2023-05-05, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bratis

Han är jävligt hal på något vis och hans stora intresse är han själv. Han tycker att han är smartare än andra, mer omtyckt än andra, ser sig själv som heroiskt i det mest. Han är guds gåva till brudarna, ändå drar han sig inte för att kalla dem för olika fulheter, inte ens om det är ute bland folk. Tycker det är märkligt och att han ständig talar emot sig själv som om han har noll koll på sig själv egentligen. Lite svårt att sätta fingret på vem och vad han är. Frågan är om han ens har några vänner just för att han är sådan där. Kansle har han mognat nu men uppenbart inte på fyllan iallafall 🙃

Intressant som fan asså.. För jag bara tänker högt om han och BW var polare... Lika barn leka bäst..

Är BW som MK i personligheten? För om BW var lite mer den som tog stor plats, lite Alfa kanske? Hade han varit bestämmande över MK? Av det du beskriver så verkar MK vilja ta stor plats och skulle nog ha svårt att ha någon som bestämde över honom med den personligheten. Så när dom hängde med varandra, hur tror du deras relation såg ut då?

Eller var dom bästisar som såg varandra som likar.. mer partners (In crime?) Än att den ena skulle acceptera att den andre var större, bättre vackrare..

Förstår du hur jag tänker.. undrar hur två såna går ihop av det du beskriver. Känns som båda hade velat stå i centrum i en sån vänskap.. eller är det så kanske att om de inte varit polare så hade dom hatat varandra pga av att de är just för lika..
Citera
2023-05-05, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpiderRico
Intressant som fan asså.. För jag bara tänker högt om han och BW var polare... Lika barn leka bäst..

Är BW som MK i personligheten? För om BW var lite mer den som tog stor plats, lite Alfa kanske? Hade han varit bestämmande över MK? Av det du beskriver så verkar MK vilja ta stor plats och skulle nog ha svårt att ha någon som bestämde över honom med den personligheten. Så när dom hängde med varandra, hur tror du deras relation såg ut då?

Eller var dom bästisar som såg varandra som likar.. mer partners (In crime?) Än att den ena skulle acceptera att den andre var större, bättre vackrare..

Förstår du hur jag tänker.. undrar hur två såna går ihop av det du beskriver. Känns som båda hade velat stå i centrum i en sån vänskap.. eller är det så kanske att om de inte varit polare så hade dom hatat varandra pga av att de är just för lika..
Jag tror att BW var mer accepterad och hade ett stort umgänge. Min spekulation att det gav MK förmåner att få hänga. Socialt behövde nog MK den skjutsen.
De är ju inte vänner idag och kanske av just den anledningen, att båda just tävlar och ingen vill ge sig, ännu en spekulation av mig.

Undrar vad som skulle hända om två sådana här gubbar begår ett brott som detta tillsammans. De kan ju inte gola på den andre för då åker de båda på det. De skulle ha ett gemensamt intresse att inte bli påkomna och det skulle då underhållas av dem på två olika håll. Knepig situation.
Citera
2023-05-05, 21:00
Medlem
Citat:
Snacka går ju. Frågan är varför vissa känner en sådan angelägenhet att skylta med sådant. Det är väl hur det ska vara tänker jag, att man är emot våldet, men kanske inte så för honom. Det är ju som att de som äter mat sätter dekaler i sociala medier om det, om du fattar vad jag menar. Säger mer att det inte är som det ska tycker jag. Klart man stöttar brudarna nör det kommer till allt de får stå ut med, om man är frisk i huvudet.
Man ska nog titta på hur folk agerar istället och i hans fall rimmar det dåligt, enligt mig!

