2023-05-10, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Finns det någon forskning orsak verkan för självskadebetendet att skära sig. Man får intrycket här att det är hårdkopplat till sexövergrepp.

Intressant att man aldrig förr hörde om det, och man såg aldrig några med skärskador. Nu för tiden visar en del upp sina skärskador som om de vore tuffa tatueringar. Sexuella övergrepp har alltid funnits genom tiderna, mer eller mindre. Varför skär de sig just i detta tidevarv, konstigt. Har fått för mig att det har med kraftig ångest.

En annan intressant sak när man upptäckte anorexi för ca. 45 år sedan, innan visste ingen vad det var. Då var det gängse att flickorna var utsatta för sexuella övergrepp av sin far. (Hur nu psyket kan göra skillnad på far från bror farbror o.s.v.) Det fanns fäder som blev åtalade utifrån denna tro att det var övergrepp just från sina fäder. Den tron skrotades först då kronprinsessan Viktoria fick anorexi, för inte kunde väl kungen ge sig på sin kronprinsessa.

Detta ovan /\ skriver jag för att påminna om hur fel även de kunniga kan ha, att de kan ha fel som med orsaken till anorexi. Det kan vara livsfarligt att bli utsatt för övergrepp, men det kan också vara så att det inte ger stora spår i många av de som blir utsatta.

Avgörandet av graden av skada ligger snarare på graden av övergrepp, och det behöver banne mig inte vara av sexuell natur.

Det man kan tänka på är att barn som får reda på Dumpens verksamhet, kommer undra varför vuxna vill ha sex med dem, detta kommer få dem att fundera och blir på så sett ett övergrepp i sig, som tynger dem, och de riskerar att tappa förtroendet för vuxna när de inser att det inte bara är de som smyger bakom buskarna, utan dem som de vanligen träffar kan vara ett hot. Kan ge rädsla och otrygghet.

Jag känner att det f**n måste finnas bra mycket bättre sätt att hantera detta än Dumpens sätt. Eller hur?
Anorexi har varit "upptäckt" bra mycket längre än 45 år.
Citera
2023-05-10, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 60minuter
Typ 95 % av dumpens ”gäddor ” är hebefiler eller ebofiler. Och jo det är en jävla skillnad på att vilja träffa en fjortis som redan har börjat ha sex och att söka sig till 5 åringar.

Hur kan folk inte se detta? Dumpen handlar mest om moral & de stör sig dessutom mest på män i medelåldern verkar det som. Hur många 19 åringar har hängts ut? Ingen, för att S&P stör sig inte på det.
Du har ältat detta i evigheter och folk säger inte eot dig, ja de som förgriper sig mot bebisar är ännu äckligare än de som förgriper sig på äldre ungar, men du vet, tortyrsexmord är värre än dråp i hastigt mod, men det är ändå ett liv borta. Hebbo eller peddo, förövare som förövare.

Dumpen fokuserar på skrivkunniga eftersom övergreppen initieras över nätet, vi fattar att gäddorna inte i första hand våldtar småbarn. Och?
Citera
2023-05-10, 09:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Du har ältat detta i evigheter och folk säger inte eot dig, ja de som förgriper sig mot bebisar är ännu äckligare än de som förgriper sig på äldre ungar, men du vet, tortyrsexmord är värre än dråp i hastigt mod, men det är ändå ett liv borta. Hebbo eller peddo, förövare som förövare.

Dumpen fokuserar på skrivkunniga eftersom övergreppen initieras över nätet, vi fattar att gäddorna inte i första hand våldtar småbarn. Och?

Mer eller mindre ingen uthängd har velat våldta någon.
Citera
2023-05-10, 12:06
Medlem
Citat:
Mer eller mindre ingen uthängd har velat våldta någon.

Nähä? Vad har de "velat" då?
Citera
2023-05-10, 13:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AidanHunt
Nähä? Vad har de "velat" då?

