Har vart utan lyrica i snart en månad men mår fortfarande piss. Åt dagligen stora doser i ca 4-5 månader. När jag tänker efter har jag dock haft lyrica i kroppen konstant i drygt ett år, då jag sen början av förra året käkade varannan-var 3:e dag så hann väl aldrig gå ut riktigt. Gjorde sen snabb nedtrappning då jag halverade dosen från 1,5-2 gram och därefter tog bort 150 mg per vecka. Klippte helt vid 150. Nedtrappningen var helvetisk men där kände jag i alla fall att det började bli lite bättre i slutet av varje vecka.
Sen jag klippte helt har jag mått riktigt pissigt och verkar inte vända. Alternativt att det går så långsamt att det knappt märks. Ibland får jag även "setbacks" då jag helt plötsligt mår mycket sämre än innan.
Vissa saker som den konstanta "kroppsliga" ångesten, konstanta panikattackerna m.m har tack och lov blivit lite bättre. Dock är jag allmänt låg och hängig, går bara och grubblar på hur piss allt är, är allmänt off i skallen och kan knappt tänka, har ett subtilt, mer eller mindre konstant illamående. Aptiten har kommit tillbaka lite, även om jag inte uppskattar mat på samma sätt som förr. Sömnen har repat sig lite, men sover fortfarande väldigt ytligt och vaknar ofta. Känner mig även "konstig" i kroppen på ett svårförklarligt sätt (ni som vart där förstår säkert vad jag menar.) Ibland känns det som att det "bränner" i magen och mellangärdet. Mår allmänt skit helt enkelt.
Har använt mig mycket av opiater och benso för att ens stå ut med vardagen och klara av att jobba sen jag slutade. Verkar vara delade åsikter om bensons/alkoholens vara eller icke vara under lyrica at. Vissa hävdar att det påverkar andra, om än snarlika receptorer i hjärnan och att det därmed är helt ok att använda som hjälpmedel för att tända av. Läste även om en kille här på flashback som söp sig igenom sin at. Andra säger att det bara förlänger abstinensen. Undrar därför om alkoholen jag druckit och benson jag tagit bara bidragit till att skjuta upp abstinensen, eller om den helt enkelt är så långdragen? Någon som har ett definitivt svar?
Har kommit till insikt att det inte är hållbart att slänga i sig massa sub, heroin, oxy, benso m.m i princip dagligen för att stå ut så la av med det för några dagar sen. Har ersatt allt med kratom. Funkar faktiskt rätt ok, även om det ibland kommer "vågor" det inte biter på. Jag blir inte på något sätt hög utav kratomet men får lite mer energi och blir på lite bättre humör. Rent psykiskt får det mig typ att må som jag gjorde innan jag pajade hjärnan med alla droger. Kratom är något jag tänkt använda i nån månad eller 2 som stödkrycka för att tända av från allt jag stoppat i mig på sistone.
Har funderat på och röka på. Dock har jag en tendens att få noja och ångest på cb och den risken ökar nog ännu mer i detta tillstånd. Men har dock främst rökt sativa innan. Någon 100% indica strain i måttliga mängder hade kanske gett bättre resultat?
Jag förstår givetvis att det bästa hade vart att klippa exakt allt och ta smällen, men jag har ett liv och ett jobb att sköta så det är inget alternativ.
Finns det något naturligt man kan ta för att lindra lyrica at? Kör på med magnesium och vitamintabletter m.m.
Jaja lång jävla tråd, men ni som haft at på den här skiten vet hur jävla piss man mår och hur desperat man till slut blir. Kort sammanfattning då. Hur länge kan man räkna med att vara dålig efter ca ett års intag av stora doser? Finns det något (helst icke narkotiskt) som lindrar? Kan man använda sig av benso/alkohol någon gång ibland eller förlänger det bara abstinensen?
Sen jag klippte helt har jag mått riktigt pissigt och verkar inte vända. Alternativt att det går så långsamt att det knappt märks. Ibland får jag även "setbacks" då jag helt plötsligt mår mycket sämre än innan.
Vissa saker som den konstanta "kroppsliga" ångesten, konstanta panikattackerna m.m har tack och lov blivit lite bättre. Dock är jag allmänt låg och hängig, går bara och grubblar på hur piss allt är, är allmänt off i skallen och kan knappt tänka, har ett subtilt, mer eller mindre konstant illamående. Aptiten har kommit tillbaka lite, även om jag inte uppskattar mat på samma sätt som förr. Sömnen har repat sig lite, men sover fortfarande väldigt ytligt och vaknar ofta. Känner mig även "konstig" i kroppen på ett svårförklarligt sätt (ni som vart där förstår säkert vad jag menar.) Ibland känns det som att det "bränner" i magen och mellangärdet. Mår allmänt skit helt enkelt.
Har använt mig mycket av opiater och benso för att ens stå ut med vardagen och klara av att jobba sen jag slutade. Verkar vara delade åsikter om bensons/alkoholens vara eller icke vara under lyrica at. Vissa hävdar att det påverkar andra, om än snarlika receptorer i hjärnan och att det därmed är helt ok att använda som hjälpmedel för att tända av. Läste även om en kille här på flashback som söp sig igenom sin at. Andra säger att det bara förlänger abstinensen. Undrar därför om alkoholen jag druckit och benson jag tagit bara bidragit till att skjuta upp abstinensen, eller om den helt enkelt är så långdragen? Någon som har ett definitivt svar?
Har kommit till insikt att det inte är hållbart att slänga i sig massa sub, heroin, oxy, benso m.m i princip dagligen för att stå ut så la av med det för några dagar sen. Har ersatt allt med kratom. Funkar faktiskt rätt ok, även om det ibland kommer "vågor" det inte biter på. Jag blir inte på något sätt hög utav kratomet men får lite mer energi och blir på lite bättre humör. Rent psykiskt får det mig typ att må som jag gjorde innan jag pajade hjärnan med alla droger. Kratom är något jag tänkt använda i nån månad eller 2 som stödkrycka för att tända av från allt jag stoppat i mig på sistone.
Har funderat på och röka på. Dock har jag en tendens att få noja och ångest på cb och den risken ökar nog ännu mer i detta tillstånd. Men har dock främst rökt sativa innan. Någon 100% indica strain i måttliga mängder hade kanske gett bättre resultat?
Jag förstår givetvis att det bästa hade vart att klippa exakt allt och ta smällen, men jag har ett liv och ett jobb att sköta så det är inget alternativ.
Finns det något naturligt man kan ta för att lindra lyrica at? Kör på med magnesium och vitamintabletter m.m.
Jaja lång jävla tråd, men ni som haft at på den här skiten vet hur jävla piss man mår och hur desperat man till slut blir. Kort sammanfattning då. Hur länge kan man räkna med att vara dålig efter ca ett års intag av stora doser? Finns det något (helst icke narkotiskt) som lindrar? Kan man använda sig av benso/alkohol någon gång ibland eller förlänger det bara abstinensen?