Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-05-07, 21:56
Medlem
Zyxel04s avatar
Väntad utgång av Ö-rådet trots allt... Alla röstade på Eric..

Det är tre veckor kvar av säsongen vilket innebär att det troligen är två Ö-råd kvar innan final. Under finalveckan kommer det troligen vara minst ett Ö-råd, kanske även två där de utröstade deltagarna får rösta en gång samtidigt som de kvarvarande deltagarna får rösta en gång.
Men som sagt, de kommer twister hit och dit. Av den anledningen så är det svårt att veta exakt vad som kvarstår.

Sannoliheten att en kvinna vinner är dock ganska hög..

Kring de kvarvarande deltagarna så...

Sanna: Lär gå till finalvecka och har god chans att ta sig till final. Upplever inte direkt att hon har någon konflikt med någon. Helt ok i tävlingar I guess..

Carro: Samma som Sanna egentligen...

Sophie: Samma som Sanna och Carro. Tror jag läste här på sidan att vissa tror att Sophie har mer att "ge" på tävlingar.

Christopher da Silva: Alltså.. vill han vinna? Tänk om han skulle vara den enda killen i en finalvecka? Undra om han kommer lägga sig i eller byta kön ha. Var ju lite i konflikt med Erik, som förvisso åkte ut, men de löste ju det och talades vid. Känns inte heller som om han är i någon direkt farozon inför en finalvecka. Ok på tävlingar men inte särskilt stark eller snabb. Kan kanske röstas ut i ett Ö-råd under den sista veckan pga att han har en penis med motivet "En tjej måste vinna" ha.

Blocket: Hur är det med hennes ben? Är det helt friskt? Har visat att hon vågar vara falsk och spela spelet offensivt. Har förvisso ingen direkt grupptillhörighet men är samtidigt i ett bra läge för att hon inte ses som ett direkt hot. Hon har en ganska god chans att nå finalveckan... väl i finalveckan kan hon rycka i ett Ö-råd beroende på vilka som är kvar.

Camilla SS: Borde också kunna ta sig hela vägen till finalen. Alltså en extremt blek deltagare som knappt varit med.. ingen aning hur hon är i tävlingar för har typ inget direkt minne av henne. Inte direkt hamnat i fejd med någon dock.

Marcus: Lär vara måltavla inför nästa veckas Ö-råd och måste förlita sig på tävlingar. Det samma gäller i veckan därpå... Känns som det kan bli svårt framöver.Även om han når i finalvecka så väntar troligen ett Ö-råd under den veckan där risken är att ingen är immun.

Oscar: Att döma av denna veckan så har han lierat sig med kebab-pakten. Frågan är vad som händer om Marcus skulle vara immun nästa vecka... alternativt nästnästa vecka där Marcus kanske är på gränslandet. Kommer Oscar vara main-target från kebabpakten eller kommer pakten vända sig mot Blocket? Tävlingsmässigt är han dock en stark deltagare och bör därmed ha en god chans att gå hela vägen.

Elin: ommer in i ett gynnsamt läge eftersom de redan finnas sprickor i lägret samt andra större hot. Har därmed god chans att ta sig till finalveckan men... är väl inte så stark i tävlingar och kan därmed få det svårt pga det.

På gränslandet finns:

Amanda: Kommer hon in så lär hon vara ett hot tävlingsmässigt mot samtliga, hon var särskilt stark i vattnet. Skulle hon komma in innan finalveckan lär hon dessutom ha en immunitet till sitt förfogande. Kommer hon under finalveckan så är det inte givet att hon får en immunitet och kan därför få det tufft i ett eventuellt Ö-råd. Får ses som en stark deltagare...

Erik: Är väl i grunden lite samma som med Amanda.. stark i tävlingar men kommer att få det svårt socialt och kommer vara hotad i ett Ö-råd.

Millan: Inte särskilt bra i tävlingar... verkar dock vara trevlig men lär inte kunna bli end el av kebab-pakten heller. Låg chans om hon kommer in.