Träffa någon för sexuellt umgänge via samtycke. Mer än så är det inte då de skickar bilder på sig själva och varit ärliga om sin ålder osv,möjligt att de saknar viss moral fast inte mer än så

Vet du vilka mer som helt saknar moral? Det stämmer S&P saknar moral
Citera
2023-05-10, 13:27
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Anorexi har varit "upptäckt" bra mycket längre än 45 år.
Hur länge då? Det var i alla fall inte känt bland allmänheten. Att folk svälter sig har skett alla tider, men just fenomenet med anorexi var nytt för 45 år i den omfattningen och de kunniga stod handfallna runt orsak och åtgärd, och med det nyupptäckta fenomenet trodde man att det främst berodde på sexuella övergrepp, och att det just "konstigt nog" var övergrepp från fadern.
Citera
2023-05-10, 14:11
Avslutad
Citat:
Nej.
Jo, det gör dom visst. Saknar moral, eller kör sin egen moral. Du skrev det ju nyss själv dessutom.

(FB) Dumpen - Patrik Sjöberg & Sara Nilsson jagar män som vill utnyttja barn sexuellt
Citera
2023-05-10, 14:27
Avslutad
Nu får de väl ändå ta och hänga ut en ny gädda någon gång?

Senaste var ju inte så rolig så tycker att vi borde få två st på en gång nu.

Den senaste (225#) hoppas jag få se ett nytt "tweedy-klipp" på då han sprang som en hare.

Till alla gäddor där ute; stanna och förklara er inför kameran annars blir det bara värre.
Senast redigerad av kommenurjorden 2023-05-10 kl. 14:38.
Citera
2023-05-10, 14:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kommenurjorden
Nu får de väl ändå ta och hänga ut en ny gädda någon gång?

Senaste var ju inte så rolig så tycker att vi borde få två st på en gång nu.

Den senaste (225#) hoppas jag få se ett nytt "tweedy-klipp" på då han sprang som en hare.

Till alla gäddor där ute; stanna och förklara er inför kameran annars blir det bara värre.
Ja det hade varit trevligt att få se någon ny gädda med liknande energi och enfaldiga tjat som den gamle klassikern Pekka-det-går-åt-helvete-med-frugan-snälla-ta-inte-upp-det-här.
Citera
2023-05-10, 14:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Inget.internet
Ja det hade varit trevligt att få se någon ny gädda med liknande energi och enfaldiga tjat som den gamle klassikern Pekka-det-går-åt-helvete-med-frugan-snälla-ta-inte-upp-det-här.

Ja, håller med. De måste bjuda på sig själva lite mer de här gäddorna.

Pekka hade jag t.ex. inte viljat se bli sönderslagen, eftersom han bjöd på sig själv och fick sitt straff i form av skammen.

Springande gäddor som t.ex. 225 däremot bör bli förföljda och trakasserade.

Blir rättvist så.
Citera
2023-05-10, 15:13
Medlem
Citat:
Träffa någon för sexuellt umgänge via samtycke. Mer än så är det inte då de skickar bilder på sig själva och varit ärliga om sin ålder osv,möjligt att de saknar viss moral fast inte mer än så

Vet du vilka mer som helt saknar moral? Det stämmer S&P saknar moral

En 13-åring KAN inte ge samtycke.
Citera
2023-05-10, 15:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eskamotera
Skäms att medge det men brukar titta på My 600lb Life ibland. 95% av dom i serien påstår att dom har blivit sexuellt utnyttjad som barn och började äta sig till döds. Jag köper inte det. Det är bara ett urskuldande. Jag är fet och dum i huvudet så det måste vara någon annan som är ansvarig för mitt agerande.

Precis som Sara hon vill bara skylla sin livssituation och förflutna på andra det är vad det handlar om. Hon började säkert sälja sex för att hon redan va beroende av droger och vill ha mer pengar till droger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in