Citat:
Ursprungligen postat av
LemPica
Hur menar du att dom ljuger om huruvida varan är utgången eller ej?
Det står ju på varan vilket datum som gäller.
Vadå? Läste du inte inlägget du ändå besvärade dig med att citera i sin hela längd.
Jag kan citera det igen, iaf det aktuella stycket:
"När jag påpekat det för personalen så har de ljugit mig rakt i ansiktet och sagt att "Nejdå, den varan är inte alls för gammal, det är ju en halv månad kvar" (varpå deras yngre kollega med uppspärrade ögon klentroget stirrat på sin äldre kollega - för det var ju verkligen en alldeles för gammal vara)."
Förstår du fortfarande inte?
Vill du att jag ska ta det igen, men kanske mer pedagogiskt?
Ok.
Jag (nu förklarar jag alltså) hämtade alltså mig personal från Coop, först en och sen en till (som den förste kallade på).
Och jag berättade (påpekade) för dem att varan är för gammal.
Den förste kallade då på sin kollega.
Och kollegan sa då till oss båda att "Nejdå, den varan är inte alls för gammal, det är ju en halv månad kvar."
Både jag OCH den förste kollegan blev då väldigt förvånade.
Eftersom det ju - som du själv skriver om - stod tydligt på datummärkningen vilket datum det var som gällde. Dvs utgångsdatum.
Kollegan ljög alltså.
För mig och för sin kollega.
Förstår du bättre nu?
Jag kan dessutom tillägga att detta inte var första gången den personen ljugit om datummärkningar för bla mig.
Tex såhär - "Salladen i påsen har gått ut för länge sedan".
"Nejdå, det är ingen fara, det är lång tid kvar.
Men detta handlar alltså inte bara om en enda anställd.
För de har satt det i system.
Normalt har ju varit att sätta ut varor som SNART ska gå ut på en rea-hylla (tex).
Nu sätter de istället varorna som redan HAR gått ut - ibland upp till en hel Månad sedan utgångsdatum, på rea-hyllan med några kronors rabatt bara.
För en hel månad gamla varor tycker jag ju att det borde vara mer rabatt än bara några få kronor.
Men de passar på, för att de fattar att de allra flesta inte kommer att kolla på datummärkningen. De bara ser "Rea" och så plockar de ner varan i vagnen.
Ofta har jag sett hur hela sortiment överförts till Rea-hyllan - efter att de förstått att datumet gått ut.
För veckor sedan.
En gång såg jag ett helt sås-sortiment som hade gått ut för mer än två veckor sedan som nu stod på Rea-hyllan.