2023-05-09, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Ja, det er vel det som kalles russiske bevis 😀 Eller russisk rullett...

Nei, det er det som kalles for «Én bestilte, noen andre utførte».
Senast redigerad av Braskamin58 2023-05-09 kl. 16:38.
Citera
2023-05-09, 16:36
Medlem
Citat:
Hvorfor stiller du et spørsmål, basert på det jeg skrev, tatt ut av sin kontekst?!

Du fortsetter å hevde at TH er uskyldig når det er så åpenbart at TH er skyldig. Hvis man forstår forfalskede dokumenter så er det ikke vanskelig å lese opp hvilke handlinger TH har hatt mot AEH.
Citera
2023-05-09, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Jeg har tidligere prøvd å få Havhest til å peke på ting som taler for at TH er uskyldig, men da ble hun stum gitt. Kunne ikke komme opp med en eneste ting.

H tror nok TH om alt godt. Nei, han har aldri gjort noe galt, og kan heller ikke gjøre noe galt nå eller i fremtiden.
Citera
2023-05-09, 16:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Du fortsetter å hevde at TH er uskyldig når det er så åpenbart at TH er skyldig. Hvis man forstår forfalskede dokumenter så er det ikke vanskelig å lese opp hvilke handlinger TH har hatt mot AEH.
Jeg har ikke hevdet at TH er uskyldig.

Det er rettsvesenet som dømmer i Norge.

Lagmannsretten har vurdert at det ikke er skjellig grunn til å mistenke TH.

Det betyr at jeg har grunnlag til å tro at TH mest sannsynlig er uskyldig.

Men det er nok for mye å forvente at du forstår forskjellen, siden du mener at rettspraksis i Russland og Norge har samme rettspraksis og krav om kvalitetssikring av bevis.

Det forklarer ganske mye.
Citera
2023-05-09, 16:45
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Hvorfor later du som, at jeg er deg? Det er du som bedriver overflateprat.

Jeg understreker at rettsikkerhet er avhengig av kvalitetsikring av bevis.

Det er det motsatte av overfladiskhet.

Det er du som stiller diagnoser basert på uskarpe fotografier og sladder.

Norge har forlengst sluttet med hekseprosesser, selvom VG fremdeles har noen krampetrekninger i ny og ne.

Rettsvesenet vårt har heldigvis fremdeles beina på jorda.

Det nytter ikke å vri seg unna!

Ikke basert på fotografier eller sladder, men på det helthetlige.
Han er ikke nødvendigvis psykopat om hun har en kul på håndleddet, og han er ikke nødvendigvis psykopat om han kjører Citroen (nå Ford Kuga). Men det er når man setter alle disse tingene i sammenheng. At hun må betale strømregning f.eks., når hun har 10.000 i mnd og han selv har 20 millioner i mnd, at TH prøver å manipulere politiet, at TH prøver å true vitner, at TH prøver å få folk til å syntes synd i seg, osv osv. Han har alle disse trekkene en psykopat har.
Citera
2023-05-09, 16:47
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Jeg har ikke hevdet at TH er uskyldig.

Det er rettsvesenet som dømmer i Norge.

Lagmannsretten har vurdert at det ikke er skjellig grunn til å mistenke TH.

Det betyr at jeg har grunnlag til å tro at TH mest sannsynlig er uskyldig.

Men det er nok for mye å forvente at du forstår forskjellen, siden du mener at rettspraksis i Russland og Norge har samme rettspraksis og krav om kvalitetssikring av bevis.

Det forklarer ganske mye.

Så når Tingretten besluttet å varetektsfengsle TH, og mente han var skyldig, så trodde du at han var skyldig, er det det du sier?
Citera
2023-05-09, 16:48
Avslutad
Citat:
H tror nok TH om alt godt. Nei, han har aldri gjort noe galt, og kan heller ikke gjøre noe galt nå eller i fremtiden.
Jeg har respekt for norske lover, that's all!

I Norge har vi lover som bygger på et uskyldighetsprinsipp, dvs at man skal behandles som uskyldig, frem til det motsatte er bevist.

Jeg er meget stolt av det lovverket!

Du forsvarer det motsatte, nemlig forhåndsdømming, dvs hekseprosesser, basert på sladder, misunnelse og hat.
Citera
2023-05-09, 16:54
Medlem
Citat:
Du forsvarer det motsatte, nemlig forhåndsdømming, dvs hekseprosesser, basert på sladder, misunnelse og hat.

Nei, siden hvordan ektepakten i 1993 ble skrevet ser man tydelig at TH ikke har rent mel i posen.
Senast redigerad av Braskamin58 2023-05-09 kl. 17:02.
Citera
2023-05-09, 17:14
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:

Det kommer hun nok til å fortsette å gjøre uansett hva som dukker opp.
Ikke noe poeng i bruke så mye tid på slike som henne.
Bare å sette seg ned å vente på tiltalen.
Neppe noen som lar seg påvirke av denne Havhest uansett.

