2023-05-07, 04:59
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Och vad har du för anledning att få veta det?
HIF:are finns i hela Sverige. Jag känner några i Örnsköldsvik som är inflyttade.
Sorry men hans fråga är inte konstig egentligen. Visst händer det att man träffar på lokala HIF:are när man reser runt men de flesta är utflyttade skåningar och de som jag inte redan känner brukar kunna räknas på en hand. Vi är liksom hardcoreklubben i Skåne, med relativt få men väldigt aktiva supportrar. Kollar man på bortamatcherna som vi haft hittills - i Gävle och Borlänge - så har en merpart utav de som bott utanför Skåne varit väldigt aktiva supportrar, som även ser en majoritet utav hemmamatcherna på plats trots att de bor i norra Sverige. Vi talar exempelvis om folk som varit ledande i tifogruppen och som fortfarande är med i grupperingar. Du får ursäkta att jag säger det men du är lite mera okänd för mig.

I Gävle hade vi t ex bränning. Det hade inte funkat om vi bara haft en massa randoms närvarande.
Senast redigerad av Needs.more.brandy 2023-05-07 kl. 05:01.
Citera
2023-05-07, 14:54
Medlem
Dramatiskt mellan Skövde AIK och Örebro SK idag. ÖSK räddade en rad farliga lägen på tilläggstid och lyckades på något vis avgöra själva, mitt i all AIK-press.

Riktigt tråkigt, med tanke på att ÖSK tränas utav fotbollshistorians värsta praktluder Christian Järdler.
Citera
2023-05-07, 18:07
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Kollade igenom tråden och Trelleborg har tippats högt av många. Att döma av dagens match är de snarare nedflyttningskandidater (och ja, de ligger ju pyrt till redan). Makalöst tandlösa. Vi lyckades peta in ett självmål på ett inlägg. I början av andra var en styrning nära att bli till ett andra självmål. Detta var vad Trelleborg åstadkom. Efter vårt ledningsmål skapade de nästintill ingenting.

Har Per-Olof Ljung lyckats med någonting?
Citera
2023-05-07, 20:38
Medlem
reinvests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Dramatiskt mellan Skövde AIK och Örebro SK idag. ÖSK räddade en rad farliga lägen på tilläggstid och lyckades på något vis avgöra själva, mitt i all AIK-press.

Riktigt tråkigt, med tanke på att ÖSK tränas utav fotbollshistorians värsta praktluder Christian Järdler.

Oavgjort eller Skövde-vinst hade varit rättvist.
Citera
2023-05-08, 05:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Majestyk
Kollade igenom tråden och Trelleborg har tippats högt av många. Att döma av dagens match är de snarare nedflyttningskandidater (och ja, de ligger ju pyrt till redan). Makalöst tandlösa. Vi lyckades peta in ett självmål på ett inlägg. I början av andra var en styrning nära att bli till ett andra självmål. Detta var vad Trelleborg åstadkom. Efter vårt ledningsmål skapade de nästintill ingenting.

Per-Ola, vanligtvis uttalat som P-O. Annars håller jag med.
Citera
2023-05-08, 11:03
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:

Han lyckades reta upp Özcan så till den grad att denna klassiker skapades

https://m.youtube.com/watch?v=L_XGl3vbAKY&pp=ygUMw5Z6Y2FuIGxqdW5n
Citera
2023-05-08, 15:12
Medlem
laddkingens avatar
Citat:

förstöra för heif 2 gånger
Citera
2023-05-08, 16:38
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Per-Ola, vanligtvis uttalat som P-O. Annars håller jag med.

Ah, ja självklart. Han har ju tränat GAIS till och med. En riktig charmör den där. I går sa han till en intervjuare att "det ska du skita i" eller något liknande inför matchen.
Citera
2023-05-08, 16:40
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vackertsvin
Han lyckades reta upp Özcan så till den grad att denna klassiker skapades

https://m.youtube.com/watch?v=L_XGl3vbAKY&pp=ygUMw5Z6Y2FuIGxqdW5n

Jisses. Helt okänt för mig.
Citera
2023-05-09, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Har sett en handfull Superettanlag under försäsongen/cupen. Väger man ihop de intrycken med lagens höstform 2022, så lutar jag åt:

Östersund övre halvan, tyvärr. Stabila.

Öster topplag. Det går fortare än snabbt när de anfaller.

Västerås topp 5. Kanske uppflytt. Bra kvalitet och spelsätt.

Trelleborg och Landskrona. Nja, nä. Mitten som bäst.

Skrev detta i början på mars. Ibland räcker det alltså att se ett lag live en enstaka gång under försäsongen för att göra en korrekt analys. Eller så hade jag bara tur när jag prickade in alla 5, och säsongen är ju lång så mycket kan självklart ändras.

Har tyvärr inte sett någon seriematch live och har lite dålig färsk koll, så har egentligen inget nytt att komma med. Gissar att serien kommer tryckas ihop lite framöver och att t ex ÖIS och Trelleborg kan kravla sig upp i alla fall över det negativa kvalstrecket. Känslan är väl att även både Örebro och Helsingborg skall uppåt i tabellen och Utsikten nedåt, men det bygger kanske på att man blandar in klubbarnas storlek och inte enbart kikar på vad som faktiskt händer på planen.
Citera
2023-05-09, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VSKGRONVITT
Västerås Sport Klubb! Vi gör vad vi vill!

Starkt att lyckas särskriva vårt klubbnamn.

VSK ser starka ut. Är nöjd om vi slipper ångest och bottenstrid på hösten, det vore sannerligen en ny upplevelse.
Citera
2023-05-09, 13:29
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Inför matchen var Landskrona IP avspärrad, rapporterar Aftonbladet.

Enligt tidningen var bombskyddet på plats med bombhund efter att polis och arenapersonal upptäckt okända föremål.

Brandy är det du som varit framme?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in