Dennis: Skulle på ett sätt kunna vara en deltagare med potential. Han är lite medelmåttig i tävlingar... det gör att han inte ses som ett stort hot men är ändå hyfsad på tävlingar. Socialt har han bra relationer med typ alla, även med Amanda så har han ju rett ut en del saker.

Summa summarum så är det svårt att tippa.

Dessutom så vet vi ju inte heller hur den slutgilitga finalen blir. Skulle de bli omröstning, vilket de kanske blir, så ökar sannolikheten för en kvinna.

Men om vi utgår från att de blir en tävling så tror jag faktiskt att Oskar kommer att ta hem skiten. Jag tror helt enkelt att han kommer lyckas ta sig till finalveckan tillsammans med Amanda eller Erik som kommer betraktas som större hot. Därför kommer han kunna överleva Ö-råd.

I tävling lär de kan vara han och typ Sanna eller Carro som kommer vara steget efter...
2023-05-07, 21:58
Medlem
MuntertMongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Det börjar bli tjatigt att varje säsong få se hur deltagarna oftast vill dela upp sig i pakter baserat på kön och så gott som alltid få höra: Det är dags för en kvinna att vinna

Vem vet, Dennis the Tit kanske identifierar sig som kvinna och går och vinner hela skiten. Så blev det en kärring till slut ändå.
2023-05-07, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Hahaha! Ja, en runkande golvläggare vill man inte veta av Ett tag framstod han ju stundtals som nästan vettig. Sen spårade det ur rejält och blev slemmigt.

Tänk det här gänget på ett kontor, där kopiatiorn nyss gått sönder:

Amanda: "Whaat, är den trasig? My god, vad händer in the office?"

Alva: (gråtandes) "Uääh, ko-ho-piatorn, snyft, är tr-ha-sig"

Erik: "Jag går hem, jag blev kär i kopiatorn och trodde jag kunde lite på den"

Oskar: "Kopiatorn är trasig men jag ritar kopiorna själv"

Zeki: "Kopiatorn vill inte skriva ut, den är rasist, jag slår sönder den"

Pernilla: (går runt till alla på kontoret och ljuger) "Det var x eller y eller z som tog sönder kopiatorn dem måste få sparken"

Markus: "Det ska gå visst gå att dricka bläck, Dennis kom hit och smaka"

Dennis: Höhö, jag som tänkte kopiera snorren och skicka runt bilderna"

Chris: Hehehe, det var jag som tog sönder kopiatorn, jag är så slug"

Och så vidare, och så vidare.

Haha den gjorde du fan bra.
2023-05-07, 22:04
Medlem
peterZiipens avatar
"Jag tror inte riktigt att han har ett rikt kompisliv och vet hur man ska göra". Vem säger ens något sådant? Vidrig människa.
2023-05-07, 22:12
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zyxel04
Väntad utgång av Ö-rådet trots allt... Alla röstade på Eric..

Det är tre veckor kvar av säsongen vilket innebär att det troligen är två Ö-råd kvar innan final. Under finalveckan kommer det troligen vara minst ett Ö-råd, kanske även två där de utröstade deltagarna får rösta en gång samtidigt som de kvarvarande deltagarna får rösta en gång.
Men som sagt, de kommer twister hit och dit. Av den anledningen så är det svårt att veta exakt vad som kvarstår.

Sannoliheten att en kvinna vinner är dock ganska hög..

Kring de kvarvarande deltagarna så...

Sanna: Lär gå till finalvecka och har god chans att ta sig till final. Upplever inte direkt att hon har någon konflikt med någon. Helt ok i tävlingar I guess..

Carro: Samma som Sanna egentligen...

Sophie: Samma som Sanna och Carro. Tror jag läste här på sidan att vissa tror att Sophie har mer att "ge" på tävlingar.

Christopher da Silva: Alltså.. vill han vinna? Tänk om han skulle vara den enda killen i en finalvecka? Undra om han kommer lägga sig i eller byta kön ha. Var ju lite i konflikt med Erik, som förvisso åkte ut, men de löste ju det och talades vid. Känns inte heller som om han är i någon direkt farozon inför en finalvecka. Ok på tävlingar men inte särskilt stark eller snabb. Kan kanske röstas ut i ett Ö-råd under den sista veckan pga att han har en penis med motivet "En tjej måste vinna" ha.

