2023-05-09, 10:04
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brentstol
Det är ju uppenbart att han får en kick av att läsa sagor för barn iklädd kvinnokläder. Syftet är uppenbart. Använda barn för sexuellt syfte är fel, oavsett om inget "händer". Det är sjukt beteende, och detta ska inte hända kring barn. Om du är av annan åsikt så hör du hemma i ugnen.
I värsta fall t.o.m. en erotisk kick, det går inte att veta. Alla dessa transor är stackars små människor med hävdelsebehov, jag jämför dem med blottare. Ska vi låta blottare läsa sagor på Biblioteken? Inte? Varför går gränsen just där?

Felet är när samhället visar tolerans mot helt klart avvikande personer som drivs av kickar. De kommer bara att ta för sig mer och mer. Bättre att sätta ner foten.

Underbar att Jimmie kallar henom för Skamlös Vinhora. Hen har själv valt det namnet och det säger allt om vilken person han är. Han hör hemma i skumma barer efter kl 24, inte i barnbibliotek.

SD har kommit rätt i denna fråga, som alltid.
Citera
2023-05-09, 10:06
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunLightFittsaft
Moralisthögern slutar alltid vara underhållande (i dess mest tragikomiska betydelse). Ge henne alla pengar, det är underhållande att se hur ni kokar.
Artikeln handlar om att Vinhoran kokar.

Ändå rätt kul att du anser det "höger" att freda våra barn för människor som har sex som livsfokus. Det måste därför vara Vänster att ofreda barn?
Citera
2023-05-09, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Jag förstår inte den här frågan överhuvudtaget. Hur kommer man ens på tanken att drag queens ska läsa sagor för barn? Det är ju en helt uppenbart sexualiserad företeelse där män lever ut sexuella fantasier. Det står ju svart på vitt på papperet: "Miss Shameless Whinewhore". Man behöver inte undra - det är explicit.

Försvaret är alltså att han tagit bort "Whinewhore" och bara kallar sig "Skamlös"? Hur förklarar man för en sjuåring vad "Skamlös" betyder i sammanhanget? Vill han göra det?

Vuxna män som läser sagor för barn; klä ut er till Bamse, Mumin eller Pettsson. Små barn förstår inte varför ni kallar er "skamlösa" och de är varken politiska verktyg för er att använda eller lämpliga att inkludera i era perversioner.

Detta ger ju bara den auktoritära högern rätt. Jag känner mig som en idiot som har kritiserat lagar i Polen och Ungern mot HBTQ-rättigheter där man bland annat sagt att man ska skydda barn från propaganda. Det visade ju sig att de hade helt rätt. Behöver vi verkligen repressiv lagstiftning för att förhindra vuxna män att sexualisera sagostunder för barn?

Bra skrivet, du sammanfattar ungefär mina tankar kring det.

Citat:
Ja det får du. Nej inte bara får, jag kräver det. Skäll för mig pojke, voff. Nästa fråga?

Jag förstår inte den här moralismen. Jag skulle rekommendera folk att gå på nån av dessa sagostunder och se hur de är. Speciellt med tanke på att det är exakt samma människor som tycker detta är vidrigt i samma veva skulle försvara klimpen och det glada sexuella ofredande-underhållningen för barn tidigare årtionden. Folk har blivit för bögiga. Och inte bögiga som dragqueens utan bögiga som i förolämpningen.

Om det bara var fyra personer där hade det inte blivit en stor diskussion. Det är väldigt tydligt vilka det är som gör en stor sak av det här. Och vilka argument dessa använder.

Tycker de som försvarar detta missar att möta motsidans argument. Låt se om du klarar det:

1. Anser du att barn bör skyddas från sexuella sammanhang?
2. Anser du att dessa "drag queens" inte har något med sex att göra?
Citera
2023-05-09, 10:07
Avslutad
Det beror väl lite på vilka ungarna är, kommer de från Orten så kommer de bli gängkriminella inom en snar framtid och skjuta varandra oavsett, om det är journalistungar från Söder så blir det början till ett könsbyte vid 12 års ålder eller de blir fullblodstransvestiter, bögar alt pedofiler.
Senast redigerad av pe11e 2023-05-09 kl. 10:10. Anledning: Rättning
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
I värsta fall t.o.m. en erotisk kick, det går inte att veta. Alla dessa transor är stackars små människor med hävdelsebehov, jag jämför dem med blottare. Ska vi låta blottare läsa sagor på Biblioteken? Inte? Varför går gränsen just där?

Felet är när samhället visar tolerans mot helt klart avvikande personer som drivs av kickar. De kommer bara att ta för sig mer och mer. Bättre att sätta ner foten.

Underbar att Jimmie kallar henom för Skamlös Vinhora. Hen har själv valt det namnet och det säger allt om vilken person han är. Han hör hemma i skumma barer efter kl 24, inte i barnbibliotek.

SD har kommit rätt i denna fråga, som alltid.

Spännande när det första övergreppet mot barnen uppdagas, hoppas att media pallar med att rapportera om "biblioteks-pedofilen" när den dagen kommer. För den dagen lär komma, tro inget annat.
Citera
Medlem
Citat:
Artikeln handlar om att Vinhoran kokar.

Ändå rätt kul att du anser det "höger" att freda våra barn. Det måste alltså vara Vänster att ofreda barn?
Nej. Artikeln handlar om att hon svarar på kritiken från en kokande Åkesson.
Citera
2023-05-09, 10:13
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Nej. Artikeln handlar om att hon svarar på kritiken från en kokande Åkesson.
Taget från Vinhoran:
"Så länge vi har ett klimat och ett parti med den här förfärliga människosynen har jag ett uppdrag att göra världen lite större och mer kärleksfull med mer acceptans och inkluderande."

