2023-05-07, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Tja, du verkar ju tycka att din magkänsla är viktigare än vad forskningen säger.

Jag frågade dig tidigare varför forskningen som har gjorts inte går att applicera på Dumpen, men den frågan svarade du inte på.
Du är naturligtvis fri att lägga fram bevis här som stärker din tes. Men eftersom du inte gör det misstänker jag att du inte har nåt att komma med.
Och det här med att jag ska hjälpa dig bevisa nåt är ju bara för knasigt. Det jobbet får du sköta själv.
Citera
2023-05-07, 17:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
Du är naturligtvis fri att lägga fram bevis här som stärker din tes. Men eftersom du inte gör det misstänker jag att du inte har nåt att komma med.
Och det här med att jag ska hjälpa dig bevisa nåt är ju bara för knasigt. Det jobbet får du sköta själv.
Forskningen visar att stigmatisering inte är speciellt produktivt. Vad är det du vill att jag ska bevisa? Att det Dumpen pysslar med är stigmatiserande?
Citera
2023-05-07, 17:36
Medlem
Jag har funderat lite över hur Föreningen Dumpen skall få verksamheten att gå runt.

Finns några hinder:

1. Dumpen har inte några riktiga barn involverade i sina uthängningar.

2. Har dom tänkt aktivt leta efter barn som har blivit utsatta?
Hur skulle man bära sig åt med det? Problematiskt.
3. Finns ett stort problem där:
”En konsument under 18 år har begränsad möjlighet att ingå avtal. För att avtalet ska vara giltigt krävs förmyndarens samtycke. Det är upp till dig som företagare att försäkra dig om att parten du ingår avtal med är myndig eller har förmyndarens samtycke.”

4. Terapeuten kommer att beskattas om dom nu lyckas hitta någon patient.

5. Finns många obesvarade frågor. Säg är en patient kund hos Dumpen, då måste dom gå till Socialstyrelsen och ansöka om en legitimation. Skulle dom aldrig erhålla. Är det meningen att Föreningen Dumpen skall vara mellanhand?

Rätt rörigt det här.
Senast redigerad av Eskamotera 2023-05-07 kl. 17:42.
Citera
2023-05-07, 17:38
Medlem
Citat:
Forskningen visar att stigmatisering inte är speciellt produktivt. Vad är det du vill att jag ska bevisa? Att det Dumpen pysslar med är stigmatiserande?
Visa den forskningen eller håll käften.
Citera
2023-05-07, 17:44
Avslutad
Citat:
Visa den forskningen eller håll käften.
Olika rapporter har redan länkats otaliga gånger i tråden.
Citera
2023-05-07, 17:46
Medlem
Citat:
Olika rapporter har redan länkats otaliga gånger i tråden.
Fyfan vilken sorglig figur du är. Återkom när du har något vettigt att komma med. Tills dess betackar jag mig från dina värdelösa inlägg.
Citera
2023-05-07, 17:49
Avslutad
Citat:
Fyfan vilken sorglig figur du är. Återkom när du har något vettigt att komma med. Tills dess betackar jag mig från dina värdelösa inlägg.
Jag hade ju kunnat lägga energi på att leta upp samma sak jag letat upp flera gånger, men det märks ju rätt tydligt att du antingen kommer att ignorera det helt eller avfärda det med något idiotiskt svepande argument i stil med "forskningen gjordes innan Dumpen startade, så därför säger den ingenting om Dumpen", ett idiotargument som faktiskt setts i tråden.
Citera
2023-05-07, 18:25
Bannlyst
Citat:
Jag hade ju kunnat lägga energi på att leta upp samma sak jag letat upp flera gånger, men det märks ju rätt tydligt att du antingen kommer att ignorera det helt eller avfärda det med något idiotiskt svepande argument i stil med "forskningen gjordes innan Dumpen startade, så därför säger den ingenting om Dumpen", ett idiotargument som faktiskt setts i tråden.

Så är det,när man väl tar fram det de ber om så duger inte det som bevis och är ”inte tillförlitlig” källa osv fast bevis som de själva tar fram är de enda bevisen som ska tas på blodigt allvar.
Citera
2023-05-07, 18:59
Medlem
Citat:
Varför är det så viktigt med mitt godkännande för dig? Om du tror på det spelar det väl ingen roll vad jag anser. Stå på dig lite och va inte så beroende av vad andra tycker hela tiden.
Citera
2023-05-07, 19:00
Medlem
Galet kul när senaste gubbens ansikte såg exakt ut som på saras mobil. Samma min och allt
Citera
2023-05-07, 19:04
Avslutad
Citat:
Varför är det så viktigt med mitt godkännande för dig? Om du tror på det spelar det väl ingen roll vad jag anser. Stå på dig lite och va inte så beroende av vad andra tycker hela tiden.
Så du tror att ditt godkännande är viktigt för mig? Mycket intressant tolkning.
Citera
2023-05-07, 20:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Det värsta är att jag tror mycket av det är äkta glädje... vansinnigt är vad det är.

Skadeglädje är den enda sanna glädjen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in