Blocket: Hur är det med hennes ben? Är det helt friskt? Har visat att hon vågar vara falsk och spela spelet offensivt. Har förvisso ingen direkt grupptillhörighet men är samtidigt i ett bra läge för att hon inte ses som ett direkt hot. Hon har en ganska god chans att nå finalveckan... väl i finalveckan kan hon rycka i ett Ö-råd beroende på vilka som är kvar.

Camilla SS: Borde också kunna ta sig hela vägen till finalen. Alltså en extremt blek deltagare som knappt varit med.. ingen aning hur hon är i tävlingar för har typ inget direkt minne av henne. Inte direkt hamnat i fejd med någon dock.

Marcus: Lär vara måltavla inför nästa veckas Ö-råd och måste förlita sig på tävlingar. Det samma gäller i veckan därpå... Känns som det kan bli svårt framöver.Även om han når i finalvecka så väntar troligen ett Ö-råd under den veckan där risken är att ingen är immun.

Oscar: Att döma av denna veckan så har han lierat sig med kebab-pakten. Frågan är vad som händer om Marcus skulle vara immun nästa vecka... alternativt nästnästa vecka där Marcus kanske är på gränslandet. Kommer Oscar vara main-target från kebabpakten eller kommer pakten vända sig mot Blocket? Tävlingsmässigt är han dock en stark deltagare och bör därmed ha en god chans att gå hela vägen.

Elin: ommer in i ett gynnsamt läge eftersom de redan finnas sprickor i lägret samt andra större hot. Har därmed god chans att ta sig till finalveckan men... är väl inte så stark i tävlingar och kan därmed få det svårt pga det.

På gränslandet finns:

Amanda: Kommer hon in så lär hon vara ett hot tävlingsmässigt mot samtliga, hon var särskilt stark i vattnet. Skulle hon komma in innan finalveckan lär hon dessutom ha en immunitet till sitt förfogande. Kommer hon under finalveckan så är det inte givet att hon får en immunitet och kan därför få det tufft i ett eventuellt Ö-råd. Får ses som en stark deltagare...

Erik: Är väl i grunden lite samma som med Amanda.. stark i tävlingar men kommer att få det svårt socialt och kommer vara hotad i ett Ö-råd.

Millan: Inte särskilt bra i tävlingar... verkar dock vara trevlig men lär inte kunna bli end el av kebab-pakten heller. Låg chans om hon kommer in.

Dennis: Skulle på ett sätt kunna vara en deltagare med potential. Han är lite medelmåttig i tävlingar... det gör att han inte ses som ett stort hot men är ändå hyfsad på tävlingar. Socialt har han bra relationer med typ alla, även med Amanda så har han ju rett ut en del saker.

Summa summarum så är det svårt att tippa.

Dessutom så vet vi ju inte heller hur den slutgilitga finalen blir. Skulle de bli omröstning, vilket de kanske blir, så ökar sannolikheten för en kvinna.

Men om vi utgår från att de blir en tävling så tror jag faktiskt att Oskar kommer att ta hem skiten. Jag tror helt enkelt att han kommer lyckas ta sig till finalveckan tillsammans med Amanda eller Erik som kommer betraktas som större hot. Därför kommer han kunna överleva Ö-råd.

I tävling lär de kan vara han och typ Sanna eller Carro som kommer vara steget efter...

Bra inlägg, kul med folk som anstränger sig lite. Jag tycker det var en bra analys av deltagarnas förutsättningar.

Tjejpakten har sålt in "sydpakt" till Oscar och Dennis (och Chris) och "tjejpakt" till Pernilla och Camilla. Jag känner mig mycket säker på att syd går före tjejer så Oscar och Dennis är trygga några öråd till precis som även du skrev.
Senast redigerad av greta75 2023-05-07 kl. 22:21.
2023-05-07, 22:15
Medlem
DoktorNos avatar
Jisses. Chris, som många i tråden ansett vara en elak jävel, är ju snäll jämfört med Pernilla. Hennes rant om Erik, avslutat med ett djävulskt skratt var ju nästan obehagligt att se. Tror de andra deltagarna fick avsmak för råttan om de nu inte redan hade det.

