Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-05-09, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sphynxen
Hade vart intressant om man tävla inviduellt från första början, dom 3 som kommer sist i varje tävling är dom 3 man röstar på i örådet.
Nu röstas dom starka ut, kvar är klena latmaskar som hellre vill prata skit och pakta. Dom senaste åren har väll nån blötfet gubbe vunnit som vart osynlig genom tävlingen? Som inte vart särskilt underhållande att titta på heller.

Om finalen denna säsong står mellan Chris, Pernilla och Camilla (dom 3 tråkigaste och värdelösaste denna säsong) så kommer ingen fram till mål. 3 fommar som inte får upp eld, om nån mot all förmodan lyckas kommer de nått hinder som ska träffas med boll/ kokosnöt som den personen aldrig lyckas med. Finaltävlingen får sändas mån- sön för den tar för lång tid

Man borde göra ngt för att minska paktandet för att få bättre vinnare. Bra ide att ge dom 3 bästa i tävlingar immunitet för att få snabbare ut dom som inte presterar bra.
2023-05-09, 09:41
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Man borde göra ngt för att minska paktandet för att få bättre vinnare. Bra ide att ge dom 3 bästa i tävlingar immunitet för att få snabbare ut dom som inte presterar bra.

Vad är definitionen av en rättfärdig vinnare? Alla verkar så oense om vad Robinson faktiskt går ut på.
Vissa menar på att det sociala är det primära, andra pratar om att tävlingarna är huvudfokus, medan andra pratar om att Robinson är ett överlevnadsprogram. Jag har själv inte svaret.

Är en värdig vinnare någon som:
a) är duktig i fysiska tävlingar?
b) spelar spelet och paktar väl?
c) har god kunskap om överlevnad?
d) är snäll, ärlig, vettig och som inte gått över lik för att nå finalen?
e) är en kombination av de flesta av alternativen ovan?
2023-05-09, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sgnam
Om nu det enda viktiga är att en tjej vinner. Varför är då framför allt tjejerna så benägna att rösta ut den enda tjejen som faktiskt presterat i de olika tävlingsmomenten?

Jag menar, om det enda som är viktigt är att en tjej vinner borde de kunna uppoffrande sin egen existens för att Amanda skulle få en chans.

Jag har absolut inget emot om en tjej vinner men då skall det vara någon som antingen varit bravi tävlingar, bra socialt eller har spelat spelet grymt taktiskt. Gärna en kombination så klart.

Att bara vara gammal, kass och sticka knivar i ryggen på sina vänner skall inte räcka för att ta sig till final.

Jag tror inte att det är viktigt för ngn att en tjej vinner, de bara säger så för att själva kunna bli kvar. Att rösta ut den starkaste Amanda är beviset på att det inte handlar om att låta en tjej vinna. De låter så fint med girlpower när de bara tänker på sig själva och sin egen chans att vinna.
2023-05-09, 10:03
Medlem
moderator-hatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny

2023-05-09, 10:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HEB123biba
Det tror du!? Lägg ned din Lilla
Obetydliga djävul! Vilka enorma komplex du har! = "Alla som
Ärspi ic- gör ingen TT is vli g." Föreslår att du går rakt fram. Till Carolina Kluft och säger : äh, det där var ju ingen seger thdjr ju så spinkig! Lycka till idioten!

Mår du bra?
Sitt du och tänk på om osäkra ADHD Amanda är fysiskt stark eller inte.

Själv tycker jag att det är mer intressant att se hur hela gruppen svansar efter Carro, hon är verkligen både kungen och drottningen där.
Hon måste utstråla en sån enorm självkänsla och ha en otrolig intelligens. Det är nått som inte kommer igenom så bra i TV, men det som kommer tydligt igenom är hur alla svansar efter henne och kysser hennes fötter. Hon har alla lindade runt sin lillfinger.
Till och med Queen-Dennis kunde inte sluta prata om runk dagen efter han hade sovit bredvid henne. Hon verkar verkligen ha allt.
Hon är smart, trygg i sig själv och är en ung tjej. Det är intressant att se vilka som blir provocerade av henne här på fb.
Senast redigerad av Insynsrapportering 2023-05-09 kl. 11:00.
2023-05-09, 12:44
Medlem
Jonipoons avatar
Trots många positiva kommentarer i tråden så har jag fortfarande svårt för Oskar. Visst, han är duktig på överlevnad och vildmarksliv, men han är fortfarande riktigt skum som person - Hans märkliga beteende kring Marcus och hur han ryggradslöst sålde ut honom till tjejpakten tidigt i tävlingen gör honom fortfarande till en väldigt osympatisk människa. Han påstår sig dessutom vara ”EXTREEEMT ÖDMJUK” men det är svårt att ta dessa ord seriöst när han konstant går runt i lägret och pratar om ditten och datten vad gäller överlevnad och vildmarksliv. Han är helt enkelt besatt av att visa sina skills och sådant beteende är inte ödmjukt någonstans. Att han är trevlig och snäll utåt sett har inget med saken att göra.
2023-05-09, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Sanna måste ha både silikon och fillers, säkert sprutat in Botox också. När hon låg på stranden och pratade om att de män hon träffar får vara max 44 år och själv är hon 50, då undrar man. Vad tror hon att hon är? Hon vill verkligen framstå som ungdomen själv. Stringtrosor när man är 50.

