2023-05-10, 08:30
Medlem
Ny dag, nya möjligheter. Vad har vi för kurs idag vid stängning? Jag gissar på runt 5.50.
Citera
2023-05-10, 08:36
Medlem
Någon som vet om det kan bli några påföljder för att ha mörkat kreditsänkningen samtidigt som insiders sålt aktier?
Citera
2023-05-10, 08:46
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Ny dag, nya möjligheter. Vad har vi för kurs idag vid stängning? Jag gissar på runt 5.50.
Efter att ha fallit 39 procent på två dagar är det ”dags att fånga den fallande kniven”, skriver Arctic Securities i en analysuppdatering på SBB, där köp rekommenderas och riktkursen sätts till 10 kronor.

Så köp utav bara helvete!
Citera
2023-05-10, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Efter att ha fallit 39 procent på två dagar är det ”dags att fånga den fallande kniven”, skriver Arctic Securities i en analysuppdatering på SBB, där köp rekommenderas och riktkursen sätts till 10 kronor.

Så köp utav bara helvete!

Hehe. Jag såg den. Höll på att sätta kaffet i vrångstrupen.
Citera
2023-05-10, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Armillaria
Någon som vet om det kan bli några påföljder för att ha mörkat kreditsänkningen samtidigt som insiders sålt aktier?

Det fanns kommunikation med Fi läste jag igår. Om att det diskuterades särskilda omständigheter och jadajada…..Men är osäker vad det gällde riktigt. Fortsättning följer….
Citera
2023-05-10, 09:05
Medlem
Raytheons avatar
To the moon
Citera
2023-05-10, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Det fanns kommunikation med Fi läste jag igår. Om att det diskuterades särskilda omständigheter och jadajada…..Men är osäker vad det gällde riktigt. Fortsättning följer….

Kunde man ju väntat sig, gissar på samma särbehandling som när man tilläts smygköpa 30% av JM utan att följa reglerna.
Citera
2023-05-10, 09:26
Medlem
Atamons avatar
Nu vänder det, nu bär det av till ny all time high.
Citera
2023-05-10, 09:48
Medlem
frdks avatar
Varför finns det 210k ägare av denna på Avanza?
Rysk roulett eller investeringstorskar?
Galet
Citera
2023-05-10, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Varför finns det 210k ägare av denna på Avanza?
Rysk roulett eller investeringstorskar?
Galet

Folk tittar på aktien och säger "den är ju billig!1!"

Ingen tankekraft slösas på att analysera VARFÖR den är "billig"...
Citera
2023-05-10, 10:03
Medlem
Är inte lagligt att lämna kursgarantier som den här. Borde Finansinspektionen utreda:

https://www.fastighetsnytt.se/ekonomi-och-finans/aktiemarknad/sbb-storsta-agaren-av-d-aktier-sakrade-av-kursgaranti/

”Anledningen är att förskolekoncernen efter att en viss tid förlöpt kan få 31 kronor per aktie för sina D-aktier, oavsett vad kursen står i vid tillfället. Detta enligt Læringsverkstedets finanschef Atle Hørlyk.
Läs mer: LISTA: Fastighetsbolagens kreditbetyg
"Våra aktier är säkrade med en kursgaranti, så vi har inget värdetapp", uppger han för tidningen.
Finanschefen vill inte bekräfta att det är fastighetsbolaget som står bakom kursgarantin, men i SBB:s årsredovisning finns ett stycke om att bolaget har en garanti för D-aktier, noterar Dagens industri.”

Det är sådana affärer som optionsmarknaden är till för.
Citera
2023-05-10, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lpq32
Nja om du köper och de konkar är det pengar i sjön.

De kommer inte gå i konkurs. De har ju hur många fastigheter som helst att sälja ut för att överleva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in