Han är jävligt hal på något vis och hans stora intresse är han själv. Han tycker att han är smartare än andra, mer omtyckt än andra, ser sig själv som heroiskt i det mest. Han är guds gåva till brudarna, ändå drar han sig inte för att kalla dem för olika fulheter, inte ens om det är ute bland folk. Tycker det är märkligt och att han ständig talar emot sig själv som om han har noll koll på sig själv egentligen. Lite svårt att sätta fingret på vem och vad han är. Frågan är om han ens har några vänner just för att han är sådan där. Kansle har han mognat nu men uppenbart inte på fyllan iallafall 🙃
Jag håller med dig. De som skyltar med att de är emot pedofiler och kvinnomisshandel etc är jag alltid misstänksam mot just pga att varenda en normal människa är emot det och om man återkommande måste visa sitt stöd tyder på att man vill dölja det man är.
Citera
2023-05-05, 21:08
Medlem
CharlotteSomewheres avatar
Familjen och det påstådda samfundet, inget mer gräv där?
Citera
2023-05-05, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Jag håller med dig. De som skyltar med att de är emot pedofiler och kvinnomisshandel etc är jag alltid misstänksam mot just pga att varenda en normal människa är emot det och om man återkommande måste visa sitt stöd tyder på att man vill dölja det man är.

Citat:
Jag tror att BW var mer accepterad och hade ett stort umgänge. Min spekulation att det gav MK förmåner att få hänga. Socialt behövde nog MK den skjutsen.
De är ju inte vänner idag och kanske av just den anledningen, att båda just tävlar och ingen vill ge sig, ännu en spekulation av mig.

Undrar vad som skulle hända om två sådana här gubbar begår ett brott som detta tillsammans. De kan ju inte gola på den andre för då åker de båda på det. De skulle ha ett gemensamt intresse att inte bli påkomna och det skulle då underhållas av dem på två olika håll. Knepig situation.

Det är lite det jag tänker.. man ser det ofta som ett scenario där en person är drivande och en aktiv medan den andre är passiv och hjälper till..

Därför jag tänker om man ser det ifrån scenariot där både är ganska aktiva i själva gärningen vilket gör att båda har en anledning till att kanske inte prata för högt om det. Något måste förena dem liksom..

Och jag tänker också att likasinnade dras till varandra....

Så om den ena är en kvinnoboxare så är det kanske stor sannolikhet att den andre är det..

Jag tänker att istället för två personer där den ena är mer framträdande så kanske man kan se det som två personer som är likasinnade med samma personlighet i grunden..
Citera
2023-05-06, 11:33
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Det är lite det jag tänker.. man ser det ofta som ett scenario där en person är drivande och en aktiv medan den andre är passiv och hjälper till..

Därför jag tänker om man ser det ifrån scenariot där både är ganska aktiva i själva gärningen vilket gör att båda har en anledning till att kanske inte prata för högt om det. Något måste förena dem liksom..

Och jag tänker också att likasinnade dras till varandra....

Så om den ena är en kvinnoboxare så är det kanske stor sannolikhet att den andre är det..

Jag tänker att istället för två personer där den ena är mer framträdande så kanske man kan se det som två personer som är likasinnade med samma personlighet i grunden..

Problemet med BW som trovärdig GM, är att han då behöver vara lite för kylig för min smak, då han bl a är med i SLA, dagar efter försvinnandet. Han berättar då att han pratade med Helena utanför Stadt. Om han var inblandad i detta och kanske körde hem Helena från Stadt eller slog följe en bit, så tar han helt enorma risker då ett vittne som polletten kan ramlar ner för, känner igen honom utifrån bilden i tidningen och eventuellt rapporterar in något betydligt mer komprometterande om honom. Då kan även framträdandet i tidningen ligga han i fatet (big time). Han berättar också om att han inlett sök med HMJ och klagar över Polisen som är kass. Han startar insamlingsfond med Helenas far Arne Andersson.

Han skall också kunna medvetet fejka ett raseriutbrott mor ErAn i rätten, samt även ta risken att faktiskt bli lagförd för ett helt bevittnat mordhot. Nej, det känns mycket märkligt.

