Citat:
Ursprungligen postat av
Linisen76
Är detta hitte-på eller har det nån effekt? Mot ångest/depression?
Önskar gärna svar med egen personlig erfarenhet!
pratade bara för din skull just med en god vän som jobbat i hälsokostbranchen i 20 år och hon säger att det är allmänt känt att det har effekt mot depression och att många hon träffat, kunder altså, berättat att det hjälp för dom personligen
hon sa äv att om man söker på griffonia simplicifolia en afrikansk växt kommer det upp mycket sökresultat om hur 5htp påverkar depression etc
här ett sökresultat via dukcduck-go
https://duckduckgo.com/?q=grifonia+simplicifola&atb=v137-4__&ia=web
men andra sökmotorer har säkert andra sökresutat
yandex -brukar ofta ge mej de mest ofiltrerade "outside of the box" sökresultaten på allt som inte är mainstream i dessa dagar av inernet kontroll
jag rekommenderar själv oäerhört varmt att du prövar hypermin mot ångest, läs mer nedan
har själv
prövat 5htp för att förbättra sömnen, och det gjorde mej definitivt mer tung, trött efter någon halvtimme timme i det typiska fallet, tröttheten är som störst ca en timme sedan minskar den men håller i sej i flera timmar
så det har definitivt en kroppspåverkan, och något som gör en trött på kvällen kan definitivt göra en lugnare mindre utsatt för sitt överaktiva nervsystem om man tar det på dagen
tänkte att jag skriver ner lite andra saker jag lärt mej som har med akut serotoninbrist eller ångest att göra , ifall du har skulle hanytta av den informationen, vill alltid hjälpa någon annan med akut serotoninbrist/depression eller ångest eftersom jag vet hur jävla ensam man kan vara i sin kamp mot dessa.
har fått en lugnande effekt på dagen av att ta
valeriana och även melatonin har gett effekt av liknande slag på dagen man får experimentera det är lite olika från pers till pers som någon redan sa
jag har
själv haft problem med vad läkarna kallar ångest eller akut serotoninbrist/depression
jag tar i dag produkten
hypermin- extrakt av johannesört 2-4 tabletter om dagen fungerar skapligt, men fler ger bättre effekt om jag behöver det. det gör det oerhört svårt att få ångest, har inte haft det en enda gång på flera år medan jag tar hypermin. depressionen är också helt borta
har tagit det i tre år,
har låtit bli att ta det ett 20 tal gånger under en period och då får jag ofelbart akut serotninbrist på ibland ett par veckor ibland bara några dagar, det har hänt varenda gång och skillnaden är väldigt dramatisk så jag vet att tabletterna fungerar
det är medicinskt bevisat att johannseört ökar serotoningnivåerna i kroppen
Hypermin finns på vissa hälsokostbutiker el på internet, jag har pröva andra märken men det här märket var mycket bättre
jag har gjort andra ändringar också, motionerar mer och äter kost som är god ,men skippar snabbmat och snabba kalorier nästan helt, plus att jag prövat fram och läst på om vilka sorters mat som får mej attmå mer bra än andra
sägs i
nya forskningsresultat att det mesta av serotoninet produceras av tarmbakterierna
så om man äter fel mat eller på annatsätt förstör tarmfloran kan de bakterier som producerar serotonin försvinna utgår jag från och då blir härnans körtel överansträngd ohc depression är ett faktum
kanske fekal-transplantation kan vara en lösning på depression ganska snart
gick på
citalopram förut och det fungerade delvis, men mycket sämre, det hjälpte på vissa sätt men det var som att kippa med näsan ovanför vattenytan precis och le djävligt mycket för att inte tappa hoppet( poängen med denna kommentar är att hypermin fungerade mkt bättre än kommersiella paraleller)
sen när de sänkte den tillåtna maxdosen till hälften hipp som happ på citalopram gick det åt helvete för mej citalopram som hjälpmedel (kommer ihåg när läkare hävde ur sej att jag ska få hälften så mycket! han sa: "dom har sänkt maxdosen till 40 mg från 80. så det är vad du får från och med nu - MEN DET GÅR SÄKERT BRA!" jävla svin! så jävla plakat oengagerad att man spyr!
hoppas några av dessa tänkar gör nytta för dej, lycka till! fråga mej om du har något du undrar över, vad som helst!