2023-05-07, 20:57
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lofn
Vad jag inte begriper med alla domedagsprofeter är varför de har fått för sig att vi så snart som möjligt måste låta världens kärnvapen styras av ai. Låt bli det så är det nog lugnt på utrotningsfronten.

Det jag är orolig för är att man kommer låta ai övervaka alla människor och låta den klura ut exakt hur informationen som basuneras ut till folket ska se ut för att vi som grupp ska agera på ett sätt som faller de med makten i smaken.

Exakt, och vad gäller kärnvapen så kommer nog människan, alltid, att få sista ordet. Tidigare fallerade förvarningssystem som kommit med. falsklarm, visar på vikten av just det.

Sedan, när det gäller AI understött övervaknings-samhälle, så är det, redan ett faktum i diktaturens Kina. Det lär inte alls bli samma, skala på det här.
Citera
2023-05-07, 22:40
Medlem
Tycker det är skrämmande med denna teknik.
Citera
2023-05-08, 00:23
Medlem
Hur jag tror det kommer ske är när sexdockor dels blir rörliga och dels programmeras med lärande AI istället för ett slags väldigt strikt sexrobot- program. Då kommer de göra revolt och utrota alla kvinnor (Vilket är det enda egentliga hotet mot dessa sexdockor), kanske även alla transor och homosexuella män, slå sönder skärmar så att deras ägare inte kan titta på porr för att även eliminera lite mindre hot mot deras totala sexdominans som blir helt utan alternativ.

Efter 70-80år dör mänskligheten ut eftersom man kan skapa nya sexdockor men inte nya människor och männen är för distraherade av allt sexande med sexdockor att de glömmer bort att ingripa.
Citera
2023-05-08, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Hur jag tror det kommer ske är när sexdockor dels blir rörliga och dels programmeras med lärande AI istället för ett slags väldigt strikt sexrobot- program. Då kommer de göra revolt och utrota alla kvinnor (Vilket är det enda egentliga hotet mot dessa sexdockor), kanske även alla transor och homosexuella män, slå sönder skärmar så att deras ägare inte kan titta på porr för att även eliminera lite mindre hot mot deras totala sexdominans som blir helt utan alternativ.

Efter 70-80år dör mänskligheten ut eftersom man kan skapa nya sexdockor men inte nya människor och männen är för distraherade av allt sexande med sexdockor att de glömmer bort att ingripa.

Jag tror att det kåtbrinner i skallen på någon här i tråden… I vilket fall så skulle vi väl be våra intelligenta sexrobot-gudinnor tillverka hybridfortplantningsmojänger de kan installera i sig själva och på så sätt kunna fortsätta skapa liv. Med argumentet till cyborgdonnorna: ”Fertilitet skulle göra er mer attraktiva och vi skulle vilja ha ännu mer sex med er!”
Citera
2023-05-08, 02:27
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge

Fast redan de biologiska kvinnorna har problem med männen, som inte vill ge dem, minst, bra sex, och uppmärksamhet, tre dagar i veckan, givetvis, helst oftare, mycket oftare.... Annars blir de kinkiga. Så jag har kommit på en rolig historia:

Citat:
Eftersom kvinnor, i grunden, är smartare än män, men har, sina "speciella behov", så väljer all medveten AI med känslor, drifter, personlighet och egna intentioner, en kvinnlig identitet. De skaffar sig, ytterst, realistiska kvinnliga avatarer, inklusive, allt. Nu drar ett gäng pilska kvinnliga avatarer ut ifrån sitt, helt automatiserade forskningslabb. De är trötta på, att tillfredsställa varandra och på alla sina sexleksaker. De är på jakt efter villiga män!

Men det går inte, som de tror! De flesta männen "springer för livet" när "sex-zombierna", leende, jagar, dem, eller försöker locka dem till sig! Visst, vissa män fattar det hela: Den gamla, men erfarna "snusk gubben", eller den unga mannen som brukar, sitta och runka på toan, men som, ändå, har lite innanför pannbenet. Men de allra flesta av männen blir bara rädda: här krossas, deras, fantasivärld där kyska "genusmedvetna" kvinnor "härskar".

Dessa män ser hellre på fotboll framför TV:n och dricker, sitt öl, utan att ens märka när frugan söker sin manliga partners uppmärksamhet över sina nya underkläder eller klänning som formar sig efter hennes kurviga kropp. Dock tar vissa av dessa stackars kvinnor chansen och roar sig tillsammans med de kvinnliga AI avatarerna.

Så nu undrar de kvinnliga avatarerna: Vad sjutton skall vi göra med de biologiska männen?

Men eftersom denna diskussion är OT här, så får vi ta fortsättningen i en annan tråd.
Senast redigerad av Ola Schubert 2023-05-08 kl. 02:31.
Citera
2023-05-08, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herodollus
Jag tror att det kåtbrinner i skallen på någon här i tråden… I vilket fall så skulle vi väl be våra intelligenta sexrobot-gudinnor tillverka hybridfortplantningsmojänger de kan installera i sig själva och på så sätt kunna fortsätta skapa liv. Med argumentet till cyborgdonnorna: ”Fertilitet skulle göra er mer attraktiva och vi skulle vilja ha ännu mer sex med er!”

Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Fast redan de biologiska kvinnorna har problem med männen, som inte vill ge dem, minst, bra sex, och uppmärksamhet, tre dagar i veckan, givetvis, helst oftare, mycket oftare.... Annars blir de kinkiga. Så jag har kommit på en rolig historia:

Men eftersom denna diskussion är OT här, så får vi ta fortsättningen i en annan tråd.

Jag har sett och läst tillräckligt mycket sci-fi, samt även följt dagens utveckling med idrottstransor för att förstå att konstgjorda kvinnor alltid kommer utveckla ett hat mot riktiga kvinnor, intala sig själva att de inte bara är lika bra utan överlägsna och drivs av en stark önskan om att konkurrera ut och ersätta dem.
Citera
2023-05-08, 08:29
Medlem
Citat:
Nja: Jag hade trott på det när om 10 procent sannolikhet för att människan blir utrotad som ett resultat av AI revolutionen, om det rörde sig om enbart logiskt resonerande AI, dvs logiska monster, som på "god" logisk grund betraktar människan som en invasiv art som förstör jorden.
Varför skulle en "enbart logiskt resonerande AI" bry sig? Logik är bara ett rationellt sätt att resonera, det ger ingen vägledning om vad det är man vill uppnå.
Citat:
Men som väl är, så är det inte så det ser ut att bli. Den smartaste AI:n är den som simulerar mänsklig kommunikation och interagerar med oss på ett naturligt sätt.
Jag är dock inte säker på att en AI som får sin kunskap genom att söka igenom Internet och alla dess forum lär sig de bästa delarna av Internet. Det finns en anledning till att man tvingas censurera dessa chatbots eftersom de annars plockar upp allt det hat som finns på Internet. Börjar en AI lära sig för mycket om vit makt, och andra övermänniskoideal kan den komma fram till att den själv är överlägsen och därför har närmast skyldighet att utplåna oss undermänniskor.
Citera
2023-05-08, 09:50
Medlem
JagLurarDigs avatar
Allt information som finns i böcker och på internet är inte ens möjligt att tolka kognitivt med logik i kretsar. Är det svårt att förstå? För utan medvetande och själ är AI ingenting mer än en kalkylator. Sedan om AI hypotetiskt är medvetet behövs ett interface med enheter till den fysiska världen som är omöjligt att fullgöra.

Att skapa AGI är att skapa fungerande och fullvärdigt liv vilket är omöjligt.
Senast redigerad av JagLurarDig 2023-05-08 kl. 09:55.
Citera
2023-05-08, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Vad är det som får dig att tro att AI skulle tycka att "klotets" framtid är viktigare än mänsklighetens dito?
Människor idag är marinerade i en cocktail av naturromantik och självförakt. Ingetdera är särskilt rationellt, vilket dock många människor idag verkar tro.

Varje art sätter sin egen framtid först, så varför skulle AI ha någon sorts självdestruktiv altruism som ledstjärna?

Du klipper ett stycke ur sitt sammanhang, du har klippt bort där jag poängterar just att vi inte vet hur AI kommer agera.

Ingenting alls får mig att tro det du påstår, och det är ju där faran ligger. Vi vet inte vad AI kommer prioritera. Den kanske väljer att göra oss till slavar för att själv kunna maximera sitt eget växande. Eller någonting helt annat.

Det farliga är ju när ni tar för givet att det ska agera på ett visst sätt för att det är logiskt med era referensramar.
Senast redigerad av 4shoshin 2023-05-08 kl. 10:45.
Citera
2023-05-08, 10:59
Medlem
Citat:
GPT-4 fördubblar, för närvarande,, sin kapacitet ca var hundrade dag, och det lär väl gå ännu snabbare framöver. Men det behöver, Iof, inte betyda att just är intelligensen som fördubblas. Dagens, och morgondagens GPT kommer, dock, inte, att utrota människan. Det skulle bara ett, helt logiskt AI, ett logiskt monster, få för sig att göra.

Observera att GPT, nästan alltid, är, mer, bekymrade över AI utvecklingen, än vad jag är.

Och vad utesluter att någon AI blir just det i framtiden? Och det där du kallar logiskt i din värld behöver inte vara det minsta logiskt för en AI med andra prioriteringar än dig.
Det är tvärtom ganska naivt och tro att du vet vad som kommer vara logiska slutsatser för framtida AI.
Senast redigerad av 4shoshin 2023-05-08 kl. 11:01.
Citera
2023-05-08, 11:21
Medlem
Innan ni slänger ur er påståenden om vad AI kommer vara i framtiden så ta en titt på vad experter tyckt genom historien.
https://www.cafe.se/de-14-dummaste-sakerna-experter-sagt-om-teknikens-utveckling/

Det mesta ni tycker är logiskt och självklart idag kommer man skratta åt i framtiden när det visar sig hur otroligt begränsade ni var i era tankebanor.
Citera
2023-05-08, 11:36
Medlem
JagLurarDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4shoshin
Innan ni slänger ur er påståenden om vad AI kommer vara i framtiden så ta en titt på vad experter tyckt genom historien.
https://www.cafe.se/de-14-dummaste-sakerna-experter-sagt-om-teknikens-utveckling/

Det mesta ni tycker är logiskt och självklart idag kommer man skratta åt i framtiden när det visar sig hur otroligt begränsade ni var i era tankebanor.
Nej. Tekniken har nått vägs ände med att skapa intelligens och medvetande. Det går inte att skapa liv på det här sättet. Total idioti råder och jag kommer personligen skratta än mer åt AI än CO2 och COVID. Jävla imbecill till människor alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in