2023-05-09, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja men polisens analytiker nämner det som en tänkbar orsak men hur ska man veta.

Vad har JJ egentligen sagt att MH hade för sig i drygt 45 min tills JJ åkte till McD?

02:43 börjar hon mörda säger tingsrätten men vad menar JJ att MH gör innan?

Fippla med mobilen kan hon ju inte göra om vaken för inga spår av det finns enligt utredningen?

Kan hon vara vaken i +45 min utan att fippla med mobilen alls?

De hade "efterfest".

Det finns väl inget som bevisar att MH inte var tillsammans med de andra två mest hela tiden?
Citera
2023-05-09, 06:53
Medlem
Man kan analysera en iPhones ”tömningsfil” hemma om man vill.

Finns olika program tillgängliga gratis för ”nedladdning” på nätet.

ArtEx2 som jag visade häromdan skärmbilder på t.ex.

Här är en video där jag drar igång en analys av en likadan iPhone 12 som MH har med iOS 16. Programmet heter iLEAPP. Finns även som aLEAPP för Android och rLEAPP för ”warrant returns”, alltså de filer som Google och Apple mfl skickar till polisen om de begär utdrag från användares moln.
Där kan man även köra en s k Google Takeout för att kika på t.ex koordinater från Google Maps tidslinjen.

Man kan ta ut sina egna data på takeout.google.com

Testa och se om ni tycker det är nåt som skulle vara användbart för att få koll på vad som hänt i Toves Google-konto.

Har man Googles tidslinje igång så kan man kolla i Takeout efter koordinater med tidsstämplar.

Programmen är skrivna av en kille med bakgrund hos FBI i Miami.

I rutan uppe till höger skriver jag lite vad som händer. Det kan vara svårt att läsa i mobilen då det är liten text men vill visa hur snabbt ett sånt här program kan läsa igenom en fil.

Filen från iPhonen är en testfil från polisens andra leverantör Magnet. Den är på 10GB och säger sig självt att en mobil med mer minne tar längre tid.

Länken:
https://gofile.io/d/WCK9OQ

Ikväll ska jag visa gratisprogrammet ArtEx2 på samma sätt med video så kommer man ganska nära hur polisens program funkar med att ta fram användardata från en iPhone.

Här är skärmbilderna igen från det programmet med exempel på steg, skärmen låses, öppnas, skärmen tänds, notiser, laddare sätts i eller tas ur osv.
Observera den horisontella tidslinjen i ena bilden där man man analysera resp datatyp mot varandra.

https://gofile.io/d/KHQfea
Citera
2023-05-09, 06:55
Medlem
Citat:
MH använder alltså inte sin mobil alls mellan det att de kommer till lgh och 03:00 förutom stegserie x 2 02:19 och 02:43 och Donken SMS 02:59/03:00.

Häpnadsväckande lite data i mobilen för en vaken 18-åring som precis har partajat och kommit till nån form av efterfest. Man kan tro att hon somnat eller nåt…

Finns det inte dokumenterat att det inte alls finns några steg från det att MH har kommit till JJs lägenet?
Citera
2023-05-09, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag har inte sett några bevis som styrker deras berättelse. Vi vet helt enkelit inte.

Vi har varit många som trodde att det arit källarvägen, verkade ju mest logiskt. Kanske var det tyngre än vad vi/de trodde och de tog snbbaste och lättaste vägen?

Så både JJ/MH har berättat att de tog ut TT via huvudingången? I förhör eller i rätten?

Jag har i bakhuvudet från början av tråden att polisen la ner ganska mycket tid i källaren. Och minns att det var någon kvinna som uttalat sig om något liknande "kanske man inte vågar gå ner där igen".
Senast redigerad av Tufsankatt 2023-05-09 kl. 07:02.
Citera
2023-05-09, 07:01
Medlem
Citat:
Ja men polisens analytiker nämner det som en tänkbar orsak men hur ska man veta.

Vad har JJ egentligen sagt att MH hade för sig i drygt 45 min tills JJ åkte till McD?

