2023-05-09, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Man ska inte glömma att Tove även hade en ögonskada. Ändå hörs inget skrik tio grannarna.

Man kan fråga sig varför.

Kom den i samband med fällningen eller efter?
Det här med att det inte hördes några skrik fr Tove borde utredas mer ställas frågor om till både J och M
Det är en viktig del i det hela

Mina egna tankar runt det är och jag tror att bråket började ganska snart då de kom till bostaden
De skulle ju ge igen

Jag tror att de misshandlade T både psykiskt och fysiskt och tog till någon form av munkavle

Att tjejerna håller tyst om detta OM det var så
är för att båda skulle åka dit regält
Senast redigerad av Anedin 2023-05-09 kl. 21:40.
Citera
2023-05-09, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Nu är förmodligen huset på Storgatan 71 sålt.
Där Tove mördades.

Borttaget den 3 maj 2023
Storgatan 71 har troligtvis sålts.

https://www.hemnet.se/bostad/ovrigt-494m2-centrum-vetlanda-kommun-storgatan-71-19580258

Johannas hästgård är också såld.
Lite tråkigt för hennes pappa som dessutom blev av med jobbet såg jag.
Det söktes ju efter en ny ansvarig på vattnet där runtomkring. (hittar inte länken längre)

Blir hon fri i hovrätten så får hon nog flytta till Månen eller Mars.

Men Johanna är ju glad och skrattar om livstidsdomen, tränar och donar...

Hon ska aldrig komma ut på lååång tid...

Jevla mörderska
Så rätt hon är livsfarlig
Citera
2023-05-09, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Vad jobbade hennes pappa med? Vet man varför han blev av med jobbet?

Ja, ska vi gissa på att hovrätten fastställer livstid. Att hon får omvandlat till tidsbestämt om 10 år och att hon är ute om 12. Lagom till sin 32-årsdag. Då får hon studiero och kan komma ut som färdig jurist eller kanske arkitekt som hon hade siktet inställt på. Rehabiliterad och klar
Fy vi får hoppas att det inte blir så
Livstid borde vara livstid

Och plugga kommer hon säkert göra
Helt gratis som det är för brottslingar
Citera
2023-05-09, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Dock så styrks ju Js version av plastpåsarna för att hunden inte markerade i trappan. Hade en kropp släpat i backen avliden och legat en bra stund i ett förråd hade sannolikt hunden markerat vid förrådet eller trappen, det gjorde den inte men däremot i badrummet vilket den inte bör ha gjort om kroppen direkt efter döden dragits ut!
Ja precis och jag tror att Hunden hade markerat utanför dörren vid förråd och öven utanför om kroppen hade släpats dit
Citera
2023-05-09, 21:50
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Man ska inte glömma att Tove även hade en ögonskada. Ändå hörs inget skrik tio grannarna.

Man kan fråga sig varför.

Kom den i samband med fällningen eller efter?

Någon kanske höll för Toves mun.
Citera
2023-05-09, 21:50
Medlem
Läste att GW sa " Det blir intressant att läsa/höra åklagarens överklagande för det finns en intressant tidsaspekt" något sånt...
Jag kan som sagt inte hur det fungerar men kommer åklagaren överklaga? Vad och varför ska han överklaga domen? Vad menas?
Citera
2023-05-09, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Ja precis och jag tror att Hunden hade markerat utanför dörren vid förråd och öven utanför om kroppen hade släpats dit

Ja det hade den garanterat gjort, men det spelar nog ingen roll vad man än lägger fram för att visa hur orimlig förrådsteorin är.
Citera
2023-05-09, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
men hon eldade ju bara för att hon är så snäll och omtänksam, Tove skulle ju inte behöva ligga där helt kall och ensam, och Johanna vill ju själv bli till aska när hon dör.

Det skrämmer mig om Clea lyckas få det till dråp eller grov misshandel.
Hon sitter nog redan nu och spinner hämndplaner mot alla "kompisar" som vittnat.

Det skrämmer mig också
Det får bara inte hända att Clea får igenom detta

Det är ett hån mot Toves anhöriga
Citera
2023-05-09, 22:01
Medlem
Citat:
Återigen kan jag se en del i det du säger. Utom att Maja är känslokall.
Hon är stelbent och har inte samma förslagenhet som Johanna. Men jag ser tydliga tecken på känslor. Och stoppa huvudet i sanden. Hon blundar hårt. Vill inte se det dåliga.

Påminner om förälskelse. Du anar, men förskönar trots att andra säger till dig. Man ser bara det man vill se.

Ja även Js ex F gjorde ju det under tiden de var tillsammans. Han sa i förhör att han var 'blint kär' Kvinnor som lever i relationer med våld försvarar ju ibland partnern med att han egentligen är snäll, men han slår när han dricker te x.
Citera
2023-05-09, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Vi får tro på att J möter riktigt kompetenta terapeufter där hon ska avtjäna sitt straff så hon kommer ut som en bättre människa .Och inte hämnas återigen... Men relationer kommer J troligen alltid att ha problem med.

Psykopater går aldrig att bota
Ofta i terapi lär de sig ännu mer hur man ska manipulera
Citera
2023-05-09, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Ja det hade den garanterat gjort, men det spelar nog ingen roll vad man än lägger fram för att visa hur orimlig förrådsteorin är.
Så sant
Jag tror att Rullman har bra koll på det här och han ser inga helt omöjliga ologiska bortförklaringar som ska fria tjejerna
Citera
2023-05-09, 22:10
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Rullman har begärt att få Erikssons bedömning skriftligt i förväg för att han, vid behov, ska kunna komplettera bevisningen. Det synes mig ett rimligt krav, vilket då samtidgt innebär att handlingen blir offentlig och öppen för allmän granskning.

Det här blir spännande!

Tack!

Absolut rimligt.
Så får vi se vad händer med Majas försvar, vad de tar upp och om åklagaren kommer att reagera på det eller om han verkar lika ”lugn” och säker som innan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in