Citat:
Ursprungligen postat av
Firesnake
Hon hade slutat spela fotboll för ett år sedan läste jag i tråden. Stämmer inte det?
Säger inte att jag inte tror att M höll fast, bara att J var starkare pga större (hästtjejer är starka).
Fallet med Jordan Neely som hölls fast av två medresenärer medan en tredje medresenär ströp honom i ett grepp med armen mot hans hals nyligen fick mig att tänka på fallet med Tove.
Allt filmades av en annan medresenär och Jordan hölls fast i ca 4 minuter medan hans armar hölls ner av andra.
Jag är inte 100% övertygad om att M höll fast dock efter att ha lyssnat på förhöret med rättsläkaren.
Det kan ha gått till så som J säger, men rättsläkaren utesluter inte heller helt att det kan ha gått till så som M säger.
Tyvärr går det inte att utesluta varken det ena eller det andra.
Är det M som ljuger tror jag det finns möjlighet att rätt person kan få henne att erkänna.
Är det J som ljuger kommer vi sannolikt aldrig få veta det. (Om hon inte frestas att skryta om det om hon får samsitta med Jonna Henningsson eller nån annan som kan tänkas bli imponerad av sånt. Hon berättade ju gruvliga detaljer för M dagen efter att hon försökt elda upp Ts kropp och var då uppåt enligt M).
När rättsläkaren gör en sannolikhetsbedömning tar hon bara hänsyn till skadorna och deras uppkomstsätt. Hon tar t.ex inte hänsyn till grannens vittnesmål om 5-10 slagljud i väggen som alla verkar vara överens om kommer från en medveten T. Heller inte att J anses mer trovärdig i just denna del av berättelsen, då hon försätter sig själv i en sämre position genom att berätta att M höll i händerna.
Jag har också en förhoppning om att M kanske erkänner nån dag. Chansen ökar om även HR dömer henne för mord. Hon har en tro i botten och är rädd för helvetet. Det händer faktiskt att interner erkänner efter att deras tro blivit tillräckligt stark. Och att få ut något från J kommer nog från skryt som du säger. Kommer bli svårt att bedöma sanningshalten dock, då det finns ett egenintresse i erkännandet.
Pappan i förhör sid 367.
Han uppger att Towes fritidsintressen är fotboll, gym och promenader.
Tidigare spelade Towe fotboll 3-4 gånger i veckan plus match. Hon spelade i flera lag fast i samma förening, FC Vetlanda. Hon är lite av en träningsnarkoman. Nu är detta bättre säger Peter, hon tränar fotboll 2-3 gånger i veckan. Det förändrades när hon flyttade hem i höstas. Hon flyttade då från Linköping, där hon pluggade, tillbaka till Vetlanda.
Systern i förhör sid 381.
Vad har Tove för intresse?
Hon tränar fotboll med FC-Vetlanda damlag. Det är FF, GIF och Bäckseda ihopslaget när man kommer upp i viss ålder. Hon har varit med på matcher. FC Vetlanda spelar i div 2.