2023-05-09, 13:46
Medlem
bengtochjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananbyxa
Ja, för det är precis vad som kommer att hända. Det är så de flesta övergrepp på barn sker, genom sagostunder, enligt all tillgänglig statistik. Vem kunde tro att biblioteket var en sådan farlig plats?

Du missar själva poängen, det är ett övergrepp på barnen som tvingas indoktrineras i denna perversa ideologi där vuxna gubbar ska bete sig som överagerande vinhoror med barn som är mellan 2 och 7 år gamla. Det är pedofili, då Skamlös Vinhora gör detta för att få leva ut sina sexuella fantasier.

BARN och SEX är inget som skall förenas, aldrig någonsin, då det är PEDOFILI.

Vakna upp, alternativt sluta trolla, snälla.
Citera
2023-05-09, 13:49
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Vad är poängen med att låta just dragqueens läsa sagor? Av alla yrkesgrupper och hobbies, varför just de? Varför inte brandmän, frimärkssamlare eller fridykare? Vad är så speciellt med just drag queens?
Vet inte varför frågan är ställd till mig. Inget som jag berört men min gissning är om du frågar att de jobbar i showbis och har företag där de uppträder eller är delvis beroende av bidrag.
Varför brandmän inte läser sagor på arbetstid svarar på sin egen fråga, annars är dom generellt inte brandmän.
Citera
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Det sker redan både genom läsning och teater och sång och dans, men berätta inte för någon flashbackare, det skulle kunna skrämma dem.

Att en förståndshandikappad person läser för barn ser jag inget fel med men varför ska en transa gör det?
En transvestit står för en speciell sexuell böjelse och inget som små barn behöver ha som sagoberättare.
Citera
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Vad är poängen med att låta just dragqueens läsa sagor? Av alla yrkesgrupper och hobbies, varför just de? Varför inte brandmän, frimärkssamlare eller fridykare? Vad är så speciellt med just drag queens?
Drag queens blir tända av att uppträda, även inför barn. De har alltså världens största motivationsfaktor. Det har inte fridykare.

Drag queens existerar enbart för att synas. Det är inte särskilt många andra grupper som har det som enda drivkraft. Möjligen en tuggummituggande bimbo.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2023-05-09 kl. 14:33.
Citera
2023-05-09, 13:52
Medlem
Bananbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Den verkligt spännande frågan är hur du skulle ställa dig till Traditional Housewife Story Hour som koncept. Troligtvis så är det helt plötsligt väldigt vanskligt att pracka på mottagliga barn värderingar. Tycker du att den kanske inte är så hemsk? Okej då ska vi se, dags att höja nivån så att den motsvarar drag queens som kallar sig Shameless Winewhore, hur låter "Kvinnor ska inte ha rösträtt story hour för skattemedel på stadsbiblioteket med Sveriges svar på Andrew Tate"? Börjar det svida lite kanske din motbjudande hycklare?

Låter som jag redan är på en sagostund.
Citera
2023-05-09, 13:53
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Låter som jag redan är på en sagostund.
Men så vad tycker du då? Blev det lite svårare än facebookgruppens epa-raggares nivå nu och du vet inte vad du ska ta dig till eller?
Citera
2023-05-09, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bengtochjag
Ni som sett partiledardebatten igår uppmärksammade kanske Jimmie's kommentar om att en "skamlös vinhora" inte borde få skattemedel för att ha sagostund med barn.

Vinhoran själv får nu gråta ut i SVT där han försvarar sina obehagliga möten med barnen.
Inte en enda motfråga ställs från SVT, exempelvis varför svenska skattebetalare skall åläggas att försörja denna man och hans sexuella böjelser, som han känner är så viktiga att dela med sig av till barn.

– Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, säger Miss Shameless till Kulturnyheterna.

– Jag tycker att det är helt vansinnigt att ”Skamlös vinhora” får skattepengar för att läsa sagor för barn. Där går åtminstone min gräns, sade Jimmie Åkesson under debatten.