Han man tidigare hört om någon GM som överhuvudtaget inte haft någon passionerad eller problematisk förhistoria med sin vän, som agerat på detta vis, att mörda vännen kort efter 5 minuters bilfärd ? Man kan definitivt inte dra någon jämförelse här alltså med Mats Alm som mördade sin blivande hustru ?

Lägg då därtill att han hela tiden är god vän med Helenas syster Ulrika med stöttning och tröst. Vem klarar egentligen något sånt här ? Det räcker inte bara med kyla även en högt IQ krävs, och ett bra minne för att hålla ordning på vad man sagt hela tiden till människor.

BW som kanske också var en utav de mest välkända i Mariestad, som både hördes och syntes har då förutom ovanstående kriterier behövt haft en fantastiskt tur. Nu hade ju också skall sägas, oavsett vilken GM man vill rikta in sig på- GM en ofantlig tur, mycket p g a stora brister i polisarbetet.
Citera
2023-05-06, 12:20
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Minns inte hans längd men han stack inte ut varken upp eller ner för det skulle jag nog minnas. Som vakt minns jag honom bara som "en sådan man inte vill prova att flytta på ens" men det kan ju lika ha varit för att han var vältränad som man upplevde det så. Mitt omdöme där utgår ifrån mina 186cn kan jag tillägga.

Som jag nämnde i ett tidigare inlägg, öppnar alltså detta upp för att även då PUs längd kan stämma in på denne man på sjukhusparkeringen 4.20. Förutom nedanstående kriterier från Efterlyst (1996, YouTube part 2):

* Ålder 20-30 ÅR
* Längd: 175cm-180 cm
* Hårfärg: Mer ljus än mörk
* Vältränad
* Bar en tröja med tillhörande lite längre vita shorts

Det som är viktigt här är att PU har hårfärg åt det ljusare hållet, har även blå ögon samt att det viktiga "vältränad" finns med. Jag antar ju att vittnet stod en bit ifrån , men ändå lämnas denna detalj och då bör detta vittne anspelat på muskler som då var väldigt synliga om det var PU.

Det kan inte vara någon annan som detta rör sig om än han som det kan handla om, vill jag påstå. Han bodde ju i riktning rakt ner från Sjukhuset i riktning söderut förbi Lockerud. Han och PK brukade också använda sig av denna parkering "när man gjort något dumt", som PK utryckte det. Denna gång var det då i sådana fall en riktigt "dum grej" som hände.

Lägg även till den i tid efterföljande händelsen uppe i PK o SuEks lägenhet vid 6:00 tiden som PK uppger att det är.

Han var på Stadt och hälsade på Helena. En första kontakt tas. Han uppger själv att han minglade på stan fram till 3.00 tiden då han skall ha befunnit sig i taxikön med tre andra tjejer. Han säger att han bara åkte med en tjej, JJ i taxin.

Han förnekar inte att han var uppe hos PK och SuEk riven, smutsig och i ett upprört tillstånd utropat :"Vad har jag gjort, Vad har jag gjort". Han hävdar själv då att han gått igenom ett taggigt buskage vid PKs hus. PU vill då hävda att detta besök ägde rum mycket tidigare på natten än vid 6 tiden. Därför att annars går ju hans version inte riktigt ihop. Då när det endast tar några fåtal minuter från taxikön med bil till hans lägenhet på Bråtenvägen 58. Det blir en lucka på ungefär c:a 2,5 timma, emellan då han anländer till hemmet och när han skall upp till PKs lägenhet.

Det kan inte heller varit tidigare som PU vill hävda, för enligt PK så blev han hemkörd av Polisen från Stadsparken vid 4.00 draget. Vid det laget var ju även hans ordentliga sambo SuEk hemma och sov, som hade fått ta taxi hem från Stadt, då JoFr inte dök upp som utlovat. Som jag hävdat tidigare har jag mycket svårt att tro att PK skulle kunna ljuga om dessa detaljer, då han i så fall måste blanda in SuEk och i förlängningen eventuellt riskera relationen med deras gemensamma barn. Nej. Detaljen om hemkörningen av Polis kan ju också finnas registrerad hos Polisen.

