2023-05-09, 13:44
Medlem
Hur går det? Har man hittat kärringen än och är karln åtalad?
Citera
2023-05-09, 14:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Haddoque2
Hur går det? Har man hittat kärringen än och är karln åtalad?
Karln er nok uskyldig. Og hustruen er fremdeles ikke funnet.

Husbonden har blitt snudd opp-ned, ristet og alt det der, men ingen bevis har åpenbart seg.

Alt er nok bare Baloney!
Citera
2023-05-09, 14:10
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Men alle disse som fortsatt samarbeider med ham? Advokater, styremedlem og finansfolk? Det er overraskende få som har trukket seg unna der. Skuffende.

TH kan jo bare dra til utlandet om han vil kose seg som anonym. Han er sånn sett altfor heldig.

Tror det er økonomiske og forretningsmessige grunner til at de som er igjen, er igjen.
Han som eier 30% av Elkraft f.eks.
Rundt regnet har han jo 60 mill. i året. En god slump penger.
Ja, det er skuffende at folk vil ha noe med han å gjøre.
Men slik jeg forstår det, så skal det være splittelser. Noen slektninger vil ha med han å gjøre, andre ikke.
Han som eier de 30% tror jeg heller ikke er noe særlig på talefot med han, ikke mer enn høyst nødvendig.
Ja, TH har jo penger så det holder. Han kan jo f.eks. opprette et kontor i et land som ikke ligger så langt unna, men langt nok til at han blir anonym for folkene rundt. Finland f.eks., og så styrer han skuta derfra.
Men han vil jo fort bli sporet opp av VGs journalister, og så blir det 2 siders oppslag med en gang.
Usikker på egentlig hvordan det fungerer med utreise når han har den siktelsen på seg.
Citera
2023-05-09, 14:20
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashBaronen
Jeg skrev noe liknende det du nevner for et års tid tiden, har dessverre ingen ferskere opplysninger om hvordan ståa er nå.

Ja, det var nok det innlegget jeg leste den gang. Det er vel sikkert samme i dag.
Tar seg ikke råd til en snøfreser til 4000,- på Biltema.
Hans Ford Kuga har muligens 4wd, så han trenger kanskje ikke måke så mye.
Citera
2023-05-09, 14:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Apropos å ta ting ut fra sin kontekst. Spekulasjon: Politisk motiv?

Noen risset "vær stille" inn i lakken på ett par biler tidlig i saken, derfor var dette sitatet interessant å lese angående motstandsbevegelsen "Milorg":

Budet over alle bud; "Hold kjeft".

Kilde: "Lite samfunn møter stor krig: Lørenskog 1940 til 1945"

VG har sett video av at de to aktuelle bilene blir kjørt bort av to bergingsbiler fra Viking. På den ene bilen står det «Vær stille» risset i lakken. VG får opplyst at også den andre bilen skal ha blitt utsatt for hærverk.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/9vPzME/biler-beslaglagt-i-loerenskog-saken-vaer-stille-risset-i-lakken

Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Citat:
Neppe!
Se mitt innlegg øverst.

Jeg tror motivet er politisk.

Den norske motstandsbevegelsen, Milorg, benyttet koden "Hold kjeft", under 2. verdenskrig.

Det er nok Putin, som har benyttet google translate.

Eventuelt nynazister eller en seriemorder. Sistnevnte tiltrekkes, som kjent, mot det ekstreme.

Oversatt fra engelskvarianten, "Be quiet", har uttrykket blitt til finvarianten, "Vær stille".

Og sånn har utøyet gått i språkfella.

Hva politisk? Det tror jeg ikke at det er. Det dreier seg om THs opptreden som han har utført mot AEH.
Det politiske motivet er selvsagt å ødelegge demokratiet.

https://www.aftenbladet.no/meninger/debatt/i/8Jm6oQ/hvordan-putins-loegner-skal-virke-hjemme-og-i-vesten

"Hvordan Putins løgner skal virke hjemme og i Vesten"

"Vil det samme skje med president Putins løgner om Ukraina som med Hitlers løgner om jødene – at de blir «sannhet»?"

Vi har sett det samme skje her i tråden.
Citera
2023-05-09, 14:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Ja, det var nok det innlegget jeg leste den gang. Det er vel sikkert samme i dag.
Tar seg ikke råd til en snøfreser til 4000,- på Biltema.
Hans Ford Kuga har muligens 4wd, så han trenger kanskje ikke måke så mye.
Jeg mener å huske at noen skrev her i tråden, at TH hadde fått seg en elefant (tror jeg det var), som ruller seg i snøen, hver gang det snør ute (skal se om jeg finner innlegget).
Citera
2023-05-09, 14:34
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Hvorfor vil du vite det? Har det noe som helst med saken å gjøre. Eller vil du bare kose deg litt ekstra jo dårligere den familien der har det? Diagnosen er allerede stilt fra deg så mitt tips er at han ikke bryr seg stort om bikkja. Tur klarer han fint å gå alene, eller med bollespisern på Metro.

