2023-05-09, 16:46
Medlem
Korv-Bajss avatar
Jag har två namn. Korv när jag gullar med kattungar
Sedan har jag ett annat namn, Korv-Bajs, när jag kör kattungarna i avfallskvarnen.
Citera
2023-05-09, 16:47
Bannlyst
Ge det 20 år så är det nog obligatoriskt att etniskt svenska barn under 6 skall befinna sig på dessa sagostunder och suga kukar. Minst en gång per termin.

För att dom skall lära sig tolerans.
Citera
2023-05-09, 16:49
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
När jag växte upp var det Kyrkans barntimmar som gällde och så var man med i Unga Örnar och Scouterna och det var helt Drag-queen fritt.
Fullt med pedofiler där dock..
Citera
2023-05-09, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bengtochjag
Ja, men deras namn är ju beviset på att dom gör det med en sexuell underton.

Pedofilin kommer in då detta är en form av grooming av barn. Hela denna HBTQ-rörelsen uppmanar ju till att sexualisera barn vid tidig ålder, vilket är pedofili. Dessa två herrar står bakom allt som har med det att göra, och det är fel. Barn ska inte sexualiseras någonsin.

Jag har inga som helst problem med homo, bi, trans eller någon annan sexualitet förutom pedofili och såna som förgriper sig på djur. Däremot har jag problem med att vi ständigt skall matas med denna agenda, och att det normaliseras på den grad det gör.

Jag har hårda åsikter mot HBTQ-lobbyn, vet inte om jag benämner den rätt, men den lobby som politiserar sexualiserandet av barn och människor som mer eller mindre börjar konvertera sina barn vid 3 års ålder för att det anses vara Godhet™ att ha en homosexuell avkomma.

Läs på om Alfred Kinsey. Fördjupa dig i hans såkallade forskning och vad han gjorde mot de bäbisar och barn som han experimenterade med. En stor del av HBTQ-lobbyns argument bygger på hans forskning.

Blir vi verkligen "matade denna agenda" då? Eller är du helt enkelt kroniskt online och hänger liiite för mycket på sidor som /pol/ och fb? De enda gångerna jag hör om all denna "grooming" är från republikaners twitter, 4chan, och fb. I verkliga livet ser jag inte HBTQ grejer förutom nån enstaka bög kanske?

Att kalla HBTQ certifiering för grooming är väl ändå att ta i? Jag kan finna det rätt vettigt att folk som jobbar med människor lär sig bemöta normbrytande kunder/patienter/folk rent allmänt.

Om vi åter cirkulerar till de där drag queensen.. Jag är personligen inget fan av de två, just pga deras namn, om de skulle ha gjort något sexualiserat(utöver namnen) så är jag självfallet kritisk till det med. Jag har dock inget emot konceptet att klä ut sig och läsa sagor. L
Citera
2023-05-09, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Så en man som propagerar och saluför böcker med pedofilt innehåll skall alltså få läsa böcker för småbarn- och ungdomar. Skulle du ex. låta Vinhoran sitta barnvakt för dina telningar (om du nu har barn)? Om inte - varför?
Nu är det väl iallafall en rejält överdrift , jag var själv på en sagostund för ca 1 år sen i Skåne, dom pratade om mobbing , att inte höra till normgruppen, de va flera av barnen som pratade om de som är i dag kämpigt att genomleva för ett barn, någon pedofilbok varken såg eller hörde jag.
Men såklart annorlunda väcker oro, för inte länge sen om man hade talfel bodde man på statens idiotanstalt men nu vet vi böttre , så är det med de mesta vi reagerar mot det som ör nytt. Men pedofili är alltid vidrigt men de här har gått överstyr med alla påhittade smulor som blir en stor paj.
Citera
2023-05-09, 16:53
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Fullt med pedofiler där dock..

Jag märkte då inte av några pedofiler , det har ju kommit på senare år när vi importerat folk från muslimska länder. Där knullar dom ju sina flickor så fort dom fått sin första mens .
Citera
2023-05-09, 16:54
Medlem
bengtochjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tfwnobf
Blir vi verkligen "matade denna agenda" då? Eller är du helt enkelt kroniskt online och hänger liiite för mycket på sidor som /pol/ och fb? De enda gångerna jag hör om all denna "grooming" är från republikaners twitter, 4chan, och fb. I verkliga livet ser jag inte HBTQ grejer förutom nån enstaka bög kanske?

Att kalla HBTQ certifiering för grooming är väl ändå att ta i? Jag kan finna det rätt vettigt att folk som jobbar med människor lär sig bemöta normbrytande kunder/patienter/folk rent allmänt.

Om vi åter cirkulerar till de där drag queensen.. Jag är personligen inget fan av de två, just pga deras namn, om de skulle ha gjort något sexualiserat(utöver namnen) så är jag självfallet kritisk till det med. Jag har dock inget emot konceptet att klä ut sig och läsa sagor. L

Jag vet inte riktigt vad du konsumerar för media men jag läser enbart SVT, FB och Twitter.

Gissa vart jag blir matad med woke-trams? Jo just SVT.

Ja, du är en progressiv woke-man/kvinna. Då anser man att denna typ av low-key grooming av barn är OK.

Som sagt, om du försöker ploppa ut ur din bubbla och våga ta steget till att läsa på om bland annat Alfred Kinsey så kommer du kanske ändra dina uppfattningar. Man kan bara hoppas.
Citera
2023-05-09, 16:55
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Men varför kan då inte Kristoffer Krokodil eller Piraten Peter hålla dessa sagostunder? Fattar du inte att det finns en djupare mening med att det är just dragqueens och LBTQ-lobbyn som anordnar detta? Dom har en agenda som inte är hälsosam eller rumsren, utan dekadent och pervers.
Vilka är Kristoffer Krokodil och Priraten Peter? Och har de med ”LBTQ-lobbyn” att göra?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tfwnobf

När vi skulle signa på vår årliga code of conduct så fick vi först spela ett datorspel där alla var bögar och negrer, efter det skulle vi sitta i ring och köra rollspel hur man skall vara extra försiktig med HBTQ personer..

Ett av Sveriges största företag.
Citera
Medlem
Citat:
Så du ser inga problem med att människor som rekommenderar denna typ av erotisk litteratur även har sagostunder med barn mellan 2 - 7 år?

Nä det kan komma som en chock för dig men majoriteten av alla vuxna som jobbar med barn har ett aktivt sexliv och tittar på port på sin fritid.
Citera
2023-05-09, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Så innehåll med sexualisering av barn är ok om målgruppen är vuxna menar du?

Nä det har jag inte sagt.
Citera
2023-05-09, 16:57
Medlem
Hur dekadent har inte ett samhälle blivit när det ska normaliseras att en Skamlös Vinhora ska läsa sagor för barn? Det är just att man förutsätts betrakta detta som helt normalt som jag stör mig på. Det kan aldrig någonsin bli normalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in