2023-05-07, 17:07
Medlem
Ni har kanske redan sett och diskuterat detta om vad Michael Winger säger i detta inslag:
https://www.seher.no/video/klarsynt-om-anne-elisabeth-hagen-ser-en-hytte/GMB2d6cT

Att det hela skulle gått riktigt hurtigt, att hon blev fört till en hytte ca 35 min från hemmet där hon skulle signera några papper som hon inte ville. Sen går det riktigt fel, hon mördas och dumpas i vatten.

Tydligen ska en fd polisman funnit stället. Kan man här hittat några nya spår tro??

Tom Hagen ville inte kommentera.
Citera
2023-05-07, 17:27
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ni har kanske redan sett och diskuterat detta om vad Michael Winger säger i detta inslag:
https://www.seher.no/video/klarsynt-om-anne-elisabeth-hagen-ser-en-hytte/GMB2d6cT

Att det hela skulle gått riktigt hurtigt, att hon blev fört till en hytte ca 35 min från hemmet där hon skulle signera några papper som hon inte ville. Sen går det riktigt fel, hon mördas och dumpas i vatten.

Tydligen ska en fd polisman funnit stället. Kan man här hittat några nya spår tro??

Tom Hagen ville inte kommentera.

Winger har presentert flere ulike forklaringer på hva som skjedde.
Da saken fremdeles var ansett som kidnapping, skal han ha "sett" at AE ble
bortført av fremmede menn som snakket et språk hun ikke forsto.

Da saken var blitt en drapssak og TH var siktet, forandret han teori og
mente nå at hun var blitt ført til en hytte, tvunget til å signere på et papir, og
at det var en personlig konflikt med "mye følelser" involvert.
Rimer ikke helt med "fremmede menn"-teorien.

Winger "kirsebærplukker" tilgjengelig informasjon og limer ulike elementer sammen for å skape et "eget" narrativ.

Jeg mener han er full av humbug og ikke bør tas seriøst overhodet.
Citera
2023-05-07, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Han sier "de nærmer seg" og følger opp med at tiltale kommer "tidligst til sommeren".

Hva hadde de på det tidspunktet som ga grunn for slik optimisme?

Minner om at dette var etter de hadde formidlet at en hettemann hadde «meldt seg».
Det skjedde senhøst året før. Klart det var grunnlag for stor optimisme i leieren og hos GH da han uttalte seg til GP.
Citera
2023-05-07, 18:20
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Minner om at dette var etter de hadde formidlet at en hettemann hadde «meldt seg».
Det skjedde senhøst året før. Klart det var grunnlag for stor optimisme i leieren og hos GH da han uttalte seg til GP.

Spørsmålet mitt er - gjentagende - hvorfor ble ikke denne optimismen det norske avislesende publikum til del?

Bunner det i tilfeldigheter? Politistrategi? Eller har det med norske redaksjonelle forhold å gjøre?

Man kan tenke seg overskriften i VG: "Tiltale mot Tom Hagen tidligst klar sommeren 2021".

Noe slikt har aldri stått i en eneste norsk avis. Men her får man det svart på hvitt i en dansk avis.
Citera
2023-05-07, 18:27
Medlem
Citat:
Spørsmålet mitt er - gjentagende - hvorfor ble ikke denne optimismen det norske avislesende publikum til del?

Bunner det i tilfeldigheter? Politistrategi? Eller har det med norske redaksjonelle forhold å gjøre?

Man kan tenke seg overskriften i VG: "Tiltale mot Tom Hagen tidligst klar sommeren 2021".

Noe slikt har aldri stått i en eneste norsk avis. Men her får man det svart på hvitt i en dansk avis.
Jeg vet ikke om Jyllandsposten eventuelt har tolket noe de har lest i VG, og kommet frem til det som de skrev?

Fra samme artikkel:
"- Sagen er krævende, omfattende og kompleks. Der venter en lang række relevante efterforskningsskridt, før vi er klar til en afgørelse om tiltale. Der kommer ikke en afgørelse før til sommer, siger han til den norske avis VG.
Overordnet set går det dog fremad, lyder det:
- Selv om arbejdet er udfordrende, så er vi samlet set af den opfattelse, at efterforskningen bringer os nærmere vores mål om at afklare, hvad der er sket med hende, og hvem der kan stilles til ansvar for hendes forsvinden."
https://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE12847679/norsk-politi-ser-fremskridt-i-hagensag-vi-naermer-os-maalet/
Citera
2023-05-07, 18:47
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg vet ikke om Jyllandsposten eventuelt har tolket noe de har lest i VG, og kommet frem til det som de skrev?

