2023-05-08, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TuvaLie
Är det denna Tomas vi pratar om?
Artikel från 2016, var då 56 år. Borde alltså vara 63 idag vilket stämmer i ålder på den som bor på adressen ifråga.
https://www.allehanda.se/2016-06-01/bakom-murarna-tomas-har-tillbringat-en-tredjedel-av-livet-pa-kaken-och-grips-standigt-inte-lar-de-mi g-nagot-nar-jag-sitter-en-manad

Han levde tydligen lika tragiskt som han dog.

Han var misstänkt för mordförsök, som visade sig vara nödvärn. Efter några veckor lyckades de slutföra det de påbörjade.
Citera
2023-05-08, 21:30
Medlem
ngingos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pansarbritta
T*mas är stendöd, det kan du vara säker på. Det är dock problematiskt att förklara källor utan att outa sig själv.

OKAY! T*mas är dö! Vet du vem som nackade honom? Du ska inte behöva outa dig men du verkar känna till mest av de som skrivit hittills.
Citera
2023-05-08, 21:30
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Budare123

Han var misstänkt för mordförsök, som visade sig vara nödvärn. Efter några veckor lyckades de slutföra det de påbörjade.

Ironiskt, hade han blivit häktad för mordförsök så hade han levt idag.

Konstig historia det här, först så håller han på döda nån och det visar sig vara självförsvar. Sedan blir han mördad. Någon/några ville tydligen han mycket illa.
Citera
2023-05-08, 21:33
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuvaLie
Är det denna Tomas vi pratar om?
Artikel från 2016, var då 56 år. Borde alltså vara 63 idag vilket stämmer i ålder på den som bor på adressen ifråga.
https://www.allehanda.se/2016-06-01/bakom-murarna-tomas-har-tillbringat-en-tredjedel-av-livet-pa-kaken-och-grips-standigt-inte-lar-de-mi g-nagot-nar-jag-sitter-en-manad

Jag vet att jag läst den artikeln tidigare, kan bara inte komma på varför/hur/när..?
Det jag vet är att det var åtminstone från någon länk här på forumet, och det var minst en 2-3 år sedan.
Åh vad retfullt..
Citera
2023-05-08, 22:27
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Budare123

Varför blev han mördad egentligen?Är de nån som vet eller kan gissa på motiv?
Är klientelet typ kåkfarare knarkare alkisar som samlades i hans lägenhet?
Citera
2023-05-08, 22:42
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Varför blev han mördad egentligen?Är de nån som vet eller kan gissa på motiv?
Är klientelet typ kåkfarare knarkare alkisar som samlades i hans lägenhet?

Han knivade ju en snubbe, men det avskrevs som självförsvar bara för ett par veckor sedan.

Han kan ju inte ha varit den populäraste snubben i stan.

En tanke, kan den som blev knivad ha repat sig så pass så han återvänt och är GM?
Citera
2023-05-08, 22:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Valkyriaaa
Och vad är MG's fullständiga namn?
Mer än att han kallas Lei*man
Vet du hans fullständiga namn så kan jag lägga ut FUP från https://www.krimfup.se/
Då Sundsvall tingsrätt inte lämnar ut FUP annars
Citera
2023-05-08, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karin.Lollo.81
Vet du hans fullständiga namn så kan jag lägga ut FUP från https://www.krimfup.se/
Då Sundsvall tingsrätt inte lämnar ut FUP annars

Vilken fup?
Citera
2023-05-09, 07:35
Medlem
dekanmis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sniska
Hörde av en att det skulle vara Leif*an som gm och to*mas j*onsson som är bo
Aldrig hört talas om MGM. Det är inte så att F:et ska vara ett P egentligen? För han var ju inblandad sist väl, Leip*n? Enligt den tråden.

* = a.
Citera
2023-05-09, 08:53
Medlem
Flera av er skriver att det ska ha varit BO som var den som nyttjade sin nödvärn och använde kniven vid förra händelsen, vart har ni fått det ifrån? BO var väl en av fem personer som blev gripna och anhållna. Jag har hört av tämligen säkra källor att det var en av de andra anhållna som utförde knivskärningen sist, inte detta BO, han var bara närvarande då händelsen ägde rum i hans lgh.
Citera
2023-05-09, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dekanmi
Aldrig hört talas om MGM. Det är inte så att F:et ska vara ett P egentligen? För han var ju inblandad sist väl, Leip*n? Enligt den tråden.

* = a.

Jo du har rätt . felskrivit av mig
Citera
2023-05-09, 09:57
Medlem
mymyselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Vad beror de på att så många mord begåtts sista åren i Västernorrland?
Historiskt inträffade ett om året.Nu är det bra många fler.Är väl minst 5 mord förra året kanske fler?

Gängkriminalitet och mord sprider sig epidemiskt som annan sjuka/galenskap, inget nytt med det...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in