Carro framstår för övrigt som någon som dels vill vinna, dels har möjlighet till det, dels har sett Robinson förut och på så sätt räknat ut en plan för hur hon ska göra för att vinna.

De fyra på plankan tror och hoppas jag blir Carro, Oskar, Sophie och Markus. De är (i nuläget) mest stabila och vettigast.
2023-05-07, 22:18
Medlem
Synd att det inte finns någon kämpaglöd i Dennis & framförallt Oskar som jag trodde mycket på. När till och med Anders påpekar att tjejerna kommer göra allt för att någon av dem ska vinna lägger de sig ändå platt. Och Chris har gett upp😭 Det är så löjligt att kön ska spela någon roll om vem som vinner. Den enda värdiga vinnaren som är kvar nu är Marcus och han är vare sig ni vill det eller inte - en man.

Åh nej😨🔫
2023-05-07, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Bra inlägg, kul med folk som anstränger sig lite. Jag tycker det var en bra analys av deltagarnas förutsättningar.

Jag känner mig mycket säker på att syd går före tjejer så Oscar och Dennis är trygga några öråd till precis som även du skrev.

Tjejpakten har sålt in "sydpakt" till Oscar och Dennis och "tjejpakt" till Pernilla och Camilla.

Såg du dagens avsnitt? Alla är 100% överens om att det är en tjejpakt, Dennis & Chris säger tom öppet att de vill att en kvinna ska vinna. Om du skulle dra ner brallorna på Oscar så är det rätt uppenbart vad du kommer hitta där. Så, om de nu ska göra allt för att en kvinna vinner, vilka personer vill de absolut inte ska ta sig till finalveckan? Svaret på den frågan säger hur säkert Oscar ligger till & vad som förmodligen kommer hända om Marcus lyckas bli immun. Dennis kommer de behålla längre än Oscar 100%, det visade de redan innan sammanslagningen. Dennis är heller inte något större hot i tävlingar direkt.
Senast redigerad av Ylisar 2023-05-07 kl. 22:24.
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
"Jag tror inte riktigt att han har ett rikt kompisliv och vet hur man ska göra". Vem säger ens något sådant? Vidrig människa.

Håller med. Till och med Dennis D.Ä. rynkade på sina ögonbryn och Carro reagerade oxå. Under Örådet så himlade även Chris och kvävde ett skratt när Pernilla satt och försökte förklara för Anders om vad hon tyckte om Erik dvs orsaken och inte tyckte då jag att Chris verkade hålla med Pernilla i varje fall. Nej hon kommer nog att ryka före Markus och Oskar till och med vid närmsta möjliga tillfälle.
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Till och med golvläggaren såg ut att reagera negativt på det. Fan vet om inte de andra kommer att rösta bort henne nästa öråd för att inte behöva lyssna på henne dygnet runt i tre veckor till.
2023-05-07, 22:24
Medlem
Skönt för Erik att slippa patrasket som är kvar (med vissa undantag). Tråkigt för tävligen dock.
2023-05-07, 22:28
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ylisar
Såg du dagens avsnitt? Alla är 100% överens om att det är en tjejpakt, Dennis & Chris säger tom öppet att de vill att en kvinna ska vinna. Om du skulle dra ner brallorna på Oscar så är det rätt uppenbart vad du kommer hitta där. Så, om de nu ska göra allt för att en kvinna vinner, vilka personer vill de absolut inte ska ta sig till finalveckan? Svaret på den frågan säger hur säkert Oscar ligger till & vad som förmodligen kommer hända om Marcus lyckas bli immun. Dennis kommer de behålla längre än Oscar 100%, det visade de redan innan sammanslagningen. Dennis är heller inte något större hot i tävlingar direkt.

Nix, Dennis den äldre åker före Oscar, precis som förra gången. Syd går först.

Pernilla och Camilla tror att tjejer går först eftersom de har blivit manipulerade att tro det. Tror du att de bara kan stampa in i lag syd?

Mer eftertänksamhet tack!
Senast redigerad av greta75 2023-05-07 kl. 22:33.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in