Så slutasaten av detta är då: Blev Helena mördad av denne kroppsbyggare och sedermera dörrvakt på Stadt denna ödesdigra juninatt 1992 ? Jag får stor anledning att tro det, för han skall enligt samme PK haft ett intresse av Helena. Dessa tankar om henne kan ju då ha förgrundats av honom en tid innan på de gym de båda gick på. Som gräsänkling, som han själv uppger att han var denna natt, hade han kanske ett sug att utnyttja detta då han bara var 20 år. Fick han då syn på en hempromenerande Helena denna natt så...
Senast redigerad av IB03 2023-05-06 kl. 12:23.
Citera
2023-05-06, 12:58
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Intressant att MK är en kvinnoboxare när han ofta postar "stop violence against women" på sin facebook.

Ja, haha facebook...

Påminner mig om en tjej som leder tio i topp listan när det gäller att vara värst i att snacka skit om folk i hela Sverige vill jag påstå.

Hon ska vara glad att folk inte stämmer henne för grovt förtal för då hade hon åkt dit så in i h-e men ingen orkar bry sig om vad mytoman-horan vräker ut sig.

Hursom: På hennes facebook är bland det första hon skriver: Att hon inte gillar folk som snackar skit om andra.

Snacka om att kasta sten i glashus.....
Citera
2023-05-06, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Problemet med BW som trovärdig GM, är att han då behöver vara lite för kylig för min smak, då han bl a är med i SLA, dagar efter försvinnandet. Han berättar då att han pratade med Helena utanför Stadt. Om han var inblandad i detta och kanske körde hem Helena från Stadt eller slog följe en bit, så tar han helt enorma risker då ett vittne som polletten kan ramlar ner för, känner igen honom utifrån bilden i tidningen och eventuellt rapporterar in något betydligt mer komprometterande om honom. Då kan även framträdandet i tidningen ligga han i fatet (big time). Han berättar också om att han inlett sök med HMJ och klagar över Polisen som är kass. Han startar insamlingsfond med Helenas far Arne Andersson.

Han skall också kunna medvetet fejka ett raseriutbrott mor ErAn i rätten, samt även ta risken att faktiskt bli lagförd för ett helt bevittnat mordhot. Nej, det känns mycket märkligt.

Han man tidigare hört om någon GM som överhuvudtaget inte haft någon passionerad eller problematisk förhistoria med sin vän, som agerat på detta vis, att mörda vännen kort efter 5 minuters bilfärd ? Man kan definitivt inte dra någon jämförelse här alltså med Mats Alm som mördade sin blivande hustru ?

Lägg då därtill att han hela tiden är god vän med Helenas syster Ulrika med stöttning och tröst. Vem klarar egentligen något sånt här ? Det räcker inte bara med kyla även en högt IQ krävs, och ett bra minne för att hålla ordning på vad man sagt hela tiden till människor.

BW som kanske också var en utav de mest välkända i Mariestad, som både hördes och syntes har då förutom ovanstående kriterier behövt haft en fantastiskt tur. Nu hade ju också skall sägas, oavsett vilken GM man vill rikta in sig på- GM en ofantlig tur, mycket p g a stora brister i polisarbetet.

Som sagt det är lite sånt som jag funderar kring men sen samtidigt.. överlevnadsinstinkten och göra vad som krävs för att själv inte åka fast är en stark drivkraft..

