2023-05-09, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Alla möjliga sorters människor har sagostunder för ungar på bibliotek. Kolla i din lokaltidning. Hade du inte babsan i rutan när du växte upp? Hade du varit med på 80-talet så hade du suttit och forfasat dig över hårdrock istället, kärring.
Har de? Vilka andra grupper, kan du ta upp några exempel?
Citera
2023-05-09, 21:01
Medlem
Johan_08s avatar
Man kan tycka mycket men i slutändan hade jag inte velat ha mitt barn nära den personen.
Oavsett om man ändrar sitt namn efter åtagande.

En prostituerad crackhora som normalt lägger upp annonser som "Ung 20-årig tjej suger din svarta kuk för 500" som sedan lägger upp annons som "20-årig barnflicka läser sagor för er på dagis" hade jag inte accepterat som okej nära mitt barn.
Citera
2023-05-09, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Har de? Vilka andra grupper, kan du ta upp några exempel?

Gamla tanter, diverse gymnasieelever, allmänt folk. De som känner sig manade helt enkelt. Kolla din lokaltidning, som sagt. Inget nytt under solen.
Citera
2023-05-09, 21:02
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ingen av länkarna framför ett enda argument för ditt påstående, vad menar du egentligen?
Att du vägrar läsa vad andra skriver och drar hela debatten åt fel håll genom att spamma skit om och om igen, tills det ser ut som ditt sista ord gäller som den enda rätta sanningen.
Citera
2023-05-09, 21:03
Medlem
Svärjes avatar
Detta är en av anledningarna till att jag lämnade SD för några år sedan.
Poliser mördas i förorterna, kvinnor våldtas, pensionärer rånas genom bedrägerier, ensamkommande vuxna lögnare från Afganistan, asylmissbruk osv osv.
Istället ägnar sig SD åt såna här skitsaker.
Citera
2023-05-09, 21:03
Bannlyst
Citat:
Är en onanerande läderbög med en barndocka ”mörk humor” eller vad menar du?
Ja du kan ju själv googla definitionen på mörk humor. Som sagt vissa tycker man ska få skämta om allt.
Men jag vet inte om hen skämtar, kanske hen försöker lyfta upp en fråga, varför har de klippt vad som står över inlägget? Kanske finns förklarningen där? Finns inlägget kvar? eller är det bara vad riks väljer att visa oss? Jag vill veta vad vinhora säger själv eller se original inlägget med tillhörande text som man inte valt att ta med där.
Är det nån som har länk till den?
Citera
2023-05-09, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Botkyrka-babe
Människor som tycker att det är normalt att transsexuella läser sagor för barn är störda i huvudet. Rejält störda!
Mjao, ja jag tänker i alla fall att det är inte så mycket mer stört, än att skapa en hel samhällskultur av barn som faktiskt tror på en fet rödklädd skäggig gubbe (garanterat ett smyg-peddo med), som kommer på en släde dragen av flygande renar, varje jul, och har släden fullsmockad med paket o presenter som uppfyller barnens innersta önskningar.

Såvida man inte varit 'icke-PK' nån gång under året, för då blir man cancel-ad av gubben, och den sitsen trugas man i att det är skam och skuld och man ska inte hamna i den sitsen.

Den gubben förekommer på affischer, TV-program, kampanjer, i läroböcker, barnprogram på TV, i samtalet såväl med kompisar, vuxna, skola, även i tal på TV av höga politiker och samhällsansikten.

En transa, det ser ju alla barn att det är bara en kvinna som klätt ut sig till man, eller man som klätt ut sig till kvinna.

Vette fasen vilket av dom två ovanstående som är värst
Fan t.o.m. barnprogram som Melodifestivalen består ju av vuxna män utklädda till monster med vanställda utseenden, som Lordi och liknande numera, som vinner hela melodifestivalen för alla tyckte dom var bäst.
Senast redigerad av Robbinist 2023-05-09 kl. 21:12.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Gamla tanter, diverse gymnasieelever, allmänt folk. De som känner sig manade helt enkelt. Kolla din lokaltidning, som sagt. Inget nytt under solen.
Du kategoriserar anal-bögtransor under en annan kategori helt enkelt?
Citera
Medlem
Här har vi den nya moralpaniken a la 80-talets hårdrockshysteri eller 50-talets Elvis-skräck.

Hela detta samtalet får mig att tänka på denna: https://youtu.be/xA_rOS3U15I

Lipiga, hysteriska riksmongon.
Senast redigerad av enhalvboj 2023-05-09 kl. 21:10.
Citera
2023-05-09, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Du kategoriserar anal-bögtransor under en annan kategori helt enkelt?

Tror säkert de gamla tanterna har tagit den i tvåan nån gång, de också.
Citera
2023-05-09, 21:10
Medlem
Citat:
Ja det är ju det explicita syftet, att bryta normer, få barnen att acceptera den här läggningen som någon normalt.
Varför skulle det vara fel att vara transperson? Det är inte något som man väljer. Fyraåringarna som lyssnat på sagostunden kommer sannolikt vara heteros eller homos när de blir stora. Kanske att någon blir trans. Men är är en
Citera
2023-05-09, 21:15
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Varför skulle det vara fel att vara transperson? Det är inte något som man väljer. Fyraåringarna som lyssnat på sagostunden kommer sannolikt vara heteros eller homos när de blir stora. Kanske att någon blir trans. Men är är en

Med allt spammande i tråden så försvinner alla svaren som är bra.

Här har du ett bra svar:
https://www.youtube.com/watch?v=AcvB74tYP5w
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in