ha sex förutsatt att det är via samtycke. Även om det gör emot lagen och normen.

I en optimal värld där det råder fred helt utan ondska ,så ska alla som är redo för att ha sex få ha det med vem de vill utan att någon ska ha åsikter om det. Ni som tror att pöbeln ens bryr sig om ungdomarna överhuvudtaget är ute och cyklar. Det handlar om kontrollen de får av att ha en annan människas liv i sina händer. En ”power trip” är va S&P samt deras anhängare söker helt enkelt.
Senast redigerad av 60minuter 2023-05-11 kl. 15:09.
Citera
2023-05-11, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conjuring
Instämmer!

Sen finns det gäddor som försvarar andra gäddor på Twitter. De som följer och gillar inläggen är gäddor for sure. Rena guldgruvan.

Mm. En av sakerna som är bra med nätet är att man lämnar spår efter sig.
Citera
2023-05-11, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Mm. En av sakerna som är bra med nätet är att man lämnar spår efter sig.
Jag är mot dumpen utan att försvara gäddor. Vill du söka upp mig för att diskutera saken, misshandla mig, göra åverkan på mina ägodelar osv? Välkommen ska du vara.
Citera
2023-05-11, 15:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Conjuring
Inte i det här fallet. Det är vi mot ni. Man väljer en sida; eller så kan man dra.
Eftersom jag är emot Dumpen men samtidigt för att stoppa barnvåldtäkter så har du bevisligen fel.
Citera
2023-05-11, 15:29
Medlem
Conjurings avatar
Citat:
Jo, så funkar det faktiskt. Är mot exponeringarna. Är för arbete mot övergrepp.
Konstigt va?
Du har väl läst pedofilernas chattloggar. Är du emot att man informerar samhället?

Du har rätt att försvara pedofiler men det jävliga är att ni inte står för det.
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Eftersom jag är emot Dumpen men samtidigt för att stoppa barnvåldtäkter så har du bevisligen fel.
Det är en lögn.
Ska vi lägga ner polisen för att vissa lagar inte gynnar dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in