Golvrunkaren verkar sugen på alla.

Helvete, man har passerat bäst före med nåt år.
Det funkar med string på henne, men jag har ditchat surfarshorsten och kör med Speedos som går ner till låret numera 😄
Nåja...
2023-05-09, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Jag tror inte att det är viktigt för ngn att en tjej vinner, de bara säger så för att själva kunna bli kvar. Att rösta ut den starkaste Amanda är beviset på att det inte handlar om att låta en tjej vinna. De låter så fint med girlpower när de bara tänker på sig själva och sin egen chans att vinna.

Precis. Det låter bra.
2023-05-09, 13:03
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Trots många positiva kommentarer i tråden så har jag fortfarande svårt för Oskar. Visst, han är duktig på överlevnad och vildmarksliv, men han är fortfarande riktigt skum som person - Hans märkliga beteende kring Marcus och hur han ryggradslöst sålde ut honom till tjejpakten tidigt i tävlingen gör honom fortfarande till en väldigt osympatisk människa. Han påstår sig dessutom vara ”EXTREEEMT ÖDMJUK” men det är svårt att ta dessa ord seriöst när han konstant går runt i lägret och pratar om ditten och datten vad gäller överlevnad och vildmarksliv. Han är helt enkelt besatt av att visa sina skills och sådant beteende är inte ödmjukt någonstans. Att han är trevlig och snäll utåt sett har inget med saken att göra.
Håller med, Oskar steg i aktning hos mig ett tag men nu tycker jag han börjar visa prov på en viss svagbegåvning. Nördig är han och dom brukar jag normalt gilla men här borde han börja agera med sin extraröst och inte bara glida med tjejpakten. Tar Marcus immunitet vid nästa öråd är Oskar rökt.
Marcus är min favorit sen veckor tillbaka och ingen är i närheten.
2023-05-09, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HEB123biba
Det tror du!? Lägg ned din Lilla
Obetydliga djävul! Vilka enorma komplex du har! = "Alla som
Ärspi ic- gör ingen TT is vli g." Föreslår att du går rakt fram. Till Carolina Kluft och säger : äh, det där var ju ingen seger thdjr ju så spinkig! Lycka till idioten!
Håller med om att Amanda kan vara både smal och stark. De flesta idrottare är ju mer åt det spinkiga hållet? Personen som inte tycker det är nog inte så stolt över sin egen kropp och försöker då trycka ner Amanda som har modell kropp.

Citat:
Ursprungligen postat av Shieldhero

Citat:

Kan hålla med lite, Oskar gjorde verkligen bort sig i början. Nu är han mer anonym och är duktig i lägret. Dock när Markus sa att han och Oskar skulle sitta ihop så borde ju Oskar sagt något? Oskar bara tittade ner i marken och skämdes, han känns som en osäker person. Samma sak med det han håller på med att han ska vara en tillgång för andra så de inte röstar ut honom, det är lite nedvärderande tankar han har om sig själv.

Om Oskar och Markus var ett par nu så hade de haft stort övertag i tävlingar och de är ju de största måltavlorna just nu i öråden så om de vill vara med varandra tycker jag dem ska få det, enda anledningen till att folk sa "nee inte oskar och markus i par" är ju för att de vill kunna rösta på någon av dem, så då borde Markus och Oskar vägrat vara med någon annan än varandra.
2023-05-09, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Vad är definitionen av en rättfärdig vinnare? Alla verkar så oense om vad Robinson faktiskt går ut på.
Vissa menar på att det sociala är det primära, andra pratar om att tävlingarna är huvudfokus, medan andra pratar om att Robinson är ett överlevnadsprogram. Jag har själv inte svaret.

Är en värdig vinnare någon som:
a) är duktig i fysiska tävlingar?
b) spelar spelet och paktar väl?
c) har god kunskap om överlevnad?
d) är snäll, ärlig, vettig och som inte gått över lik för att nå finalen?
e) är en kombination av de flesta av alternativen ovan?

Jag tycker man ska stämma in någorlunda bra på alla alternativ utom alternativ b. Med pakt kommer oftast en del fulspel så man blir mer sympatisk om man avstår. Men det är bara vad jag tycker, men har konstaterat att flera tittare tycker så.
2023-05-09, 13:13
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insynsrapportering
Visst fastnade jag i en diskussion om Amanda med en person som har följt efter mig som pesten sen dess, men jag tror inte besattheten ligger hos mig. Du verkar inte heller ha läst mina inlägg så noggrant.

Det är helt ok att vara nyfiken, men du verkar veta nått som inte jag vet. Så kan inte du försöka svara på frågan istället? Nu blev jag ju själv nyfiken på varför jag är så besatt.

När du i vartannat inlägg ger utlopp för din aversion mot Amanda så är det väl bara lätt att missta det för någon slags semi-besatthet. Jag ska dock inte störa er diskussion om henne, det var bara ett stickspår.

Citat:

Jag håller med. Han verkar inte riktigt ha kunnat släppa garden mot Marcus sedan han kom in och utmanade om expertrollen i gruppen. Ett ganska ocharmigt beteende, men också helt i linje med hans lite kalla och aspiga personlighet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in