Citat:
Ursprungligen postat av
Sandro127
Tjo.
I onsdags efter jobbet så hände det efter 12 år bakom ratten, min första ordningsbot! Det sura är att jag körde i 100km/h och körde om 2st Volvo v90's, när jag hade kört om båda bilarna så blir det 80km/h och en extrem högersväng/kurva 100m längre fram som sedan letar sig ut på E4:an.
Polisen hinner inte mäta mig förrens efter kurvan där jag följer trafikrytmen rakt fram,Efter kurvan så följer jag trafikrytmen i högerfilen och lägger mig i 88km/h!
Det var en civilare samt v90 och han använde mätmetoden ''genomsnitts h-mätare''
Tyvärr har jag skrivit på, men att polisen använder sin egen hastighetsmätare håller väl inte i tingsrätten? dessutom va han själv i bilen.
Vad tror ni?
Du kände dej hotad, han var aggresiv. Du skrev på för att du inte ville råka illa ut.
Kände dej tvingad. Han var arg på dej för att när du kört om och svängde in så tyckte han att
du körde in får tvärt så han blev tvungen att bromsa. Därför blev du stoppad inte för att du körde
för fort - för det gjorde du inte.
Bestrid ansvar går inte när du skrivit under.
Det lämpligaste sättet att angripa ordningsboten är att ansöka om att tingsrätten på din ort undanröjer den .