2023-05-10, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McRoadkill
Samir och Adam lärde känna varandra när Adam sålde Samirs lägenhet.

Adam/Unik valde att satsa och betalade för Samirs mäklarutbildning.

Samir jobbade som mäklare hos Adam efter färdiga studier och de såg ut att vara världens bästa vänner.

Helt plötsligt slutar Samir på Unik och byter mäklarfirma.

När det nu börjar blåsa kring Unik så kliver Samir bort från yrket. En tillfällighet eller inte!?!?
Klart det inte är en tillfällighet, ser inte bra ut för NÅGON om ens "mentor" åker fast för grov ekonomisk brottslighet. Spiller såklart över på Badrans helyllejargong. Sedan tror jag Samir är för korkad för att vara inblandad i detta i någon högre grad, den där Adam har väl bara utnyttjat/hjälpt honom för att få gratisreklam hos hans 500 000 instamgramföljare..
https://www.expressen.se/noje/samir-...trivs-som-fan/
https://nyheter24.se/bloggbevakning/...l-som-maklare/
Citera
2023-05-10, 23:43
Medlem
Bountyhunter220s avatar
Många av er hackar mäklaren ifråga men inte ens hälften av er hade kunnat göra det han lyckats göra. Faktum är den att han är en sjukt bra mäklare, det är därför han lyckats så bra. Problemet ligger i att han har varit för girig och gått in i affärer med grovt kriminella. När du väl har gått in med sådana människor är det väldigt svårt att ta sig ur det igen. Han har förstört sitt liv, han kunde ha jobbat som en anställd mäklare var som helst och tjänat bra eftersom han är duktig men han valde den snabba vägen och föll på grund av det. Btw , det finns inget värre än en cell i Kronobergs under sommaren. Ingen toalett i rummet och ingen bra ventilationssystem så det blir så jävla varmt i rummet. Ibland fick man vänta en kvart för att få pissa , vakterna hämtar dig så du kan pissa, dem låser dörren sen får man vänta 10-15 minuter i toaletten, för att pissa liksom. Ångesten är oumbärlig och till sist börjar man prata med sig själv av ensamheten. Jag vet detta för jag spenderade en hel sommar där 15 år sen. Inget jag rekommenderar för någon. Kommer bli jobbigt detta för Adam.
Citera
2023-05-10, 23:44
Medlem
[quote=McRoadkill|84422493]Berätta gärna mer![/QUOT det kommer väl komma fram längre fram i utredningen vänta och se helt enkelt.får se vilka som blir häktade och exakt varför så får alla se vilka de är på riktigt 👍
Citera
2023-05-10, 23:47
Medlem
Halte Haralds avatar
Nu handlar det inte om S*mir men är så jävla trött på allt gulligt kring honom. Spola tillbaka tiden 7-8 år så sprang han runt på krogen och kritade ladd.(som han i flera fall Aldrig betalade tillbaka).

Helt klart nått skumt!
Citera
2023-05-10, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bountyhunter220
Många av er hackar mäklaren ifråga men inte ens hälften av er hade kunnat göra det han lyckats göra. Faktum är den att han är en sjukt bra mäklare, det är därför han lyckats så bra. Problemet ligger i att han har varit för girig och gått in i affärer med grovt kriminella. När du väl har gått in med sådana människor är det väldigt svårt att ta sig ur det igen. Han har förstört sitt liv, han kunde ha jobbat som en anställd mäklare var som helst och tjänat bra eftersom han är duktig men han valde den snabba vägen och föll på grund av det. Btw , det finns inget värre än en cell i Kronobergs under sommaren. Ingen toalett i rummet och ingen bra ventilationssystem så det blir så jävla varmt i rummet. Ibland fick man vänta en kvart för att få pissa , vakterna hämtar dig så du kan pissa, dem låser dörren sen får man vänta 10-15 minuter i toaletten, för att pissa liksom. Ångesten är oumbärlig och till sist börjar man prata med sig själv av ensamheten. Jag vet detta för jag spenderade en hel sommar där 15 år sen. Inget jag rekommenderar för någon. Kommer bli jobbigt detta för Adam.