...Dårligere den familien har det.... hva med Anne da? Det er jo hun som er det virkelige offeret.
Skal man syntes synd i TH nå fordi at han har det elendig, når det trossalt er han som har drept eller fått henne drept?
Psykopater er eksperter på dette med å ta offerrolle for å få det som de vil.
Først er det å prøve å ta kontroll over avhørene, og sende sin bror Sverre for å true den ene og den andre. Når ingenting nytter, så sender han bollespisern Tom Nilsen for å prøve å få folk til å syntes synd i seg.
Citera
2023-05-09, 14:41
Avslutad
Citat:
For å være helt ærlig så koser jeg meg hvis TH har det elendig.
Stakkars deg hvis den skyldige blir avslørt, for det er mest sannsynlig ikke TH som er skyldig, ifølge lagmannsretten.

Ikke skjellig grunn til å mistenke TH - men det er skjellig grunn til å mistenke at AEH er drept i S4:

https://rett24.no/articles/dropper-a-anke-ransakingen-i-hagen-saken

"Senere kom som kjent Eidsivating lagmannsrett til at politiet ikke hadde skjellig grunn til mistanke mot Hagen. Han ble derfor løslatt. Uten skjellig grunn til mistanke var det heller ikke hjemmel til å ransake Hagens eiendom. Ransakingen ble derfor besluttet på nytt, på grunnlag av en annen hjemmel, nemlig såkalt tredjemannsransaking: Politiet mener det er skjellig grunn til å mistenke at boligen er åsted for drap, og at den derfor kan ransakes uavhengig av om det foreligger skjellig grunn til mistanke direkte mot Hagen."
Senast redigerad av Havhest 2023-05-09 kl. 14:47.
Citera
2023-05-09, 14:43
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Stakkars deg hvis den skyldige blir avslørt, for det er mest sannsynlig ikke TH som er skyldig, ifølge lagmannsretten.

Ikke skjellig grunn til å mistenke TH - men det er skjellig grunn til å mistenke at AEH er drept i S4:

https://rett24.no/articles/dropper-a-anke-ransakingen-i-hagen-saken

"Senere kom som kjent Eidsivating lagmannsrett til at politiet ikke hadde skjellig grunn til mistanke mot Hagen. Han ble derfor løslatt. Uten skjellig grunn til mistanke var det heller ikke hjemmel til å ransake Hagens eiendom.*Ransakingen ble derfor besluttet på nytt, på grunnlag av en*annen*hjemmel, nemlig såkalt tredjemannsransaking:*Politiet mener det er skjellig grunn til å mistenke at boligen er åsted for drap, og at den derfor kan ransakes uavhengig av om det foreligger skjellig grunn til mistanke direkte mot Hagen."

Har Lagmannsretten fått sett alt av bevismateriale da?
Citera
2023-05-09, 14:44
Avslutad
Citat:
Har Lagmannsretten fått sett alt av bevismateriale da?
Selvsagt. Slik er rettspraksis.
Citera
2023-05-09, 14:47
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Selvsagt. Slik er rettspraksis.

Det er ingen selvfølge.
Citera
2023-05-09, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg kjente ikke til begrepet "triangulering", men betydningen av det er velkjent
fra diverse egenerfarte situasjoner i arbeidslivet. Sjefer som setter folk opp mot
hverandre er dessverre ikke uvanlig, og fører til usikkerhet, dårlig selvfølelse og
ikke helt sjelden også sykmeldinger.

Det fungerer ofte slik at en leder tar en av sine ansatte "til siden", og på tomannshånd
gir litt personlig skryt samtidig som hen snakker nedsettende om en nær kollega på samme nivå.
Så gjør hen det samme til denne sistnevnte kollegaen. Siden praten med sjefen fremstår som
"konfidensiell" eller "off the record", holder de to ansatte disse samtalene ofte for
seg selv, men blir selv tvilende til både sin egen og kollegaens posisjon overfor sjefen.
Det kan nesten sammenlignes med en såkalt "trojansk hest", der de ordene som fremstår
som positive ("du er skikkelig dyktig") i realiteten frembringer usikkerhet hos mottageren.

Jeg er ikke i tvil om at TH benytter slike metoder på arbeidsplassen, og anser det som
ikke usannsynlig at dette også gjelder slekt og familie.

Ja, Tom Hagen er en manipulator av rang. Han forsøkte seg på å manipulere politiet også. Det er nok eneste måten han greier å fungere på.

Det er så fælt å tenke på, den vakre og unge kona, og barna, hva slags liv har de hatt, under hælen til denne mannen.

Tidlig i tråden ble TH omtalt som sugardaddy. Er det noe sannhet i det? Var han utro mot AE? Hadde han elskerinne(r)? Sannheten burde ha kommet frem nå, så mange år etter.

TH har nok aldri "hatt råd til" utskeielser av typen piker, vin og sang. For slike som han, finnes det neppe noen større glede enn å se pengesekken vokse. Et fordums røverkjøp av en jordflekk, der han en gang, i et lykketreff, forutså et visst potensiale, og som i det stille, som årene har gått, har vokst og vokst i verdi, og oppfylt hans drømmer, er nok selve lykken i livet for han.

Men, skulle gjerne ha visst da, har han dame(r) nå, og har han hatt damer opp igjennom årene.

Det kan jo hende at han er så rart skrudd sammen, at nå når AE er borte, og hun ikke lenger kan bli såret av hans kvinnehistorier, ja, så forsvant fornøyelsen og gleden for han også.

At det aller meste for han, har handlet om å såre og herse med AE.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in