• 2
  • 3
2023-01-11, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av captainalex
är det startklar?. han bor väl i norsborg om jag inte har helt fel
Han har väl torskat med handgranat tidigare också?
Citera
2023-01-11, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Han har väl torskat med handgranat tidigare också?
Nej, det var denna jag tänkte på.
(FB) Granat hittad vid Andreas ”Startklar” Coskuns bostad
Citera
2023-01-26, 16:17
Medlem
De som häktats i målet är Stewart Mansour, Athra Stéphanie Natalie Haddad och Dennis Moshi. Den förste för narkotikabrott och de två andra för grovt vapenbrott.

Södertörns tingsrätt:
Citera
2023-05-10, 16:17
Medlem
Åtal har väckts mot Dennis Moshi och Athra Stéphanie Natalie Haddad för grovt vapenbrott samt mot Stewart Mansour för narkotikabrott och vapenbrott.

I ett polis-PM framkommer följande i samband med händelsen:
Sedan jag började som lokalpolis i Botkyrka 2016 har Dennis varit en person som frekvent har förekommit bland de aktiva i nätverk Hallunda/Norsborg, där han kontinuerligt setts uppehålla sig i centrum-miljö med andra brottsaktiva som styr området.

Hallunda/Norsborgs-nätverket, förklaring.
Aktuellt nätverk livnär sig i huvudsak på narkotika, våldsbrott och ekonomisk brottlighet, det kan man belysa genom att Dennis själv samt personer som han uppehåller sig med har blivit lagförda för ovangivna brott.

Dennis iblandning:
Dennis delaktighet i aktuellt nätverk är hög. Undertecknad vill påstå att Dennis är att betrakta som en ledare för platscheferna i Hallunda/Norsborg.
Att Dennis är att betrakta som en ledare grundar undertecknad bland annat på att han flertalet gånger har setts ge instruktioner till yngre kriminella i Hallunda/Norsborg samt varit med på möten med övriga ledargestalter i Hallunda Norsborg.

I min roll som lokalpolis möter jag till stor utsträckning lokalbefolkningen i aktuellt område. Vid avskilda samtal med dessa pekar de anonymt ut Dennis med flera som nätverkskriminella som styr deras del av kommunen, men vågar inte av rädsla för sitt liv att vittna eller prata öppet med polisen. Detta i sin tur talar också för att individerna, inräknat Dennis, tillhör ett kriminellt nätverk som innehar ett sådant våldskapital att de kan betvinga området till tystnad och försätta området i ett parallellsamhälle.

Våldskapital
Dennis blev 2020-12-21 dömd för att han burit runt på en skarpladdad pistol i det geografiska-område som han verkar i. Aktuell händelse talar för att han dels är att betrakta som farlig och att han innehar vapen för att skydda sig samt för att utföra våldsdåd mot andra. Dennis vart frigiven 2020-02-10 från aktuellt brott och har sedan dess återfallit i brottslighet genom att bland annat ha burit kniv på allmän plats samt återigen innehaft ett skarpladdat vapen i aktuellt ärende.
Södertörns tingsrätt:
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in