Hur vet du att han gör affärer med grovt kriminella? Berätta mer!
Citera
2023-05-10, 23:55
Avstängd
321js avatar
Imponerande omsättningsutveckling:

https://www.allabolag.se/5591172365/bokslut

Unik Fastighetsförmedling Stockholm AB

Resultaträkning (tkr)
2021-12 2020-12 2019-12

Nettoomsättning 50 496 21 069 7 560
Citera
2023-05-11, 00:01
Medlem
Älskar att det poppar upp #freeadam nu på Instagram i kommentarsfält.
Ironi eller om det är hans ” tiktok-fans” är frågan.
Citera
2023-05-11, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 321j
Imponerande omsättningsutveckling:

https://www.allabolag.se/5591172365/bokslut

Unik Fastighetsförmedling Stockholm AB

Resultaträkning (tkr)
2021-12 2020-12 2019-12

Nettoomsättning 50 496 21 069 7 560

Men hur stora är överskotten - är de små kan det bero på att han delar med sig men också
på konstiga kostnader luftfakturor etc
Citera
2023-05-11, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bountyhunter220

Det är sällan man plötsligt från ingestans efter att ha gjort schyssta affärer ett helt liv växlar över till dågot dunderkriminellt. Hur vet du att han inte genat tidigare och att han har en stor del av framgången att tacka det för?

Citat:
Ursprungligen postat av Eerie
Sannolikt https://adamfarhoumand.se/

Snubben har alltså en hemsida om sig själv...

Första gången jag ser någon med en hybris som omgående borde leda till en LPT.
Senast redigerad av rotebro-conny 2023-05-11 kl. 00:26.
Citera
2023-05-11, 00:30
Medlem
Förvånad över att folk reagerar så hårt över att mäklarna marknadsför sig själva; Det ända de säljer är sig själva. Det är en så pass standardiserad produkt att de behöver sticka ut för att bli framgångsrika, som de också är.
Kolla på utlåtanden / recensioner på de individuella mäklarna; De är duktiga personer.
Har de hybris? Ja.
De är krämare ut i fingerspetsarna och det är därför du vill anlita dem till att sälja din lägenhet.
Har anlitat dem själv och är väldigt nöjd. Skapade de någon speciell magi och sålde min lägenhet mycket dyrare än vad en annan mäklare skulle gjort? Antagligen inte, men de är otroligt duktiga på att sälja och är serviceminded.

Absolut kan man skratta åt hela mäklaryrket men det handlar bara om sälj, klart att firman består av säljare.

Blir spännande att se vad för fuffens som har förekommit, oavsett vad det är så tar det inte ifrån dem att det är ett bra, väldigt framgångsrikt företag.
Citera
2023-05-11, 00:30
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Men hur stora är överskotten - är de små kan det bero på att han delar med sig men också
på konstiga kostnader luftfakturor etc

De har en vinst på ca 10% efter löner etc. Misstänker att ungefär lika mycket, dvs. ca 10% försvinner i löner. Bra bolag när det var högkonjuktur t.o.m 2021. Måste ju ha rasat sista 2 åren. Kanske blev lite mer oseriösa under senaste tiden och hittat investerare ute bland kriminella som ville tvätta pengar för att hålla uppe omsättningen? Någon som har bättre koll?
Citera
2023-05-11, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
De har en vinst på ca 10% efter löner etc. Misstänker att ungefär lika mycket, dvs. ca 10% försvinner i löner. Bra bolag när det var högkonjuktur t.o.m 2021. Måste ju ha rasat sista 2 åren. Kanske blev lite mer oseriösa under senaste tiden och hittat investerare ute bland kriminella som ville tvätta pengar för att hålla uppe omsättningen? Någon som har bättre koll?

Låter inte orimligt att man har vidtagit någon nödåtgärd i dessa tider. Försäljningsvolymerna ligger ca 30% lägre än normalt vilket betyder 30% mindre i omsättning för mäklarbranschen.
Kan varit så att de hittat någon form av enkel väg till att hålla sig flytande. Vet inte hur deras modell ser ut, men att döma av den hybris som många av dessa filurer sitter på så tror jag inte man tagit höjd för ett omsättningstapp på 30%.
Såklart rena spekulationer men det skulle va logiskt om man vidtagit någon nödåtgärd i gråzonen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in