2023-05-05, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av verbet
För att en tjyv behöver inte mer än några minuter för att länsa ett hem.

Imponerande. Själv kan jag behöva 20 min bara för att hitta min egen plånbok och ytterligare 10 för nycklarna. Skulle förmodligen ta en vecka att få fram och packa ner det värdefulla om jag jobbade i den branschen.
Citera
2023-05-05, 22:48
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Imponerande. Själv kan jag behöva 20 min bara för att hitta min egen plånbok och ytterligare 10 för nycklarna. Skulle förmodligen ta en vecka att få fram och packa ner det värdefulla om jag jobbade i den branschen.
Tjyvarna skulle kunna fixa en typ "find my key".
Citera
2023-05-05, 22:50
Medlem
Enkelt att göra inbrott hos svennar med larm så.
Citera
2023-05-05, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Du har säkert inget av värde hemma men det finns många som har det. Inbrottstjuvar går ju in även när folk är hemma och sover. Ett larm väcker en ju både vid inbrott och brand. Är du dessutom i krokarna när larmet går kan man ju vända hem eller ringa en granne om du har en bit att åka. Så länge inte alla har larm finns det lättare hus att gå in i än ett hus med larm. Det finaste i kråksången är ju att alla får välja själva och det är sannerligen inget att uppröras över om folk väljer att installera larm eller inte.

Det du glömmer är att många har inte ens på sina larm när dom är hemma. Mina möbler och elektronik kostade nytt säkert flera hundra tusen men idag är skiten inte värd något. Va tror du försäkringsbolaget vill betala för en tio år gammal soffa som på den tiden kostade 50 lax?

Dessutom så är det lika lätt att gå in i ett hus med larm som utan. Det folk istället ska lägga sina pengar på är riktiga ytterdörrar dvs sökerhetsdörrar som en kofot inte rår på.! Men folk är för bekväma och vill istället ha den där söta lilla larm dekalen som om Tjyven brydde sig
Citera
2023-05-05, 22:51
Medlem
glajarns avatar
Är det någon som vill åt något i hemmet så hjälper inte larmet. Dom går in och tar det dom vill ha och är över ganska fort. När väl väktarna har kommit dit så är dom borta för länge sedan och det betalar man pengar för, till vilken nytta?
Larm är bara en falsk trygghet. Ni som har Verisure har betalat för larm som inte ens fungerade. Detta var det ett program om på TV tidigare.
Citera
2023-05-05, 23:08
Medlem
Lucienne.camilles avatar
Ja vanliga hemmalarm och speciellt säkerhetslås på dörrar är ju patetiskt.
En dörr med sjuttioelva låskolvar bredvid ett fönster gjort av lättkrossat glas!
Citera
2023-05-05, 23:12
Medlem
Lucienne.camilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy
Retorisk fråga till anti-larmarna: Vilken kåk går pundarna in i först? Den med larm eller den utan?
Pundarna är nog för höga att fatta själva vilka hus som har larm eller inte.
Förra sommaren bröt några pundare sig in i grannens villa när dom grillade på bakgården.
Citera
2023-05-05, 23:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lucienne.camille
Ja vanliga hemmalarm och speciellt säkerhetslås på dörrar är ju patetiskt.
En dörr med sjuttioelva låskolvar bredvid ett fönster gjort av lättkrossat glas!

Exact!

Tjuven går in genom ett fönster. Hur kan man förhindra det?
Citera
2023-05-05, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av verbet
Tja

Ett vanligt larm med lite sensorer och kamera osv kostar kring 5000kr per år. På tio år 50LAX/

Om ni tänker er tanken att en tjyv kommer hem till er och letar igenom på tio minuter. Inte en chans att han finner saker han är intresserad av för ens en bråkdel av de pengarna. Och nej din gamla tv eller stereo är inte värd ett skit idag.

Kom inte och säg att du har det för att slippa inbrott för larm hjälper inte ett skit mot om tjuven vill gå in eller inte. och går dom in så hinner inte ens väktarna komma dit innnan tjyven tömt ditt hem på fem minuter sen stuckit.

Så nu är frågan till er idioter med larm. Vad tänker ni med?

Jag har larm mest för att jag tycker det är bra att ha ett brandlarm som är riktigt bra. Sen larmar det brandkåren även om jag inte är hemma. Är nog ganska drygt om huset brinner ner till grunden.

Men skyddar mot inbrott tror jag inte det gör nämnvärt.
Citera
2023-05-05, 23:16
Medlem
TheKhurgans avatar
Vet du hur många som har bilnyckeln liggandes i hallen? (ja alla har två bilar)
Sen finns det ipads och telefoner som ligger överallt, jobbdator ligger på köksbänken kanske, ett playstation och en medelålderskris-racercykel i hallen. Sedan har pundaren vad han behöver.

Fördelar med larm även om de inte hjälper för att avbryta inbrottet är ju:
- Försäkringspremien din idiot
- Brand och vatten läckage
- Potentiellt fotobevis
- Att de inte länsar grannens hus direkt efter ditt
- En känsla av trygghet

Sedan ger jag inte mycket för verisure och sånt. Ett vanligt larm med siren och kameror räcker nog bra.

Själv bor jag mitt ute i ingenstans så ett larm är helt meningslöst. Men jag tror att vetskapen att de flesta på landet har jaktvapen hemma avskräcker många. Sedan orkar inte pundare köra särskilt långt bort från stan heller.
Citera
2023-05-05, 23:22
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Billigare att köpa en bunt fake larm klistermärken för 20 kronor som avskräcker, alla jag känner med villa kör sådan sedan många år tillbaka.
Inget inbrott, ingenting.

Sedan är det mer eller mindre lagligt att begå inbrott i Sverige. Hur många av inbrotten i villor klaras upp? Lär ju vara väldigt nära 0.
Citera
2023-05-05, 23:22
Avslutad
På toppen av min karriär var jag 2-3 minuter inne i husen. Larm kan stängas av med ett telesamtal så
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in