Bare det at hun må betale strømregning der hun bor med sin ektemann, sier jo sitt.
Hun hadde 10-12.000 mnd og han har 20 millioner i mnd.
Bare det alene forteller jo at man har med en meget skrudd person å gjøre.
Å diskutere med Havhest, å sitte å prate i ring til det uendelige, har ingen hensikt.
Citera
2023-05-09, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Det kommer hun nok til å fortsette å gjøre uansett hva som dukker opp.
Ikke noe poeng i bruke så mye tid på slike som henne.
Bare å sette seg ned å vente på tiltalen.
Neppe noen som lar seg påvirke av denne Havhest uansett.

Bare det at hun må betale strømregning der hun bor med sin ektemann, sier jo sitt.
Hun hadde 10-12.000 mnd og han har 20 millioner i mnd.
Bare det alene forteller jo at man har med en meget skrudd person å gjøre.
Å diskutere med Havhest, å sitte å prate i ring til det uendelige, har ingen hensikt.
Hvor har du det med strømregning fra? Jeg finner ikke når jeg googler.

Her kan du lese hva en advokat sier om ektepakten:

Citat:
Anne Elisabeth Hagen giftet seg med Tom Hagen som 19-åring. Paret har tre barn sammen. Det er grunn til å anta at Anne har tatt seg mer av barna i oppveksten enn Tom, og at hun også ellers har bidratt mer med det huslige, men dette er bare en antagelse. Hvis denne antagelsen stemmer, vil det være et sterkt argument at Anne Elisabeth har frigitt tid for Tom Hagen til å bygge opp sin formue.

Da Anne Elisabeth Hagen inngikk ektepakten var hun klar over at denne bestemte at ekteparets største verdier skulle være Tom Hagens særeie. Man må legge til grunn at hun med viten og vilje gikk med på at dette var den fordelingen som ektefellene skulle ha.

Det er kjent at ektepakten ble satt opp av en advokat som hadde forretningsrelasjon til mannen. Det kan stilles spørsmål til om denne har sikret at Anne-Elisabeth har vært klar over hva hun gikk med på.

I første ektepakt fikk hun bare særeie til en hyttetomt, arv fra egen familie, kr. 200 000 og en bil, mens Tom Hagen fikk særeie til en rekke selskaper. I 1993 ble parets felles bolig overført fra et sameie mellom partene som var felleseie til Tom Hagens særeie. Tom Hagen skulle på sin side betale for oppussing av eiendommen som Anne-Elisabeth hadde arvet.

Det hele fremstår noe urimelig for Anne-Elisabeth. Det at mannen, i tillegg til en milliardformue i selskapene, også skal holde partenes felles bolig fra deling, fremstår lite rimelig. Særlig hvis det antas at Anne-Elisabeth har gjort mer av det huslige enn Tom og ektepakten ble inngått på initiativ fra Tom og skrevet av hans advokat.

Etter min mening fremstår det ut fra de opplysningene som er kjent at en god løsning ville vært å sette til side den delen av ektepakten som gjaldt partenes felles bolig. Eventuelt kunne Anne- Elisabeth blitt tilkjent et vederlag på noen millioner.

Når det gjelder ektepakten som regulerer Tom Hagens selskaper, tviler jeg for at en domstol ville satt denne til side. Det å kunne sikre selskaper mot skifteoppgjør ved særeie er et legitimt motiv. Blir ektepakten som omhandler felles bolig tilsidesatt, er det vanskelig å se at Anne-Elisabeth skulle vært i så dårlig stilling at hun kom urimelig dårlig ut av ekteskapet. Hun ville da trolig hatt vel så mye midler tilgjengelig som gjennomsnittsnordmannen på hennes alder.

At økonomi skulle vært et motiv for et drap i denne saken fremstår imidlertid ikke som realistisk. Dette er en mann med milliardformue, og det omtvistet beløpet ville maksimalt omhandlet noen få titalls millioner. Hagen ville altså i alle tilfeller kunne kjøpt Anne-Elisabeth Hagen ut, uten større økonomiske utfordringer så lenge ektepakten knyttet til selskapene ikke hadde blitt endret.
https://advokatwulff.no/ektepakten-mellom-tom-hagen-og-anne-elisabeth-hagen/
Citera
2023-05-09, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1

Alt ligger jo ikke på Google og mye har som kjent helt andre kilder uten at det kan linkes.

I avhør ble TH nødt til å forklare hvorfor AE måtte betale deler av strømregningene til S4.
THs forklaring var at han ba AE ta del i husholdningen. Ganske smålig vil sikkert flere mene.
Citera
2023-05-09, 17:47
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1

Her kan du lese hva en advokat sier om ektepakten:

https://advokatwulff.no/ektepakten-mellom-tom-hagen-og-anne-elisabeth-hagen/

La os si at TH måtte betale henne 20-30 millioner. Vi kan jo tenke oss hvor mye det må svi for han når han knapt kan unne henne nye klær. Innleie av polakker til å renovere huset. Bilen var en billig Citroen.
Han vil ikke kjøpe en egen bil til kona, bil til sønnen, leilighet til sønnen osv. Alt tyder på at han var en totalt empatiløs gjerrigknark.
Men mest av alt psykopat. Det vil si at hun var hans eie, og offer. Ei som skulle ødelegges totalt.
Hun skulle ikke komme seg levende av sted. Hun ville jo skille seg, det er jo på det rene. Og så plutselig blir hun borte.
Det er flere advokater som har uttalt seg. Hvorfor tar du ikke med disse? Mette Y Larsen f.eks.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in