2023-05-09, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bengtochjag
Hur ser du på att hbtq-rörelsen, RFSL och andra använder sig av Kinseys ”forskning” för att rättfärdiga sin syn på sexualitet?

Klart du blev besviken, du förespråkar ju den formen av indoktrinering

>Hur ser du på att hbtq-rörelsen
hbtq är ju rätt brett, så vi börjar med homo/bi-sexuella. Jag har aldrig haft ett problem med dem under kampen för lika rättigheter osv, har inga problem med homos. Bisexuella (speciellt gynandromorfila bipersoner) kan jag tycka är lite cringe, då de ofta är extremt hypersexuella. Jag är rent allmänt inte för slampigt beteende(gäller både hetero och homo folk). Jag står helt bakom att de ska få gifta sig osv, inga konstigheter där.

>Transpersoner. Jag ser detta som ett medicinskt problem, inte socialt eller politiskt. Jag har heller inte problem med konceptet att byta kön, icke-binära dock vars enda "transition" är typ att ändra frisyr och klä sig bögigt (typ han artisten sam smith) ser jag inte som samma sak som någon som faktiskt byter kön på riktigt(tex modellen Ines Rau, eller Hunter Schafer). Om någon ser ut som, låter som, och beter sig som en kvinna så kommer jag kalla den för det, även om personen föddes som nåt annat. Samma gäller de kvinnor som byter kön, typ han Buck Angel(som förövrigt verkar ha en vettig syn på könskorrigering och transfrågor, rätt old school snubbe).

>queer. jag ser det som sociala frågor, typ normbrytande beteenden osv, inget jag i regel respekterar, det känns som majoriteten av icke binära bara är uppmärksamhetskåta. (Typ Oli London innan han blev right wing haha).

Jag tycker hbtq människor som helhet inte är direkt skadliga, bögar och transpersoner har alltid funnits, och att försöka utrota dem (som USA högern jobbar hårt på) är ett riktigt apneger beteende.

Sexualisering av saker på typ Pride gillar jag dock inte, sånt går fetbort, man kan vara stolt över vem man är utan att tejpa en dildo i pannan och springa näck längs vasagatan.

>alfred kinsey och RFSL
jag vet inte om jag missuppfattat dig helt nu men vart någonstans förespråkar RFSL för kinseys forskning? Kan du förtydliga vad du menar?
Citera
2023-05-09, 17:24
Medlem
Brentstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lpq32
Att man klär ut sig betyder inte att man är pedofil.

Nu har ju du (och alla andra med dina åsikter) psykiatriska problem så jag överser med dina dumheter.

Moget att använda andras psykiska problem för att göra en poäng. Visar väl snarare på att du inte har en poäng att komma med rent diskussionsmässigt så du hoppar direkt på ad hominem.

Jag skrev även att de gör utlopp för sin sexualitet. Det är inte svårt att komma till samma slutsats om man är normalbegåvad, vilket du inte verkar vara.
Citera
2023-05-09, 17:24
Medlem
Det var nog i grevens tid vi fick en ny regering. Hade den förra fått fortsätta så hade sådant här fått fortgå utan någon kritik alls.
Helt klart ett väldigt stört beteende som borde förbjudas omedelbart.
Citera
2023-05-09, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Här är deras facebook-sida: https://www.facebook.com/ladybmissshameless
De är löjligt hemliga med sina identiteter när de säger sig "stå för" att alla ska få vara som de är.
Ja.

Och en annan grej som övriga samhället, ja, eller en sån grej det pratades om var ju "att man inte ska bära några masker".
Hela deras identitet är ju en mask.
Citera
2023-05-09, 17:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brentstol
Moget att använda andras psykiska problem för att göra en poäng. Visar väl snarare på att du inte har en poäng att komma med rent diskussionsmässigt så du hoppar direkt på ad hominem.

Jag skrev även att de gör utlopp för sin sexualitet. Det är inte svårt att komma till samma slutsats om man är normalbegåvad, vilket du inte verkar vara.
Du är väl den största jävla idiot jag träffat på!

Du påstår att dessa personer är psyksjuka och bör avlivas.

Jag skulle ju kunna tycka att alla idioter med PTSD borde avlivas, det vore samma sak.

Nu tycker jag inte att varken PTSD-personer eller transpersoner ska avlivas men du måste förhelvete vara konsekvent.

Jävla psykfall.

EDIT. Ni är ALLA psykfall som gör en alldeles för stor sak av att någon klär ut sig.

Pedofili, my ass!
Senast redigerad av Lpq32 2023-05-09 kl. 17:29.
Citera
2023-05-09, 17:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eva89
Ja.

Och en annan grej som övriga samhället, ja, eller en sån grej det pratades om var ju "att man inte ska bära några masker".
Hela deras identitet är ju en mask.
Alla människor spelar roller i samhället. Varje människa har dessutom flera roller de spelar.
Citera
2023-05-09, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Det är så det börjar - tror du inte det finns intelligenta pedofiler och perverterade element som vill lyfta deras agenda - bilden har ett självklart budskap. Dockan skall symbolisera ett barn som niggern slickar på och samtidigt runkar kuken!

Det är din tolkning det får stå för dig.
Citera
2023-05-09, 17:29
Medlem
Sagodjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Hon kallar sig ju vinhora? Vad svamlar du om?

Bland vuxna ja.
Citera
2023-05-09, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
Bland vuxna ja.
Så man ska ha koll på när han byter namn & vid vilka speciella tillfällen? Du är kvinna va? Inget logiskt tänkande där nämligen…
Citera
2023-05-09, 17:30
Medlem
I övrigt (har inte sett debatten men kan gissa) så ställde regim-journalisterna djävulen själv (Stenevi) mot Åkesson.

Bolund hade inte med samma emfas klarat av att hävda att vi ska betala vinhoror för att umgås med barn.
Citera
2023-05-09, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Nej, du ska söka hjälp som försvarar det här. Ingen annan. Sjuk människosyn har du.

Vad har jag försvarat?
Det som gör mig upprörd är såna som du som låter fördommar styra pekar helt utan grund ut människor som pedofiler.
Du sprider en bild av pedofiler som saknar stöd i verkligheten. Det är precis folk som du som underlättar för de verkliga förövarna att komma undan eftersom folk får för sig att transor är pedofiler och inte präster eller scoutledare.
Du är en riktig idiot.
Citera
2023-05-09, 17:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Equinox800
Det var nog i grevens tid vi fick en ny regering. Hade den förra fått fortsätta så hade sådant här fått fortgå utan någon kritik alls.
Helt klart ett väldigt stört beteende som borde förbjudas omedelbart.

Nja. Högerliberaler är minst lika rubbade. Och SD är deras dörrmatta i slutändan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in