02:43 börjar hon mörda säger tingsrätten men vad menar JJ att MH gör innan?

Fippla med mobilen kan hon ju inte göra om vaken för inga spår av det finns enligt utredningen?

Kan hon vara vaken i +45 min utan att fippla med mobilen alls?

Sova, sova och åter sova, men det tror inte jag på.
Citera
2023-05-09, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av videopac
Hur mycket fipplade Johanna med sin mobil under den tiden? De hade väl ungefär samma saker för sig kan man förmoda.

Bra synpunkt! Ja precis. Inte heller där framgår riktigt vad JJ gör med mobilen.

Och hon är ju vaken. Så att bara utgå från att MH sover för att mobilen ”sover” är inget argument för att hon faktiskt sovit.

Men det är förbryllande hur lite data som är redovisasd i fup. I länken längst ner i mitt inlägg från mån minut sen ser man hur detaljrikt det kan vara och det är från en väldigt begränsad testfil.
Citera
2023-05-09, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Finns inga bevis att hon sov heller

Så det vi vet är att 3 personer går in i en liten bostad och befinner sig där inne ca 45 min
efter de 45 min så lever 2 och en är död

Under de 45 min skulle M vara helt borta i sin sömn så hon vet ingenting om vad som hönder i denna lilla lya

Men enl tidsangivelse och enl M själv så var hon visst vaken 2 gånger och gick på toa under dessa 45 min

Hur många minuter hann hon sova under de 45 min om man drar av tiden för toabesöken?..
Det låter helt galet att man kan få till det att M sov och inget vet

En hittepå story som skulle dölja den riktiga händelsen.
Citera
2023-05-09, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Finns inga bevis att hon sov heller

Så det vi vet är att 3 personer går in i en liten bostad och befinner sig där inne ca 45 min
efter de 45 min så lever 2 och en är död

Under de 45 min skulle M vara helt borta i sin sömn så hon vet ingenting om vad som hönder i denna lilla lya

Men enl tidsangivelse och enl M själv så var hon visst vaken 2 gånger och gick på toa under dessa 45 min

Hur många minuter hann hon sova under de 45 min om man drar av tiden för toabesöken?..
Det låter helt galet att man kan få till det att M sov och inget vet

Finns det dokumenterat någonstans hur MH kom till Nöjet?

MH bor ju på en plats som man måste ha tillgång till bil. Lånade hon en bil av sina föräldrar eller blev hon hämtad av JJ? Bussar finns, men de går inte på lördagar och söndagar.
Citera
2023-05-09, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Finns det inte dokumenterat att det inte alls finns några steg från det att MH har kommit till JJs lägenet?

Jo steg 02:19 och 02:43 men ingen annan användargenererad data förrän SMS 03:00 och det är lite mysko oavsett om hon sover eller är vaken. Jag menar hon lär som minst ha låst upp mobilen för att läsa/svara SMS osv och det ska framgå av analysen av mobilen.
Citera
2023-05-09, 07:21
Medlem
Citat:
Jo steg 02:19 och 02:43 men ingen annan användargenererad data förrän SMS 03:00 och det är lite mysko oavsett om hon sover eller är vaken. Jag menar hon lär som minst ha låst upp mobilen för att läsa/svara SMS osv och det ska framgå av analysen av mobilen.

Tack för svar.
Om det inte finns dokumenterat steg innan kl 02.19 då har hon antagligen haft sin mobiltelefon avstängd. Det finns inte något annat jag kan tänka mig utifrån hur jag tror det verkligen har gått till.

En hittepå story med andra ord.
Citera
2023-05-09, 07:24
Medlem
andygoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Vet någon när hovrättsprocessen startar?
GW tror på "före sommaren".
5.09 in i klippet. https://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon/gw-tove-domen-strider-mot-sig-själv/20556104?clipSectionId=just+nu&playlist=5VlTI85y4Z aDx1ZwIcIj04&offset=26
Citera
2023-05-09, 07:25
Avslutad
Det kan väl lika gärna vara Johanna som tagit Majas mobil?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in