Det är att koka. Alla som inte vill "göra världen större enligt exakt min plan är kärlekslösa och exkluderande". Transor i allmänhet är en ganska passiv-aggressiv grupp som de flesta hatar och som jobbar hårt just nu på att bli exkluderade. En lite mildare framtoning hade varit välgörande.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2023-05-09 kl. 10:17.
Citera
2023-05-09, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asb3rger1337
De spelar inge stor roll i frågan. Frågan är om Att de de är okej elr inte
.
Nej det är inte ok och de ska deffinitivt INTE finansieras med skattepengar
Citera
Medlem
Citat:
Aha hon kokar inte och kan alltså utan problem sluta kalla sig vinhora och sluta prata med barn? Det är bra att veta. Transor är annars en ganska passiv-aggressiv grupp som de flesta hatar.
Definitionen av att koka är alltså att man inte går med på allt Åkesson kläcker ur sig? Det är bra att veta. Sluta importera alla tankar från amerikanska forum och tänk en egen för en gångs skull. Vet att det låter läskigt, men jag tror på dig.
Citera
Medlem
fendadens avatar
Den del av vänstern som inte vill ha detta av ren satanistisk illvillighet utan någon form av välvilja är ändå helt verklighetsfrånvända.

Ponera att argumentet är att man tidigt vill att barn ska få möta olika sorters människor/sexuella inriktningar. Man kan inte på allvar mena att samhället som det är idag inte redan bombarderas med HBTQ från varenda storföretag till myndighet och social media. Det är helt uppenbart att så snabbt ungen får en smartphone i handen fullkomligen sprutar transregnbågen rakt upp i ansiktet från alla appar och hemsidor.

Så som den "välmenande" delen av vänstern försöker frammåla det låter det som att om vi INTE låter en transvestit läsa sagor så kommer barnen växa upp till att bli amish-folk som inte vet vad sex är för något förrän de vid 35-års ålder stöter på en framsmugglad papperslapp från någon som beskriver vad det är. Som om vi hade ett 1984-samhälle där frågor om sexualitet är helt bannlysta.

Vi har världens mest sekulariserade och hedonistiska samhälle redan som det är. Det finns absolut ingen anledning till att sexualisera barn, tvärtom skulle alla må bättre av att sexualdebut och HBTQ-kunskap skjuts så långt fram som möjligt så man kan uppleva en glad, oskuldsfull, kunskapsrik och fri barndom. Samhällets sexuella dekadens kommer sedan ändå komma som ett brev på posten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brentstol
"Varför får jag inte leva ut mina perversa fantasier bland barn? "

Att detta ens är en diskussion. Dessa bör skjutas, varenda en av dem.

Man tycker det är okej att göra det med pedofiler, men dessa krypto-pedofiler har man inget emot. Det är progressivt och bra helt plötsligt.

Jag vill spy. Alla som tillåter detta beteende är inget annat än pedoapologer.

Amen!

Men hela Feminismen har haft samma strategi, man är genomond och vill skapa en totalitär Diktatur men med Media fått det att se ut som de är de "goda" och alla oliktänkande "onda".

Självklart gör dessa pedos, som är Feminister, exakt samma sak för det fungerar.
Citera
2023-05-09, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bengtochjag
Ni som sett partiledardebatten igår uppmärksammade kanske Jimmie's kommentar om att en "skamlös vinhora" inte borde få skattemedel för att ha sagostund med barn.

Vinhoran själv får nu gråta ut i SVT där han försvarar sina obehagliga möten med barnen.
Inte en enda motfråga ställs från SVT, exempelvis varför svenska skattebetalare skall åläggas att försörja denna man och hans sexuella böjelser, som han känner är så viktiga att dela med sig av till barn.

– Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, säger Miss Shameless till Kulturnyheterna.

– Jag tycker att det är helt vansinnigt att ”Skamlös vinhora” får skattepengar för att läsa sagor för barn. Där går åtminstone min gräns, sade Jimmie Åkesson under debatten.

Miss Shameless svarar på kritiken:

– Jag har två namn. Miss Shameless läser sagor för barn när jag åtar mig det uppdraget. Sedan har jag ett annat namn, Miss Shameless Winehore, när jag gör vuxenevenemang. Sagostunderna är framtagna för barn och anpassade för barn. Jag undrar om han har varit på någon av våra sagostunder. Jag tror inte han har varit det med tanke på allt som han påstår. Budskapet i sagostunderna handlar om acceptans, vänskap, kärlek och att våga uttrycka sig på det sätt man vill.

https://www.svt.se/kultur/miss-shameless-om-partiledardebatten-vet-inte-om-jag-ska-skratta-eller-grata

Diskussion:

Är det verkligen sånt här som vi skattebetalare i Sverige anser att det är lämpligt att våra skattepengar går till?

Varför kan inte en helt vanlig förskolepedagog läsa sagor för barnen som tar upp acceptans, kärlek, vänskap och allt det där? Varför måste det vara en söndersminkad gubbe med en kink att gå runt i kvinnokläder?

Kommer "Drag Story Hour" vara transparenta i vilka män och vilken "litteratur" som används under dessa minst sagt underliga stunder?

Skulle "Drag Story Hour" vara en "thing" om det inte finansierades med skattemedel?

Vänligen diskutera och ge er syn på saken.

Mvh, Bengtochjag

Den här diskussionen är helt meningslös.

Åkesson letar symbolfrågor som han kan få uppmärksamhet på. Sagostunder på bibliotek är väl jättefint, och vad sagoläsaren har för kläder på sig kan inte vara vad landets styrande ska ägna fokus och debattid år.

Politikerna ska diskutera bostadspolitik och elförsörjning och liknande väsentligheter i stället.

Det här är att reducera politik till ett slags uppmärksamhetssökande dumprat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in