Det kan være en habil forklaring. Jeg antar JP ikke har hatt samme løpende kontakt
med politiet som f.eks. VG har hatt.
Citera
2023-05-07, 18:47
Medlem
Citat:

Det kan være en dårlig journalist? Det er ingen journalist på byline, men Ritzau (danske NTB?) som har skrevet saken.

Når det gjelder den ukuelige optimismen har jeg spurt om det tidligere. first.spring ga svaret jeg selv tror på At det er polititaktikk for å få folk til å snakke i den tro at "the walls are closing in". Det har vært et strategi som ikke har båret frukter ennå, men det kan jo skape frykt. Og den frykten kan bety at noen etterhvert snakker.

Det er også et tegn på at Politiet jobber uten å helt komme i land.
Citera
2023-05-07, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Det kan være en dårlig journalist? Det er ingen journalist på byline, men Ritzau (danske NTB?) som har skrevet saken.

Når det gjelder den ukuelige optimismen har jeg spurt om det tidligere. first.spring ga svaret jeg selv tror på At det er polititaktikk for å få folk til å snakke i den tro at "the walls are closing in". Det har vært et strategi som ikke har båret frukter ennå, men det kan jo skape frykt. Og den frykten kan bety at noen etterhvert snakker.

Det er også et tegn på at Politiet jobber uten å helt komme i land.
Har noen av dere funnet og lest den VG-artikkelen som Jyllandsposten viser til i den artikkelen?

Kan det være denne? 04.02.2021: "Lørenskog-saken: Derfor tror politiet på løsning
Får Lørenskog-mysteriet sin løsning? Signaler fra etterforskningen peker på optimisme og tro på oppklaring. Statsadvokaten er ikke bekymret."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/zg4vg1/loerenskog-saken-derfor-tror-politiet-paa-loesning

Artikkelen i Jyllandsposten var publisert den 20.03.2021.
Senast redigerad av z-z-z 2023-05-07 kl. 19:02.
Citera
2023-05-07, 19:01
Medlem
Citat:

Denne artikkelen baserer seg jo på sitater fra nettopp VG. I likhet med de fleste artikler i utenlandsk presse så har også denne sitt opphav fra norske medier. Dette er m.a.o. gammelt nytt som allerede har vært publisert. Reposting med en litt annen vri, som er ganske kjent her i tråden...
Senast redigerad av Jayce 2023-05-07 kl. 19:03.
Citera
2023-05-07, 19:04
Medlem
Citat:

Norsk media gikk kanskje og ventet på at de i krigstyper snart kunne formidle at TH var tiltalt for drapet på sin kone. Dette mens de, da i motsetning til GP, ga politiet arbeidsro mens de søkte etter svar på det som gjorde at de kunne reise tiltalen.
Citera
2023-05-07, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Denne artikkelen baserer seg jo på sitater fra nettopp VG. I likhet med de fleste artikler i utenlandsk presse så har også denne sitt opphav fra norske medier. Dette er m.a.o. gammelt nytt som allerede har vært publisert. Reposting med en litt annen vri, som er ganske kjent her i tråden...
z-z-z er en legende. La ut agnet 2023-05-05 04:44, og 2,5 dager senere diskuterer tråden, meg inkludert, oppgulp fra et dansk nyhetsbyrå. Man må bare hylle!
Citera
2023-05-07, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
z-z-z er en legende. La ut agnet 2023-05-05 04:44, og 2,5 dager senere diskuterer tråden, meg inkludert, oppgulp fra et dansk nyhetsbyrå. Man må bare hylle!

Ja, litt overraskende at forumet går på den når dette er veldig tydeliggjort mange ganger. Stort sett er utenlandske mediekilder tynne greier som ikke har annet å bidra med enn hva som allerede er godt kjent. Som regel er det direkte sitater eller mindre omformuleringer som er upresise.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in