Det är heller inte ovanligt att närstående som har haft ihjäl en familjemedlem sörjer och saknar, stöttar, försöker hjälpa till i utredningen osv.. konstigare saker har ju hänt.. däremot tänker jag mycket om MK.. av hans personlighetsbeskrivning.. kvinnoboxare, störst,bäst, vackrast.. mytoman, Guds gåva till kvinnorna samtidigt som han föraktar kvinnor och kallar dem diverse högt och tydligt...
Citera
2023-05-06, 15:45
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Som sagt det är lite sånt som jag funderar kring men sen samtidigt.. överlevnadsinstinkten och göra vad som krävs för att själv inte åka fast är en stark drivkraft..

Det är heller inte ovanligt att närstående som har haft ihjäl en familjemedlem sörjer och saknar, stöttar, försöker hjälpa till i utredningen osv.. konstigare saker har ju hänt.. däremot tänker jag mycket om MK.. av hans personlighetsbeskrivning.. kvinnoboxare, störst,bäst, vackrast.. mytoman, Guds gåva till kvinnorna samtidigt som han föraktar kvinnor och kallar dem diverse högt och tydligt...

Jag är nog mer av åsikten att BW skulle vara kapabel att döda för Helena snarare. Detta visar han upp i rätten och det tror jag inte är möjligt att fejka, och därmed kalkylera iskallt med risken att bli lagförd för mordhot som har bevittnats av hur många som helst.

BW hade inget som helst motiv att döda Helena. Han var hennes vän och vad jag kan tro, mer beskyddare. Det är inte möjligt som nära vän, utan någon som helst förhistoria av passion eller svartsjuka med offret att begå ett sådant hastigt påkommet brott. Jag har aldrig hört talas om något sådant. Nej. Jag får inte ihop det.

Nej, du har rätt när du säger närstående som haft ihjäl en familjemedlem, detta har man ju hört förut om, att en bror eller syster os v gjort något. Men det är en helt annan bindning och dynamik i det en just en vän. Det kan handla då om arv o sv , och då är inte sällan välplanerade dåd det handlar om.
Citera
2023-05-06, 19:37
Medlem
Citat:
Jag är nog mer av åsikten att BW skulle vara kapabel att döda för Helena snarare. Detta visar han upp i rätten och det tror jag inte är möjligt att fejka, och därmed kalkylera iskallt med risken att bli lagförd för mordhot som har bevittnats av hur många som helst.

BW hade inget som helst motiv att döda Helena. Han var hennes vän och vad jag kan tro, mer beskyddare. Det är inte möjligt som nära vän, utan någon som helst förhistoria av passion eller svartsjuka med offret att begå ett sådant hastigt påkommet brott. Jag har aldrig hört talas om något sådant. Nej. Jag får inte ihop det.

Nej, du har rätt när du säger närstående som haft ihjäl en familjemedlem, detta har man ju hört förut om, att en bror eller syster os v gjort något. Men det är en helt annan bindning och dynamik i det en just en vän. Det kan handla då om arv o sv , och då är inte sällan välplanerade dåd det handlar om.
Motivbilden är höljd i dunkel…fanns antagligen inget motiv…fylletjafs där något går helt fel!
Trots allt: Om stackars Helena var vid liv när de stoppade in henne i bilen är ärendet ett mordfall. Däremot om det är en olycka..att hon exempelvis faller illa och dör är det ju inte fråga om mord🤔
Citera
2023-05-06, 20:46
Medlem
Greenskys avatar
Citat:

Köp inte en lott!

Fel, fel fel fel i allt du skriver förutom i dina sista meningar. Du vet inte mycket om psykopater och sånt skit... Du kan ingenting om sådant, för då hade du inte skrivit så.

Bättre du håller käft för då åtminstone vilseleder du inte folk med dina korkade åsikter eller har du en agenda att blåsa folk så är du inte ens i närheten av att lyckas.

Kom med något trovärdigt konstruktivt om du vill säga något.

Du liksom slösar bara bort människors tid med en massa skit-skriverier... Tid som folk kunnat gjort något roligare/vettigare av istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in