2023-05-08, 20:19
Medlem
Dimpens avatar
När man startar Chromecast på TV:n så visas förinställda bakgrundsbilder. Många av dem är naturligtvis väldigt vackra motiv men vi skulle vilja ha ett galleri med egna bilder istället för de som visas nu.
Går det överhuvudtaget att byta ut dessa mot egna bilder och motiv och hur går man i så fall till väga?
Citera
2023-05-08, 20:24
Medlem
alprans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
När man startar Chromecast på TV:n så visas förinställda bakgrundsbilder. Många av dem är naturligtvis väldigt vackra motiv men vi skulle vilja ha ett galleri med egna bilder istället för de som visas nu.
Går det överhuvudtaget att byta ut dessa mot egna bilder och motiv och hur går man i så fall till väga?

Men snälla.. Sök på YT bara så kommer det upp hur du gör. Förmodligen 100 gånger lättare än att nån ska behöva förklara här. Har du ens försökt att googla?
Citera
2023-05-08, 20:30
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alpran
Men snälla.. Sök på YT bara så kommer det upp hur du gör. Förmodligen 100 gånger lättare än att nån ska behöva förklara här. Har du ens försökt att googla?
Ja det har jag men vad jag finner är att det inte går i Sverige. Fråga mig inte varför men det är så jag fattat det. Kanske har jag fel. Ok - skicka mig en bra länk som jag kan använda
Citera
2023-05-08, 20:45
Medlem
alprans avatar
Vilken generation av chromecast har du? Du MÅSTE ha en av dom nyare för att göra nåt på den annars får du ha de bilder som visas automatiskt.
Citera
2023-05-08, 20:56
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Vilken generation av chromecast har du? Du MÅSTE ha en av dom nyare för att göra nåt på den annars får du ha de bilder som visas automatiskt.
Oj, det vet jag faktiskt inte. Kan jag se det på nåt sätt?
Citera
2023-05-08, 21:27
Medlem
alprans avatar
Citat:
Oj, det vet jag faktiskt inte. Kan jag se det på nåt sätt?
När köpte du den? Är den inte nyköpt de senaste två åren så är det inget jag kan hjälpa med. Måste vara senaste generationen i princip. Dom äldre CCs funkar bara till att streama saker på.
Citera
2023-05-08, 22:44
Medlem
Gå in på google home
Välj din chromecast
tryck på ... uppe i höger
Välj inställningar för viloläge
Välj google foto
Citera
2023-05-09, 06:29
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
När köpte du den? Är den inte nyköpt de senaste två åren så är det inget jag kan hjälpa med. Måste vara senaste generationen i princip. Dom äldre CCs funkar bara till att streama saker på.
Det är gränsfall. Köpte den första för ca 4-5 år sedan och den andra för ett par år sedan men om den senare är rätt generation vet jag tyvärr inte.
Citera
2023-05-09, 06:31
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HjalleB
Gå in på google home
Välj din chromecast
Välj google foto
Tack HjalleB, ska testa det ikväll.
Citera
2023-05-11, 19:52
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Gå in på goog le home
Välj din chromecast
Välj google foto
Tack! Testade ditt förslag och det verkar fungera.... till viss del.... då jag får ett förinställt, färdigt album av bilder från mitt galleri men kan inte själv välja exakt vilka bilder jag vill visa. Google visar "utvalda minnen" men jag vill kunna komma till mitt eget galleri med alla mina album och själv välja vilka bilder som ska visas. Det alternativet får jag inte. Går det?
Senast redigerad av Dimpen 2023-05-11 kl. 19:55.
Citera
2023-05-11, 20:42
Medlem
Citat:
Tack! Testade ditt förslag och det verkar fungera.... till viss del.... då jag får ett förinställt, färdigt album av bilder från mitt galleri men kan inte själv välja exakt vilka bilder jag vill visa. Google visar "utvalda minnen" men jag vill kunna komma till mitt eget galleri med alla mina album och själv välja vilka bilder som ska visas. Det alternativet får jag inte. Går det?

Japp, gå in på photos.google.com och skapa ett nytt album och lägg till dom foton du vill visa
Citera
2023-05-11, 20:45
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Japp, gå in på photos.google.com och skapa ett nytt album och lägg till dom foton du vill visa
Det ska jag testa, tackar
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in