Citat:
Ursprungligen postat av Cacke
Jag river upp min gamla tråd!
Om jag inte vill köpa DYRA ZMA...
Kan man komma undan billigare genom att köpa de som ZMA innehåller?
Är det bara Zink och Magnesium??? eller vad innehåller dom?
Sen undrar jag också om det finns bättre Multi vitamin, mineral och Omega 3 än (MAXMEDICA OMEGA-MAX MULTI OMEGA 3 FISKOLJA + VITAMINER OCH MINERALER) ??? eller ska jag fortsätta med dom fast tabletterna känns stora
Jag vill inte beställa burkar var det står hormoner eller anabolic på för att få det billigare och för att slippa frågor.
Tja!
Ja det kan du absolut göra. ZMA har en "patenterad" blandning av Mg, Zink och B6, men det är endast doserna och den biologiska formen av vit/min som de patenterat. Vem som helst kan blanda ihop det själv. Det är 450 mg Magnesiumaspartat, 30 mg zinkmetionin och 10,5 mg pyridoxidin (B6) har jag för mig. Du kan köpa Magnesiumaspartat från Twinlab (500 mg) för en rätt billig penning. Zink går också att skaffa överallt, samt vit B6. Just kombinationen av dessa tre vit/min är bra då de som sagt samarbetar. Testosteronökning eller inte, de reparerar nervsystem, ger bättre sömn och jämnare humör i vilket fall och är utmärkta tillskott. Zink hjälper också till att producera spermier och ska ha bra effekt på sexlusten. Personligen tror jag nog att de kan påverka testosteronet, kanske inte mycket men jag vet inte exakt.
Magnesium, Zink och vitamin B6 samarbetar som synergister i en jäkla mängd processer i kropp och hjärna och B6 hjälper bland annat till att skapa transmittorsubstansen serotonin i hjärnan tillsammans med aminosyran tryptophan. 5htp som är det direkta steget före serotonin är för övrigt ett populärt tillskott om man känner sig nere.
Mivitotal flex är ett rätt ypperligt kosttillskott då det innehåller schyssta nivåer av vit/min/aminosyror etc. Kosttillskott och vit/min är en helt vetenskap; biologisk tillgänglighet, EPA/DHA-nivåer i omega-3 osv. Blir för långt att gå in på allting här.