Miss Shameless svarar på kritiken:

– Jag har två namn. Miss Shameless läser sagor för barn när jag åtar mig det uppdraget. Sedan har jag ett annat namn, Miss Shameless Winehore, när jag gör vuxenevenemang. Sagostunderna är framtagna för barn och anpassade för barn. Jag undrar om han har varit på någon av våra sagostunder. Jag tror inte han har varit det med tanke på allt som han påstår. Budskapet i sagostunderna handlar om acceptans, vänskap, kärlek och att våga uttrycka sig på det sätt man vill.

https://www.svt.se/kultur/miss-shameless-om-partiledardebatten-vet-inte-om-jag-ska-skratta-eller-grata

Diskussion:

Är det verkligen sånt här som vi skattebetalare i Sverige anser att det är lämpligt att våra skattepengar går till?

Varför kan inte en helt vanlig förskolepedagog läsa sagor för barnen som tar upp acceptans, kärlek, vänskap och allt det där? Varför måste det vara en söndersminkad gubbe med en kink att gå runt i kvinnokläder?

Kommer "Drag Story Hour" vara transparenta i vilka män och vilken "litteratur" som används under dessa minst sagt underliga stunder?

Skulle "Drag Story Hour" vara en "thing" om det inte finansierades med skattemedel?

Vänligen diskutera och ge er syn på saken.

Mvh, Bengtochjag

Tycker SD gjort bort sig i denna frågan. Han hittar på och myttar sämre än människor gör på FB... Visst kommer det ge några röster. Men de flesta av oss kommer nog ta avstånd från Jimmie Åkesson nu. Tråkigt. Sen kanske väljarna kommer tillbaka. Men känns som Jimmie är typ 10 år just nu 😂
Citera
2023-05-09, 13:56
Medlem
Bananbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bengtochjag
Du missar själva poängen, det är ett övergrepp på barnen som tvingas indoktrineras i denna perversa ideologi där vuxna gubbar ska bete sig som överagerande vinhoror med barn som är mellan 2 och 7 år gamla. Det är pedofili, då Skamlös Vinhora gör detta för att få leva ut sina sexuella fantasier.

BARN och SEX är inget som skall förenas, aldrig någonsin, då det är PEDOFILI.

Vakna upp, alternativt sluta trolla, snälla.

Nej. Det är inget övergrepp. Övergreppet sker bara i ditt huvud. Men det är okej, du är bara rädd.
Citera
2023-05-09, 13:58
Medlem
okok1s avatar
Det kostar alltså 8000kr/timme?
https://www.regionhalland.se/kulturprogram/drag-queen-story-hour-2-7-ar/
Citat:
Kostnad
1:a programmet (60 min eller 2×30 min)

Totalpris som faktureras
8 000 kr (exkl. moms) gäller VT 2023

Regional subvention
50% återbetalas efter redovisning

Varför är detta så viktigt? Snacka om att slösa med skattepengar. Det är ändå små barn vi talar om. Behöver barn verkligen en 8000 kronors sagostund?
Citera
2023-05-09, 14:01
Medlem
Bananbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Att en förståndshandikappad person läser för barn ser jag inget fel med men varför ska en transa gör det?
En transvestit står för en speciell sexuell böjelse och inget som små barn behöver ha som sagoberättare.

Tror många transvestiter är utmärkta sagoberättare och drama finns det gott om.
Men det är okej om Jonas Gardell läser samma saga, fast i kostym?
Eller Shameless i kostym?
Citera
HusvagnSvenssons avatar

Moderatormeddelande

Postat av HusvagnSvensson 2023-05-09, 14:01
Moderator
Var vänliga diskutera ordentligt och utförligt. Korta oneliners kommer att raderas om de inte tillför något
2023-05-09, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Drag queens blir tända av att uppträda inför barn. De har alltså världens största motivationsfaktor. Det har inte fridykare.

Drag queens existerar enbart för att synas. Det är inte särskilt många andra grupper som har det som enda drivkraft. Möjligen en tuggummituggande bimbo.
Frågan var inte varför DE vill ha uppdrag, utan varför staten ska betala just dem.

Sedan är det ju inte sant att transvestiter nödvändigtvis är pedofiler, det är helt olika perversioner, även om just de som vill uppträda för barn rimligen är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in